مقایسه دو سدان هیبریدی فورد فیوژن و تویوتا کمری

شرکت تویوتا در هر ماه بیش از ۳۰ هزار دستگاه کمری به فروش می‌رساند که رقیبی برای هوندا آکورد و هر سدان میان سایز دیگری محسوب می‌شود. خودرویی که توانسته در چند سال گذشته به مدل محبوبی تبدیل شود. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت کلیک همراه باشید.

مقایسه دو سدان هیبریدی فورد فیوژن و تویوتا کمری

به گزارش کلیک- فورد فیوژن تقریبا فروش نیمی از این تویوتا را داشته و شورولت مالیبو نیز از این میزان کمتر است. به طور خلاصه باید بیان داشت کمری یک مدل موفق در میان رقبا سدان سایز متوسط بوده و فروش بزرگی را برای تویوتا به ارمغان آورد.

با این حال دو خودرو فیوژن و کمری رقیب مناسبی برای یکدیگر محسوب می‌شوند که قیاس این دو خودرو کمتر از ۳۰ هزار دلار می‌تواند جالب توجه باشد. البته مدل‌های مورد مقایسه از نوع هیبریدی هستند که مصرف سوخت کمی داشته و عملکرد خوبی دارند.

فورد فیوژن هیبریدی

هنگامی که در سال ۲۰۱۳ شرکت فورد تصمیم گرفت سدان هیبریدی فیوژن را معرفی کند بسیاری این اتومبیل را عجیب و غریب می‌دانستند. طراحی این خودرو توسط تیم استون مارتین انجام گرفته و خودرویی چهار درب با زبان طراحی فورد بود. چنین ساختار طراحی را بیشتر در دهه ۸۰ فورد Taurus شاهد بودیم اما خوشبختانه فورد تصمیم گرفت تا تغییراتی در آن حاصل کند. با پلتفرم پاسخگو، یک کابین بزرگ و پیشرانه هیبریدی، فویژن محصولی قابل توجه تلقی می‌شد.

فورد فیوژن را در دو مدل هیبریدی و PHEV هیبریدی عرضه داشت. اتاق داخلی مناسب با ساختار بیرونی این سدان سایز متوسط را به محصولی مطلوب تبدیل کرده است. نسخه هیبریدی فیوژن در مقایسه با نسخه استاندارد چهار سیلندر فیوژن چند صد کیلوگرمی سنگین‌تر به شمار می‌رود. اما این افزایش وزن موجب بهتر شدن اقتصاد سوخت فیوژن شده و آن را به خودرویی مقرون به صرفه تبدیل کرده است.

با پیشرانه سازگار با محیط زیست هیبریدی چهار سیلندر در کنار موتور الکتریکی، قدرت پیشرانه فیوژن به ۱۸۸ اسب بخار می‌رسد که با توجه به نوع هیبریدی خود، قدرت قابل قبولی به شمار رفته و سدان سایز متوسط هیبریدی ایده‌آلی به شمار می‌رود، اگرچه نباید انتظار گشتاور بالایی را داشت.

تویوتا کمری هیبریدی

تویوتا کمری سدان هیبریدی فوق العاده ای از برند مطرح ژاپنی محسوب می‌شود که نسخه‌ای بهبودیافته‌تر از لکسوس LS به شمار می‌رود. البته شباهتی به لکسوس داشته و اختلاف طراحی بسیاری ندارد.

در سه ماهه نخست قرن ۲۱ تویوتا کمری هیبریدی در طراحی میان خودروهای سایز متوسط رهبری پیش گرفته و با معماری چهار درب پویا جذابیت ظاهری بسیاری دارد. در مصرف سوخت عملکرد فیوژن و کمری تقریبا یکسان بوده و اختلاف بسیاری ندارد.

البته هیچ اثری از طراحی استون مارتین در کمری نیست و در ساختار شباهت نزدیکی دو مدل تویوتا و لکسوس به یکدیگر دارد. به شکلی که دهانه جلو دو مدل بزرگ بوده و طراحی نسبتا تهاجمی از دو خودرو را نشان می‌دهد.

در فضای داخلی طراحی کمری شباهتی به دیگر سدان‌های کمپانی ژاپنی دارد، به شکلی که بسیار دشوار است تشخیص دهید سوار بر کدام مدل تویوتا می‌شوید. تویوتا برای کمری از پیشرانه ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر DOHC که نسبت به موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر DOHC فیوژن قدرت بیشتری تولید می‌کند، بهره گرفت. پیشرانه مذکور خروجی قدرت ۲۰۰ اسب‌بخاری داشته و نسبت به فورد با خروجی ۱۸۸ اسب ‌یخاری توان بالاتری دارد.

بنابراین با توجه به این مقایسه و استدلال خود کدامیک را ترجیح می‌دهید؟

ارسال نظر