پرداخت های درون برنامه ای بازی Fortnite به مرز یک میلیارد دلار رسید!

رسانه کلیک - شرکت نامدار «اپیک گیمز» ظاهرا از بخش پرداخت های درون برنامه ای بازی Fortnite بالغ بر یک میلیارد دلار درآمدزایی کرده است که این رقم از محبوبیت بیش از اندازه این عنوان ویدیویی نزد بازیکنان و گیمرها حکایت دارد.

پرداخت های درون برنامه ای بازی Fortnite به مرز یک میلیارد دلار رسید!

شکی نیست زمانی که صحبت از حالت بتل رویال (Battle Royale) می شود، همه توجه ها به سمت دو بازی Fortnite و PlayerUnknown's Battlegrounds می رود و این دو اثر فورا در ذهن بازیکنان پدید می آید. حالتی که شاید تا پیش از معرفی و انتشار، چنین انتظاری از عملکرد آن نداشتیم، اما حال به لطف هیجان بالا و درگیر ساختن گیمرها مورد توجه سازندگان و توسعه دهندگان مجموعه های پرمخاطبی همچون Call of Duty و Battlefield قرار گرفته و وارد دنیای بخش چند نفره آنلاین این دو فرانچایز نیز شده است.

با وجود اینکه عناوین ویدیویی Fortnite و پابجی از همان ابتدا رقیب سرسخت و جدی یکدیگر هستند، اما هر دو فراتر از انتظارات سازندگان عمل و از حیث تعداد کاربران همزمان و جامعه کاربری، رکوردهای بازی های مشهوری نظیر Counter Strike و Dota 2 را نیز جا به جا کردند.

در وهله اول، شاید سیاست انتشار رایگان حالت بتل رویال بازی Fortnite در افزایش محبوبیت و کاربران این عنوان در مقابل بازی PUBG که به قیمت 29.99 دلار به فروش می رسد، تاثیر مستقیمی گذاشته باشد، اما عده ای بر این باورند که بازی فورت نایت جز پرداخت درون برنامه ای و سایر نسخه های ویژه، درآمدزایی دیگری برای شرکت اپیک گیمز ندارد و در این زمینه عنوان پابجی درآمد بیشتری را نسبت به این بازی تجربه خواهد کرد.

حال، شواهر امر خلاف این موضوع را به راحتی ثابت می کند، به طوری که با وجود عرضه رایگان حالت بتل رویال بازی فورت نایت، این عنوان در بخش پرداخت های درون برنامه ای به طور شگفت انگیز و فوق العاده عمل کرده و درآمدزایی خود را از این بخش جبران کرده است.

به دلیل محبوبیت فراوان حالت بتل رویال و افزایش روز به روز تعداد بازیکنان و علاقه مندان آن، شرکت تحقیقاتی SuperData که وظیفه بررسی و اعلام میزان درآمد سازندگان از فروش و پرداخت های درون برنامه ای بازی های ویدیویی را برعهده دارد، به تازگی تحقیقی را در رابطه با میزان درآمد شرکت اپیک گیمز از بخش پرداخت های درون برنامه ای بازی Fortnite انجام داده که نتیجه این بررسی همه را شگفت زده و متعجب کرده است.

بر اساس تحقیقات شرکت سوپر دیتا (SuperData) که پیش تر درآمد شرکت نانتیک از پرداخت های درون برنامه ای بازی Pokémon GO را بالغ بر 1.8 میلیارد دلار اعلام کرده بود، گویا شرکت بزرگ اپیک گیمز (Epic Games) نیز در عرض یک سال از این بخش بازی Fortnite بیش از 1 میلیارد دلار به جیب زده است.

با توجه به جزئیات نتیجه این تحقیق که در وب سایت معتبر GamesIndustry.biz به اشتراک گذاشته شده است، با وجود گذشت تنها یک سال از انتشار بازی فورت نایت، بخش پرداخت های درون برنامه ای آن بیش از یک میلیارد دلار برای شرکت اپیک گیمز درآمد داشته است. نکته قابل توجه این است که به مرور زمان، تعداد تراکنش های پرداخت های درون برنامه ای نه تنها روند نزولی به خود نگرفته، بلکه به طور مداوم در حال افزایش است.

در همین رابطه، شرکت سوپر دیتا اظهار داشت که درآمد بازی Fortnite از ماه مارس الی ماه می سال جاری میلادی (اواسط اسفند الی اواسط خرداد) به بیش از 800 میلیون دلار رسیده است. همچنین، بیشترین درآمد بازی مربوط به ماه می امسال می شود که در آن کاربران و بازیکنان بالغ بر 318 میلیون دلار از بخش پرداخت های درون برنامه ای بازی خرید کرده اند.

از دیگر نکات جالب این گزارش باید به تعداد بازدیدکننده های بازی Fortnite در شبکه توییچ اشاره کنیم که به نظر می رسد کاربران و علاقه مندان در ماه می امسال در مجموع بیش از 574 ساعت از وقت خود را صرف تماشای استریم و ویدیوهای این اثر کرده اند. این آمار باعث شده تا رکورد پربازدیدترین استریم در شبکه توییچ شکسته شود و عنوان League of Legends که پیش تر رکورددار این بخش به شمار می رفت، هم اکنون جای خود را به بازی فورت نایت تقدیم کند و رکورد دیگری برای این عنوان به ثبت رسید.

با اینکه سوابق و تجربه های قبلی نشان از این دارد که برخی از عناوین پس از انتشار ناگهانی و ورود به صنعت بازی های ویدیویی، به سرعت و به طور غیرمنتظره رکوردهای این صنعت پرمخاطب را جا به جا می کنند و از نظر تعداد بازیکنان و میزان درآمد عملکرد فوق العاده و قابل توجهی دارند و سپس به مرور زمان با یک روند نزولی شدید رو به رو می شوند و در نهایت نیز از یاد و خاطره بازیکنان می روند، اما آنطور که پیداست، ظاهرا عنوان Fortnite از این قاعده مستثنی بوده و به لطف پشتیبانی تحسین آمیر شرکت اپیک گیمز، به این زودی ها شهرت و محبوبیت خود را از دست نمی دهد.

بازی Fortnite

گفتنی است؛ نسخه دسترسی زودهنگام یا Early Access بازی Fortnite در روز 3 مرداد ماه سال گذشته (۲۵ جولای سال میلادی 2017) توسط شرکت «اپیک گیمز»، خالق سه نسخه اول مجموعه بی نظیر و پرطرفدار Gears of War، بر روی دو کنسول نسل هشتم ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ و همچنین رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز و مک او اس (macOS) منتشر شد.

با گذشت زمان، نسخه سیستم عامل iOS بازی از راه رسید که امکان تجربه این عنوان ویدیویی را بر روی گوشی های هوشمند فراهم کرد. با استقبال بی نظیر کاربران iOS از این اثر و همچنین انتشار بازخوردهای مثبت کاربران، سرانجام این بازی از چند روز گذشته در دسترس دارندگان چگوشی های هوشمند اندرویدی نیز قرار گرفت. به علاوه، کاربران کنسول جدید و هیبریدی نینتندو سوییچ نیز از روز سه شنبه 22 خرداد ماه امسال (12 ژوئن سال میلادی 2018) موفق به تجربه این عنوان بر روی دستگاه خود شدند.

حال در پایان این گزارش، به نظر شما، علت اصلی موفقیت و درآمدزایی خیره کننده بازی Fortnite چیست؟ حالت بتل رویال مهیج و درگیرکننده و یا بخش پرداخت درون برنامه ای بی نقص آن هم به لطف آیتم های متنوع تزئینی؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر