دردسر جدید حضور بازی های خارجی در ایران

سیده  فاطمه ذوالقدر و طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در گفتگویی از طرح اخذ عوارض از بازی های خارجی حمایت کردند.

دردسر جدید حضور بازی های خارجی در ایران

به گزارش کلیک ، سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مجلس شورای اسلامی، با حمایت از طرح دریافت عوارض از بازی های خارجی که آزادانه در ایران به فروش می رسند گفت: بایستی از این طرح حمایت کرد چرا که نه تنها هزینه ای را به دولت تحمیل نمی کند بلکه باعث درآمدزایی نیز می شود. در حال حاضر از هر کالایی هنگام ورود به کشور عوارض دریافت می شود و بازی های رایانه ای نیز نباید مستثنی باشند.
فاطمه ذوالقدر دریافت عوارض ۱۰ تا ۲۰ درصدی از فروش بازی های خارجی در ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از محل درآمد حاصل شده می توان از تولید و توسعه ی بازی های داخلی حمایت کرد و این مهم به رشد و توسعه این صنعت کمک می کند.
این نماینده مجلس بودجه اختصاص داده شده به بازی و بازی سازی در کشور را متناسب با مقتضیات این حوزه ندانست و گفت: با توجه به این که اکنون در حال رقابت با دنیا هستیم و برخی کشورها دهه ها جلوتر هستند، بودجه ی محدودی که به صنعت بازی سازی اختصاص یافته کافی نیست چرا که این حوزه، یک حوزه فرهنگی و در واقع سرمایه گذاری روی کودکان و نوجوانان است و باید بیش تر به آن توجه شود.
نماینده مردم تهران سهم بازی های ایرانی در بازار داخلی را نامساعد دانست و افزود: دولت باید حمایت های بیشتری از این عرصه نوین اقتصادی داشته باشد. عرصه ای که اتفاقا در فرهنگ سازی هم نقش موثری دارد. سیاوشی در پاسخ به این پرسش که مجلس در کمک به بازی سازان و فعالان این صنعت چه نقشی می تواند ایفا کند گفت: اولین مساله ای که بایستی در این زمینه حل شود، قانون کپی رایت است. قانون کپی رایت بزرگ ترین حامی مولف و به طور کلی اقتصاد فرهنگ است و نبود آن فعالان این صنعت را با مشکل مواجه کرده است.وی به طرح دریافت عوارض از بازی های ویدیویی خارجی که به صورت قانونی در ایران به فروش می رسند، پرداخت و افزود: دریافت این عوارض حائز اهمیت است و تلاش می کنیم که این طرح را در مجلس به تصویب برسانیم.

ارسال نظر