آزمون عملی خودروهای بدون راننده فورد روی برف

شرکت فورد در نمایشگاه اتومبیل دیتروید اعلام کرد که خودروهای بدون راننده خود را در شرایط برفی محک خواهد زد.

آزمون عملی خودروهای بدون راننده فورد روی برف

به گزارش کلیک، آب‌وهوای نامساعد جوی- مانند باران شدید، برف، تگرگ و مشابه آن- شرایطی بودند که در طولانی‌مدت منجر به تولید خودروهای خودران و پایان‌بخش مشکلات رانندگی در چنین شرایطی شد.
طرح آزمون روی برف بیشتر برگرفته از شرایط جوی و محلی کارخانه فورد در میشیگان است؛ چون این منطقه در بیشتر مواقع سال پوشیده از برف است. شرکت اشاره دارد که حس‌گرهای قدیمی در رانندگی خودکار مانند LiDAR - نمونه‌های چرخشی که روی اکثر خودروهای جستجوگر به چشم می‌خورد- در هوای برفی کارایی کافی نداشته و برای ایجاد نقشه‌های تصویری با کیفیت از محیط اطراف خودرو و رانندگی ایمن، مناسب نیستند. اما شرکت فورد از LiDAR برای تشخیص علائم جاده‌ای و تغییر حالت به نقشه تصویری پر وضوح استفاده کرد. این تنظیمات بر روی خودرو ذخیره می‌شود.
LiDAR مناسب فصل زمستان نیست
نقشه‌های تصویری پر وضوح همیشه وجود خارجی ندارند. شرکت‌های فولکس‌واگن و جنرال موتورز به‌تازگی شراکت خود را با(Mobileye) سازنده حس‌گرهای خودران اعلام کردند. هدف از این کار تولید سیستم نقشه‌یابی مناسب‌تر با استفاده از ارتباطات شبکه‌ای و حس‌گرهای نصب‌شده دربسیاری از خودروها است. Tesla مدلی که هم‌اکنون دارای سیستم خودران است کارکردی مشابه طرح مذکور دارد.
در گزارش اخیر گوگل درماه دسامبر آمده که قرار است شرکت فورد خودروی خودران را در هوای به ندرت بارانی کالیفرنیا مورد آزمایش قرار خواهد داد اما دو بازار فعلی فورد یعنی Silicon Valley و Austinشرایط برفی برای آزمایش عملی ندارند. احتمالاً شایعه‌ای بین گوگل و فورد بوده (انتظار می‌رفت در CES اعلام شود، اما چنین اتفاقی نیفتاد) و دامن‌گیر همه افراد نیز شده است.

منبع : Theverge

ارسال نظر