مروری بر فورد 2016 Escape

زمانی که Ford Escape 2016 مدل جدید و بازطراحی شده از Escape 2013 را در سال 2016 به بازار ارائه داد، یک خودرو با تمام قابلیت و توانایی یک SUV پیشرفته که از آخرین تکنولوژیهای Ford Escape 2016 بهره مند و برخوردار است را روانه بازار کرد.

مروری بر فورد 2016 Escape

اول از همه به بعضی نکات مثبت و منفی این خودرو میپردازیم و سپس به توضیح کاملی از این مدل Ford Escape 2016 میرسیم:

مثبت: این ماشین با موتور دولیتری مجهز به سیستم هماهنگ سازی محیط زیست (گازهای آلوده دفع شده از ماشین حداقل ضرر به محیط زیست میرساند) قدرت این ماشین را بیشتر از یک SUV کوچک جلوه میدهد. قدرت کنترل بی نظیر و ساده و همچنین رانندگی راحت با این خودرو، احساس یک شخصیت رانندگی و ویژگی منحصر بفرد مختص این ماشین را به شما منتقل می کند. همچنین این ماشین به سیستم جدید همگام سازی و سرگرمی نسخه 3 برخوردار میباشد که به راحتی میتوان نرم افزار های مورد نیاز و یا تطابق سازی های مورد نظر را بر روی خودرو انجام داد.

منفی: تنها حرف ها و کنایه های حاشیه ای که هیچ ماشین و موضوعی از آن در امان نیست را میتوان به عنوان نقاط منفی در نظر گرفت. اما یک نکته که باید در نظر گرفت این است که این مدل از Ford Escape 2016 با موتور دو لیتری خود و مجهز به سیستم کنترل AWD(All Wheel Drive) و مصرف سوخت ایده آل و سطح متعادل به بالا و همچنین ساخت در مرکز آنلاین و متصل به شبکه جهانی، قیمت این ماشین را کمی بالا برده است.

سخن پایانی: این مدل از Ford Escape 2016 تمام توانایی های مربوط به یک SUV را به شما نمایش میدهد و همچنین تجربه ی یک رانندگی عالی و بی نقص را خواهید داشت. سیستم تطابق سازی و هماهنگ سازی سرگرمی نسخه 3، قابلیت پشتیبانی همه اسمارت فون ها و تبلت ها را دارا می باشد. همچنین فراهم کننده ی این برنامه ی هماهنگ ساز، خبر از توانایی های جدید و منحصر بفرد در نسخه های آتی آن میدهد.

زمانی که Ford Escape 2016 مدل جدید و بازطراحی شده از Escape 2013 را در سال 2016 به بازار ارائه داد، یک خودرو با تمام قابلیت و توانایی یک SUV پیشرفته که از آخرین تکنولوژیهای Ford Escape 2016 بهره مند و برخوردار است را روانه بازار کرد. یکی از تکنولوژیهای ساده و پیش پا افتاده تر در مقابل سایر تکنولوژی های بکار رفته در این خودرو، سیستم هماهنگ سازی و سرگرمی نرم افزاری آن بود که از توانایی های ویژه ای برخوردار بود.

1

Ford Escape 2016 2016 اسکیپ همه ی توانایی ها و ویژگی های مثبت خود را با توجه به بروزرسانی های اعمال شده را حفظ کرده است. اما سیستم نرم افزاری و هماهنگ سازی مدل جدید در مقایسه با نسخه قبلی خود بسیار پیشرفته تر است، به طوری که نسخه قبلی در مقابل نسخه جدید نرم افزار به عنوان یک نرم افزار قراضه بحساب میاید. طراحی و مهندسی کامل و دوباره ی این نرم افزار و سیستم هماهنگ سازی یک جلوه و نمایش زیبایی را به خودروی Ford Escape 2016 ارائه کرده است. با نرم افزار هماهنگ سازی نسخه 3 خودروی Ford Escape 2016 2016 شما را بالکل مجذوب خود خواهد کرد، رانندگی با این خودرو راحت و همچنین دسترسی آسان و راحت به تمام امکانات آن به مزیت های آن افزوده است. این نکته حائز اهمیت است که تمام امکانات موجود در ماشین بی نقص و برای یک سواری بینظیر به همراه تکنولوژی های پیشرفته برای راننده و مسافران آن آماده شده است.

3

این مدل از Ford Escape 2016 با توجه به امکانات تعبیه شده در آن با قیمت های مختلفی به بازار ارائه خواهد شد، قیمت پایه این ماشین از 23,955 $ شروع خواهد شد، در حالی که قیمت این ماشین با رنگ تیتانیومی برای بعضی از قسمت های خودرو قیمت آن به 36,330 $ خواهد رسید. حال بنا به درخاست مشتری با اضافه کردن امکانات دیگر قیمت این ماشین بالاتر نیز خواهد رفت.

این امکانات شامل: موتور قویتر و با بازدهی بالاتر مجهز به سیستم AWD، پارک خودکار، صندلی های با روکش چرم و قابلیت تنظیم برقی و همچنین صندوق پران عقب و سیستم هماهنگ سازی و نرم افزاری ذکر شده.

مشتری میتواند با توجه به امکانات مورد نیاز خود و همچنین توانایی مالی خود بابت خرید، خودروی مورد نظر را با امکانات مورد علاقه خود از کمپاین خریداری کند.

مشتریان و خریداران بریتانیا و استرالیا قادر به پیدا کردن این مدل از Ford Escape 2016 در نمایندگی ها و مراکز خرید ماشین نخواهند بود، ولی آن ها مدل دیگری به نام کوگا (Kuga) که دقیقا مانند مدل اسکیپ از Ford Escape 2016 می باشد را میتوانند خریداری کنند. شروع قیمت این ماشین در بریتانیا از 20,995 $ و در استرالیا از 27,490 $ می باشد. اما کمپانی Ford Escape 2016 خبری از اینکه چه زمانی سیستم هماهنگ سازی و نرم افزاری نسخه 3 در اختیار کاربران استرالیایی و بریتانیایی قرار خواهد گرفت، نکرده است.

قدرت و غرش شخصی خودرو

قبل از اینکه در مورد سیستم جالب و شگفت انگیز هماهنگ سازی و نرم افزاری این ماشین توضیح داده شود، به سیستم توان و موتوری آن پرداخته خواهد شد. سیستم موتوری و تامین توان اسکیپ آن را به یک ماشین کاربردی و مناسب برای استفاده ای مختلف تبدیل کرده است. همانطور که ذکر شد این ماشین در کلاس SUVهای کوچک قرار میگیرد، با این حال فضای بار و به اصطلاح صندوق عقب با گنجایش 34.3 فوت مکعب با ارتفاع و عمق مناسب از فضای مناسب و به نسبت زیادی برای بار و قرار گیری ملزومات میباشد. همچنین علاوه بر رنگ تیتانیومی این ماشین که به ابهت و زیبایی آن می افزاید، صندوق پران عقب آن تنها با فشار دادن یک اهرم که زیر سپر عقب آن تعبیه شده است، باز می شود و این مزیت یکی از ویژگی های مخصوص به Ford Escape 2016 می باشد که در خودروهای دیگر نمیتوان یافت.

مواردی که باعث افزایش قیمت این خودروی بی نقص و زیبا میشوند عبارت است از:

موتور 2 لیتری مجهز به اکوبوست و توربو شارژ با قابلیت تزریق مستقیم که قابلیت تولید 240 اسب بخار و گشتاور 270 پوند فیت ( 380 کیلوگرم متر) را دارد.

موارد دیگری وجود دارند که در رقابت با اسکیپ باز مانده و توانایی هایی به این شدت را ندارند، هرچند که شتاب مستقیم و پاسخگویی سریع بین فشردن پدال گاز و شتاب گرفتن آن ها ستودنی بود، مانند هوندا CR-V. در واقع ماشین مناسب برای مقایسه و قیاس با مدل های دیگر، به عنوان نماینده کمپانی Ford Escape 2016، مدل اسکیپ با موتور 1.6 لیتری اکوبوست با توانایی ایجاد قدرتی معادل 178 اسب بخار میباشد، که با ماشین های دیگر در کلاس خود مقایسه شود. (مانند هوندا CR-V)

