فورد با شرکت Lyft در زمینه ماشین های خودران همکاری می‌کند

رسانه کلیک - شرکت فورد اعلام کرد که به منظور گسترش و بهینه سازی ماشین های خودران با شرکت مسافربری آنلاین Lyft وارد همکاری می شود.

فورد با شرکت Lyft در زمینه ماشین های خودران همکاری می‌کند

به گزارش کلیک ؛ وبسایت engadget در گزارشی نوشت؛ سرویس هم‌سفری آنلاین Lyft به یک متحد قدرتمند برای تحقق آرزوهایش در زمینه ماشین های خودران خوش آمد گفت. Sherif Marakby قائم مقام مدیر عامل شرکت فورد در این خصوص گفت: «شراکت با Lyft به ما کمک می کند تا پلتفرم هوش مصنوعی ماشین خودران فورد را بهینه سازی کنیم تا این نوع از ماشین ها بتوانند ارتباط بهتری با پیرامون خود برقرار کنند».

وی ابراز امیدواری کرد که این دو شرکت با به اشتراک گذاشتن اطلاعات، بتوانند بهترین شهرها را برای راه اندازی یک ناوگان سواری پر از ماشین های خودران انتخاب کنند. همچنین تدوین یک چارچوب برای حفظ این ناوگان از دیگر اقداماتی است که این دو شرکت قصد انجام آن را دارند.

گفته می‌شود هدف نهایی از این شراکت رسیدن به سطحی از اطمینان است که طی آن، مردم با ماشین های خودران به اندازه اتومبیل های عادی احساس راحتی کنند.

فورد مدتی است در حال توسعه فناوری ماشین های خودران است، اما Lyft به دنبال ساخت پلتفرم این ماشین ها با کمک شرکت های معروف خودروسازی بوده و تاکنون هم با وزنه های سنگینی چون Waymo، General Motors Land Rover و Jaguar در این زمینه به توافق رسیده است.

راج کاپور ، رئیس استراتژیک شرکت آمریکایی لیفت به روزنامه نیویورک تایمز گفت: «شرکت ما به تنهایی قادر به توسعه و ساخت ماشین های خودران نیست. ما قصد همکاری با خودروسازان معروف را داریم و باید رک و پوست کنده بگویم که نمی توان این کار را به تنهایی انجام داد. ماشین های خودران عالم کاملا متفاوتی دارند و ما سعی داریم تولید چنین اتومبیل هایی را در مقیاس بسیار وسیعی محقق سازیم».

با این حال، نیویورک تایمز به این نکته اشاره کرده است که هر کدام از شرکای Lyft دارای اهداف خاص خود هستند که می تواند باعث ایجاد اختلافاتی در طول مسیر شود.

حال باید منتظر ماند و دید این همکاری در نهایت می‌تواند منجر به تولید ماشین خودران فورد با پلتفرم هوش مصنوعی کارآمد و مطمئنی شود یا خیر.

ارسال نظر