تصمیم جدی فورد برای ساخت خودروهای برقی

فورد اخیراً به طور جدی تصمیم به ساخت خودروهای برقی گرفته است. این غول خودروسازی روز پنجشنبه اعلام کرد قصد دارد 4.5 میلیارد دلار برای ساخت خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کند.

تصمیم جدی فورد برای ساخت خودروهای برقی

به گزارش کلیک، این شرکت همچنین قصد دارد که تمام 13 خودروی برقی خود را تا سال 2020 عرضه کند. به گفته‌ی مدیرعامل شرکت فورد، او می‌خواهد تا پایان این دهه در مجموع 40% از خودروهای این شرکت یک نسخه‌ی برقی نیز داشته باشند. با توجه به این که در حال حاضر خودروهای برقی تنها 13% از محصولات شرکت را تشکیل می‌دهند، این اظهار نظر قدری دور از دسترس به نظر می‌رسد.

خودروی جدید شرکت به نام فوکس الکتریک، که قرار است سال آینده عرضه شود، در بین این خودروها دیده می‌شود. فوکس الکتریک جدید دارای زمان شارژ کوتاه‌تری است و با هر شارژ می‌تواند 100 مایل را طی کند، مدل 2011 این خودرو تنها قادر به طی مسافت 70 مایل بود.

با اینکه سرمایه‌گذاری شرکت فورد بر روی خودروهای برقی یک گام در مسیر درست است، اما حالا برای پیشی گرفتن از رقیبان قدری دیر شده است.

واقعیت این است که تمام شرکت‌های بزرگ خودروسازی در حال سرمایه‌گذاری روی خودروها برقی هستند و تقریباً تمام آن‌ها خط زمانی یکسانی دارند.

شرکت جنرال موتورز خودروی شورلت بولت تمام الکتریک خود ، که به ازای هر بار شارژ 200 مایل را طی می‌کند و قیمت آن حدود 30000$ است، را در اواخر سال 2016 به بازار عرضه می‌کند. ولوو قصد دارد تا سال 2019 یک خودروی تمام الکتریک را تولید کند و تا سال 2020 اکثر خودروهای خود را به صورت دوگانه‌سوز عرضه کند.

همچنین فولکس‌واگن قصد دارد در کنار عرضه‌ی تعدادی خودوری تمام الکتریک جدید تا پایان این دهه، گزینه‌های الکتریک بیشتری به خودروهای فعلی‌اش اضافه کند.اما رقابت اصلی از جانب کوچک‌ترین شرکت بین آن‌ها یعنی تسلا موتورز است.

شرکت الون ماسک قصد دارد مدل شماره 3 تمام الکتریک و اقتصادی‌تر خود را تا پایان سال 2017 به بازار عرضه کند. انتظار می‌رود قیمت این خودرو حدود 35000$ باشد و به ازای هر بار شارژ مسافت 250 مایل را طی کند، که بسیار بیشتر از رقبای آن است.

احتمال دارد شرکت تسلا در این بازه‌ی زمانی یک مدل اقتصادی‌تر از خودروی SUV را با نام مدل Y نیز عرضه کند.

در حالی که تسلا هنوز در مقایسه با شرکت‌های خودروسازی دیگر بسیار کوچک است، اما جاه‌طلبی زیادی دارد و در بین علاقه‌مندان به خودرو و متخصصان از شهرت بسیار خوبی برخوردار است.

تسلا تا پایان امسال تعداد 50000 تا 55000 خودرو را به فروش می‌رساند، اما ماسک می‌گوید تکمیل شدن این ابر شرکت تا سال 2020 به آن‌ها کمک می‌کند تا سالانه 500000 خودرو را به فروش برسانند.

مسلماً این مقدار در مقابل نه میلیون خودروی فروخته شده توسط جنرال موتورز ناچیز به نظر می‌رسد، اما ماسک اصلاً نگران نیست.

ماه گذشته بود که ماسک اعلام کرد، تبدیل شدن به شرکتی بزرگ‌تر از جنرال موتورز و فورد یک امر محال نیست.

ماسک در کنفرانس سرمایه‌گذاری بارون اعلام کرد: " این کار احتمالاً غیرممکن نیست. فکر می‌کنم اگر با گذشت زمان محصولات خوبی تولید کنیم و ساختار خودرو را رقابتی باقی نگه داریم، آن وقت فکر می‌کنم بتوانیم این کار را انجام دهیم، چه کسی می‌داند؟"

ارسال نظر