6

موتور 2 لیتری به عنوان گزینه ی مناسبی برای هماهنگ شدن با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته این ماشین می باشد، که تعویض دنده ی نرم و سریعی را برای اسکیپ فراهم و همچنین رانندگی نرم و یکنواختی را ایجاد خواهد کرد. بدلیل اینکه در ماشین های امروزی، کمی از برنامه های مربوط به ماشین های اسپرت با شتاب و سرعت بالا تعبیه میشود، Ford Escape 2016 نیز از این برنامه مثتثنی نخواهد بود و به یک حالت به نام حالت ''S'' مجهز می باشد که سرعت بالاتری را برای آن میسر خواهد کرد. در Ford Escape 2016 این ویژگی و آپشن اسپرت زیاد کاربردی و مفید نمی باشد. ولی برای حالت دستی گیربکس که تعویض دنده توسط راننده صورت میگیرد، میتوان برای مواقعی که ماشین متحمل بار زیاد و یا در شرایطی باشد که ماشین کشش کمی برای حرکت داشته باشد، از حالت دستی جعبه دنده استفاده کرد.

سیستم AWD در Ford Escape 2016 به طور خودکار و اتوماتیک راه اندازی میشود، بطوری که به صورت یک سیستم جداگانه و عملگر خودکار که بنا به شرایط موجود راه اندازی خواهد شد، می باشد. به این معنی که دیفرانسیل جلو با توجه به نیاز و محاسبات انجام شده در سیستم AWD گشتاور و توان لازمه را در شرایط خاص به چرخ های عقب منتقل میکند و حرکت راحت تر و یکنواخت تر و میسر میکند. همچنین مصرف سوخت این ماشین از الگوی مناسب و به صرفه 23 mpg میباشد. این مقدار مصرف سوخت نسبت به مدل تک دیفرانسیل (دیفرانسیل جلو) از این خودرو 2 mpg بیشتر میباشد.

ویژگی منحصر بفرد اسکیپ رانندگی بی سر و صدا و آرامشی بود که به راننده منتقل می کرد. با توجه به مزیت ها و ظاهر لاکچری خودرو، تعویض دنده ی بهنگام رانندگی به دور از تکان اضافی و ایجاد یک حس رانندگی یکنواخت را برای شما به ارمغان می آورد. حذف تکان های اضافی و لرزش های شدید بهنگام عبور از جاده ها و معابر صعب العبور از دیگر ویژگی های این ماشین می باشد.

"رانندگی با Ford Escape 2016 همانند یک تجربه چالش برانگیز میان جاده و ماشین بود، بطوری که هنگام رانندگی و عبور از پیچ ها سیستم تعلیق بطوری عمل میکرد که نوسانات و تکان های اضافی را براحتی جذب و همچنین هنگام عبور از مناطقی که دارای پستی و بلندی زیادی بود، هیچ احساس تکان شدید و یا حرکت اضافی احساس نمیشد و کاملا حرکت های اضافی و نوسانات ناشی از حرکت در جاده های سخت توسط سیستم تعلیق بخوبی جذب میشدند. همچنین پس از عبور از هر فراز و نشیب موجود در جاده و رد شدن از قله ها و مناطق صعب العبور، سیستم کنترلی و حالت ماشین به همان حالت اولیه با نرمی و راحتی منحصر بفرد خود باز میگشت.

همانطور که ذکر شد، رانندگی با Ford Escape 2016 تجربه لذتبخشی از رانندگی بود و به هنگام اعمال ورودی در سیستم های مختلف ماشین، عکس العمل و پاسخ سریع به راننده و کاربران از ویژگی های دیگر این ماشین بود.(مانند پدال گاز که هنگام فشردن پدال، شتاب و سرعت گرفتن بلافاصله میسر و بخوبی محسوس بود و یا سیستم هماهنگ سازی و نرم افزاری نسخه 3 که بدون هیچ هنگی (قفل کردن برنامه و یا سرعت پایین) و بدون مشکل نرم افزاری به کار خود در شرایط مختلف سفر ادامه میداد، اما هنگامی که Ford Escape 2016 در پیچ ها در معرض پیچیدن بود کمی سنگین عمل میکرد و وزن نه چندان مطلوبی روی خود احساس میکردید. برای یک SUV کوچک این حرکت ها چندان جالب و ایده آل نمی باشد، ولی نوسانات و حرکت های کابین تا حدی مسافران را از تکان های شدید هنگام پیچیدن در پیچ های تند حفظ میکرد. Ford Escape 2016 اتومبیل خود را به یک سیستم "حفظ تعادل" و برنامه ریزی منحصر بفرد این سیستم مجهز کرده است، مخصوصا سیستم ترمز در پیچ ها، این سیستم باعث روشن شدن چراغ هایی در چرخ ها میشود که بهنگام پیچیدن به ماشین در چرخیدن و قرار گرفتن در پیچ بمنظور بهتر پیچیدن، کمک بیشتری کند." بهنگام رانندگی از سیستم چسبندگی در پیچ ها استفاده کردم ولی اثر چندانی از آن را مشاهده نکردم.

توانایی و عکس العمل سیستم های لمسی

علاوه بر سیستم هایی و ویژگی هایی که در بالا معرفی و توضیح داده شده اند که یک ماشین SUV کوچک، سیستم هماهنگ سازی و نرم افزاری نسخه 3 و داشبورد تمام الکترونیک آن که براحتی با هر اسمارت فون و یا تبلت اتصال برقرار کرده و به راحتی از نرم افزار های موجود استفاده میشود. این سیستم الکترونیکی داشبورد مجهز به یک پردازنده ی دو هسته ای، دکمه های لمسی روی صفحه نمایشگر که بلافاصله بعد از تماس برقرار شده توسط انگشت، دستور اعمال شده اجرا خواهد شد. همچنین ویژگی دیگری که بیشتر تحسین برانگیز و مورد توجه بود، امکان جابجایی نقشه ها و مسیر ها روی صفحه نمایشگر توسط دست و یا به اصطلاح کامپیوتری امکان استفاده از فرمان درگ (Drag) برای جابجایی نقشه ها و مسیر ها بود. (حتی این امکان برای نقشه هایی که فضای سه بعدی داشتند کاملا قابل استفاده بود). همچین امکان و شرایطی برای مسیریابی در سایر ماشین ها به هیچ عنوان تا بحال رویت نشده و همچنین هنگام استفاده از آن و وصل شدن به اینترنت برای بارگذاری مسیرهای مختلف و مقصد و مبدا، دیگر نیاز به صبر کردن برای دانلود مسیر نمیباشید و کاملا همه ی مسیرها و نقشه ها بنا به نیاز کاربر فراهم شده است، به طوری که در اسمارت فون ها باید منتظر بارگذاری و دانلود اطلاعات مورد نظر برای مسیریابی باشید و این امر مستلزم اختصاص زمانی اضافی برای بارگذاری مسیرهای مورد نظر میباشد.

سیستم هماهنگ سازی و نرم افزاری نسخه 3 دارای لایه های هوشمند و پیشرفته نیز می باشد، بطوری که پایین صفحه نمایشگر لایه هایی بمنظور دسترسی سریع و آسان به تنظیمات صدا، تلفن و برنامه های کاربردی مورد استفاده میباشد. این قابلیت Ford Escape 2016 همانند قابلیت و امکانات سیستم UConnect تعبیه شده در Jeep Cherokee میباشد.

