اپل پتنت نمایشگر تاشو آیفون را ثبت کرد!

رسانه کلیک - اداره ثبت اختراع ایالات‌ متحده آمریکا اعلام کرد که اپل پتنت نمایشگر تاشو آیفون را به ثبت رسانده است. اپل احتمالا از این فناوری در سال 2021 بهره می‌برد.

اپل پتنت نمایشگر تاشو آیفون را ثبت کرد!

این خبر در حالی منتشر شده که پیش از این خبرهایی مبنی بر همکاری اپل و ال‌جی برای ساخت نمایشگر انعطاف‌پذیر و تاشو به گوش رسیده و شایعاتی درباره تولید آیفون‌های آینده با نمایشگر انعطاف‌پذیر منتشر شده بود. حال، با انتشار خبر ثبت پتنت نمایشگر تاشو آیفون احتمال ورود نسل کاملا متفاوتی از این گوشی هوشمند به بازار قوت یافته است.

طبق اطلاعات منتشر شده پتنت ثبت شده مربوط به نمایشگر منعطفی است که با قرارگیری در هر گجتی می‌تواند از وسط تا شود.

این نمایشگر احتمالا شامل مجموعه‌ای از پیکسل‌های کریستال مایع، پیکسل‌های الکتروفورتیک، پیکسل‌های دیود نور و نمایشگرهای میکرو اولد است و یکی از جدیدترین فناوری‌های ساخت نمایشگر را به رخ رقبا می‌کشد.

نمایشگر تاشو آیفون

احتمالا اپل از این فناوری در سال 2021 بهره خواهد برد. البته این شرکت هم اکنون در آیفون X نیز تا حدودی از فناوری انعطاف‌پذیری نمایشگر (OLED) بهره گرفته است، اما برای استفاده از پتنت ثبت‌ شده در گوشی‌های خود باید از فناوری‌هایی از قبیل میکرو LED به همراه TSMC استفاده کند.

هنوز مشخص نیست که اپل قصد استفاده از پتنت نمایشگر تاشو را در آیفون‌های بعدی خود دارد یا خیر. ولی اتفاقات پیشین دنیای فناوری ثابت کرده که تمام پتنت های ثبت شده توسط شرکت‌های بزرگ جهان به مرحله تولید نرسیده‌اند و نمی‌توان به‌ طور قطع امیدی به استفاده از این پتنت در گوشی های آینده داشت.

منبع: gizmochina

ارسال نظر