نیویورک تا لندن فقط در سه دقیقه

Skreemr یک جت مفهومی است که می تواند ده برابر سرعت نور حرکت کند.

نیویورک تا لندن فقط در سه دقیقه

به گزارش کلیک، ما در زمانه ای زندگی می کنیم که همه چیز برایمان مهیا شده است. در حال حاضر ما فناوری های پوشیدنی و تماس های ویدیویی را در اختیار داریم و میزبان گجت هایی که در Back to the Future II پیش بینی شد خواهیم بود.
در حال حاضر فناوری جت پک نیز موجود است اما لازم است مسیری را برای دست یابی به سفرهای مافوق صوت طی کنیم. پس از آن که جت مسافربری مافوق صوت کانکورد که مجهز به توربوجت بود در سال ۲۰۰۳ بازنشسته شد پرواز بر فراز آسمان اقیانوس اطلس در هر مسیر ۷ ساعت به طول می انجامد.
خوشبختانه این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد. جت های فوق-فوق سریع در راه هستند. اخیرا یک مهندس کانادایی در قسمت پیش نمایش های Globe and Mail به همراه یک مخترع چشم انداز خود را یک جت فوق سریع که مسافران را ظرف ۳۰ دقیقه از نیویورک به لندن انتقال می دهد ارائه داد. این هواپیمای مفهومی Skreemr نام گرفته است.

در Skreemr از ۴ بال، ۲ راکت و موتور Scramjet استفاده می شود که موجب پدید آمدن چنین سرعتی خواهد شد.
Skreemr ارائه شده توسط Bombardier دارای چهار بال و دو راکت پشتی است و توسط تفنگ ریلی الکترومغناطیسی یا سیستم راه اندزی برقی از زمین بر خواهد خواست. سیستم راه اندازی باید به اندازه کافی بلند باشد تا هواپیما بتواند بدون اینکه نیروی جی بسیار زیاد به مسافران تحمیل شود به سرعت مافوق صوت دست یابد. سپس راکت ها موتور Scramjet را محترق کرده و سرعت را به ده ماخ می رسانند یعنی ۵ برابر سرعت کانکورد.
این هواپیمای مفهومی اگر به واقعیت بپیوندد، گنجایش ۷۵ مسافر شجاع را خواهد داشت. در حال حاضر این هواپیما به عنوان هواپیمای بدون سرنشین نظامی طراحی شده است اما آرزوی Bombardier این است که از این هواپیمای فوق سریع برای جا به جایی افراد به نقاط مختلف استفاده شود.
با سرعت ده ماخ یا ۷۶۷۳ مایل در ساعت (۱۲۳۴۵ کیلومتر در ساعت) سفری با مسافت ۵۶۳۰ کیلومتر از نیویورک تا لندن ظرف سی دقیقه انجام خواهد شد. این مدت زمان حتی برای کم حوصله ترین مسافران نیز کافی خواهد بود.

منبع: yahoo

ارسال نظر