2

Ford Escape 2016 برای سیستم مسیریابی یک فضای کوچک روی صفحه نمایشگر تعبیه کرده که در آن آدرس، شهر و یا هر مکانی که لازم باشد را در آن جستجو کنید. در حالی که در سیستم هماهنگ سازی و نرم افزاری نسخه 3، مانند سایر برنامه ها جستجوی اینترنتی انجام نمیدهد، این سیستم به اندازه کافی قوی و قدرتمند میباشد که شما را سریعا و بلافاصله به محل مربوطه و مقصدتان برساند و کوتاهترین مسیر را به شما نشان دهد. کاری که اسمارت فون ها با جستجو در اینترنت و بارگذاری اطلاعات لازم انجام میدهند که لازمه آن صرف زمان اضافی و زیادی برای آن میباشد. نکته دیگری که در مورد این نرم افزار حائز اهمیت است، استفاده از اپلیکشن های خارجی و هماهنگ سازی آن ها با سیستم روی خودرو بمنظور راحتی و دسترسی آسانتر آن می باشد. به طور مثال نرم افزار های Spotify و Glympse که روی اسمارت فون ها قابل اجرا می باشند، با توجه به سیستم هماهنگ سازی و نرم افزاری نسخه 3، میتوان آن ها را به صفحه نمایشگر منتقل کرد و براحتی استفاده کرد. در حال حاضر نرم افزارهای معدود و انگشت شماری برای استفاده و هماهنگ سازی در این نسخه از سیستم هماهنگ سازی Ford Escape 2016 در دسترس میباشد، ولی در آینده باید منتظر هجوم برنامه های متفاوت و مختلف برای این نوع سیستم ها که روی ماشین ها نصب میشوند باشیم، حتی انتظار میرود که شرکت های بزرگی مانند گوگل و بینگ (Google, Bing) نرم افزار های کاربردی برای نصب بر روی خودرو داشته باشند.

"سیستم مسیریابی و نقشه بخوبی عمل کرد و صداهای انتقالی و هوشمند نرم افزار از نسخه قبلی انتخاب شده بود، اطلاعات ترافیکی که روی صفحه نمایشگر نشان داده میشد از ماهواره ها تغذیه میشد و همینطور از سایر اطلاعات ترافیکی بعضی جاده ها، شهر ها و بزرگراههای اطراف نیز در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

2016 Ford Escape Sync 3

با وجود پوشش خوب وگستردگی اطلاعات لازم برای شرایط ترافیکی، بازهم شاهد پوشش گسترده تر و بهتر مسیر، نقشه و ... توسط نرم افزار Google Map خواهیم بود. یکی از مزیت های سیستم ترافیکی Ford Escape 2016 نسبت به بقیه سیستم های مسیریاب و نقشه یاب، پیدا کردن جای پارک میباشد. به این صورت که هنگامی که سفر شما به اتمام میرسد و به مقصد میرسید، مکانهایی که امکان پارک ماشین شما قرار دارد را به شما نمایش میدهد.

منابع و خروجی های سیستم صدا و پخش اتومبیل به همراه دو درگاه USB در کنسول قرار داده شده اند. یک درگاه USB برای استفاده معمولی و درگاه دیگر برای پشتیبانی سیستم عامل های iOS. امکان اتصال Bluetooth، رادیوی HD و رادیو ماهواره ای در ماشین قرار داده شده است. به طور کلی استفاده از سیستم صدا و پخش بسیار آسان و راحت و با کیفیت بالا و ایده ال در اختیار شما خواهد بود. در هنگام استفاده از سیستم صدا و پخش به یک مشکل برخوردیم آن هم هنگام عوض شدن حالت شبانه به روزانه و یا برعکس طی ساعات مختلف روز، سیستم صدا متوقف میشد که به عنوان یک امتیاز منفی برای Ford Escape 2016 محاسبه می شود.

استفاده از فرمان های صوتی که امکانات کنترل گسترده ای را برای راننده فراهم میکند نیز از نسخه قبلی سیستم هماهنگ سازی Ford Escape 2016 گرفته شده است. برای وارد کردن آدرس و یا مکانهایی که قصد عزیمت دارید، میتوانید از فرمان صوتی استفاده کنید. همچنین این سیستم نرم افزار Siri برای گوشی های iPhone را پشتیبانی میکند و برای پیامک های خود میتوانید از فرمان صوتی هم برای شنیدن پیامی که دریافت کردید و هم جواب دادن آن استفاده کنید.( جواب دادن به این صورت است که راننده جواب را میخواند و سیستم به طور خودکار آن را مینویسد و برای مخاطب مورد نظر ارسال میکند.)

به عنوان سخن پایانی بخش صدا و پخش، کمپانی سونی، با 10 بلندگو با کیفیت پخش عالی برای هر ماشین سیستم صدای بی نظیری را برای آن فراهم کرده است، صدای پخش شده با فرکانس مناسب و تعادل صدایی بخصوص خود باعث میشود در عین شنیدن کلی موزیک و یا صدای پخش شده، براحتی قادر به تشخیص صداهای ریز و زیر سازی شده باشید که از شنیدن موسیقی لذت بیشتری ببرید.

