کدام‌یک بهتر است، صفحه‌نمایش تخت یا خمیده؟

رسانه کلیک – صفحه‌نمایش‌های تخت و خمیده هرکدام مزایا و معایبی دارند و امروزه یکی از مسائل مهمی که در اسمارت فون ها موردتوجه قرار می‌گیرد صفحه‌نمایش آن‌ها است، با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت‌ها و برتری‌های صفحه‌نمایش‌های تخت و خمیده بپردازیم.

کدام‌یک بهتر است، صفحه‌نمایش تخت یا خمیده؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب یک گوشی هوشمند مناسب، کیفیت صفحه‌نمایش آن است. یک صفحه‌نمایش خوب در وهله اول باید از کیفیت تصویری خوبی برخوردار باشد. تفاوت‌های فنی و ساختاری میان صفحه‌نمایش خمیده و تخت وجود دارد، اما کدام صفحه‌نمایش برتر است؟

دلایل قانع‌کننده‌ای برای انتخاب صفحه‌نمایش تخت وجود دارد، اولین و محکم‌ترین دلیلی که شمارا قانع می‌کند تا اسمارت فونی با صفحه‌نمایش تخت بخرید این است که صفحه‌نمایش‌های تخت از امنیت بیشتری برخوردار هستند و به‌راحتی می‌توان از محافظ‌های صفحه برای آن‌ها استفاده کرد. ال‌جی G6 یکی از نمونه‌هایی است که در ساختار آن از محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده‌شده و دارای صفحه‌نمایش تخت است.

سامسونگی‌ها برخورد متفاوتی با صفحه‌نمایش دارند، گلکسی S8 و s8 پلاس صفحه‌نمایش‌های خمیده دارند و حتی ورژن صفحه‌نمایش تخت این تلفن‌های همراه به بازار عرضه نشده است.

صفحه‌نمایش‌های خمیده ازنظر زیبایی و خوش‌دست بودن حرف اول را می‌زنند ولی محافظت از صفحه‌نمایش‌های خمیده سخت‌تر از تخت است و این صفحه‌نمایش‌ها آسیب‌پذیرتر هستند.

شرکت ZTE برخورد متفاوتی با صفحه‌نمایش‌ها داشته، تلفن همراه nubia Z17 دارای صفحه‌نمایش لبه به لبه است ولی از پنل خمیده در ساختار آن استفاده‌نشده و تنها لبه‌های کناری صفحه‌نمایش حذف‌شده‌اند. این صفحه‌نمایش‌ها ازنظر امن بودن از صفحه‌نمایش‌های خمیده، بهتر هستند و آسیب‌پذیری کمتری دارند و درعین‌حال ظاهری متفاوت با صفحه‌نمایش‌های تخت دارند.

کدام‌یک بهتر است، صفحه‌نمایش تخت یا خمیده؟

هر صفحه‌نمایش در کنار معایب، مزایایی نیز دارد، افراد بسیاری با صفحه‌نمایش‌های خمیده مخالف هستند ولی افرادی هم طرفدار نوآوری و تفاوت هستند، انتخاب صفحه‌نمایش با در نظر گرفتن ویژگی‌های مثبت و منفی آن، به سلیقه شخصی بستگی دارد.

ارسال نظر