افزایش ۵۰ درصدی تعرفه تلفن ثابت

تلفن برای اولین بار در زمان قاجار وارد ایران شد، در سال ۱۳۱۹ نخستین امتیاز تلفن اعطا شد و عصر مظفرالدین شاه را می توان عصر رواج تلفن نامید.

افزایش ۵۰ درصدی تعرفه تلفن ثابت

به گزارش کلیک، پس از ورود اولین تلفن ها به ایران تاکنون، مدت زیادی می گذرد. ورود تلفن اساس بسیاری از پیشرفت ها و تکنولوژی ها نیز بود.

اما بحث هزینه تلفن ثابت که چندسالی است در سکوت و رکود بوده است بالاخره در جلسه گذشته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح شد. طبق این جلسه مصوب شد تعرفه هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش یابد.

وزیر ارتباطات در این خصوص گفت: با توجه به ضرر و زیانی که در تلفن ثابت وجود دارد، تعرفه هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش می یابد و از اول ماه آینده اجرایی می شود.

واعظی افزود: در زمان هم کدسازی تلفن ثابت این تصور وجود داشت که با توجه به تعرفه ۳۰ ریالی تلفن ثابت، مشترکان این تلفن را به تلفن همراه که تعرفه ای ۱۸ برابری دارد، ترجیح می دهند.

رقابت نابرابر تلفن های ثابت و همراه، و رکود تلفن های ثابت مسئولان امر را بر آن داشت تا تصمیم های جدی اتخاذ نمایند. وزیر ارتباطات در این خصوص توضیح داد: متاسفانه مردم به تلفن ثابت روی نیاوردند و عملا تلفن ثابت با ضرر و زیان روبرو شد و ما با افزایش تعرفه تلاش کردیم بخشی از این زیان را جبران کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی نیز یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه حدود ۱۴ برابر یک دقیقه مکالمه با تلفن ثابت است، بر این اساس افزایش در نظر گرفته شده برای تلفن ثابت چندان زیاد نیست و امیدواریم شرکت مخابرات با این افزایش تعرفه در بحث سرمایه‌گذاری فعال عمل کند.

ارسال نظر