قدرت بیشتر، فناوری بالاتر

بسختی میتوان در Ford Escape 2016 نقص و کمبود پیدا کرد، مخصوصا مدل تیتانیومی آن که یک خودروی کامل و تمام به حساب میاید و قیمت آن به همان میزان بالاتر میرود، ولی اگر بخاهیم سیستم AWD و موتور 2 لیتری اکوبوست آن را حذف کنیم و از سیستم های پایین تری استفاده کنیم، قیمت آن کاهش چشمگیری خواهد داشت. با توجه به ویژگی های ذکر شده این ماشین در کلاس SUV قرار دارد و با توجه به حذف سیستم های توضیح داده شده الگوی مصرف سوخت آن بهتر و به صرفه تر می شود و مصرف سوخت کمتری را شاهد خواهیم بود که با این تفاسیر گوی سبقت را از سایر اتومبیل های همکلاس خود را می رباید.

برای بهره مندی از سیستم هماهنگ سازی و نرم افزاری نسخه 3 از Ford Escape 2016، حداقل باید مدل SE Trim از این خودرو را تهیه کنید که موتور آن 1.6 لیتری مجهز به اکوبوست میباشد. مدل تیتانیومی آن مجهز به سیستم تشخیص نقاط کور و پارک دوبل خودکار میباشد که در تست های انجام شده هر دو سیستم بخوبی عمل کردند و هیچ نقصی یافت نشد، با توجه به ویژگی های ذکر شده و به لطف سیستم صدا و پخش کمپانی سونی، مدل تیتانیومی Ford Escape 2016 به عنوان یک خودروی بی نظیری شناخته شد که نگاه ها و نظرات زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

با توجه به ازدیاد مدل های SUVهای کوچک در بازار و وجود رقیبان بی باک و سرسخت همانند Honda CR-V، Toyota RAV4 و همچنین Jeep Cherokee که برای خریداران آپشن های مختلف برای یک خودروی همه کاره و زیبا را ارائه میدهند، با این حال هیچ کدام از خودرو های ذکر شده مانند مدل اسکیپ از Ford Escape 2016 توانایی هایی مانند: موتور 2 لیتری مجهز به سیستم هماهنگ سازی و نرم افزاری نسخه 3 و توانایی پارک دوبل خودکار را نداشتند. ویژگی هایی که ذکر شد، میتواند دلیلی بر جلب شدن نظر مشتریان و جذب شدن آن ها به این خودروی استثنائی و بی نظیر باشد.

ویژگی های فنی و ظاهری

Ford Escape 2016 2016 مدل
تیتانیوم رنگ
موتور 2 لیتری مجهز به توربو شارژ، قابلیت تزریق مستقیم سوخت، چهار سیلندر به همراه گیربکس اتوماتیک 6 سرعته سیستم تامین توان
در شهر طی مسافت 100 کیلومتر به ازای مصرف 13.6 لیتر سوخت

در بزرگراه طی مسافت 100 کیلومتر به ازای مصرف 10 لیتر سوخت

الگوی مصرف سوخت
طی مسافت 100 کیلومتر به ازای مصرف 12 لیتر سوخت مصرف سوخت در جاده
مجهز به سیستم تبادل اطلاعات لحظه ای و بروز رسانی سریع اطلاعات ترافیکی مسیر یاب
نسخه استاندارد و قابل استفاده برای همه ی تلفن های همراه پشتیبانی بلوتوث هدست
درگاه اتصال اینترنتی، بلوتوث، اتصال سیستم عامل iOS، درگاه USB، رادیو ماهواره ای و رادیو HD منابع دیجیتالی و تامین توان صوتی
سیستم صدای سونی مجهز به 10 بلندگوی قوی و با کیفیت سیستم پخش صدا
تشخیص نقطه کور، پارک دوبل خودکار، دوربین عقب سیستم های کمکی راننده
23,995 $ قیمت پایه
36,330 $ قیمت نهایی

منبع: CNet - (واین کانینگهام)

ارسال نظر