تعداد بازیکنان همزمان بازی Fortnite از مرز 3.4 میلیون نفر گذشت!

رسانه کلیک - بر اساس جدیدترین بیانیه شرکت نامدار «اپیک گیمز»، چندی پیش تعداد بازیکنان همزمان بازی Fortnite از مرز 3.4 میلیون نفر عبور کرد.

تعداد بازیکنان همزمان بازی Fortnite از مرز 3.4 میلیون نفر گذشت!

چند روزی است که بازیکنان و طرفداران بازی Fortnite با مشکلات قعطی و عدم پاسخ دهی سرورهای این عنوان دست و پنجه نرم می کنند که به نظر می رسد سازندگان دلیل موجهی برای مشکلات پیش آمده دارند. اخیرا شرکت نامدار «اپیک گیمز»، خالق و ناشر عنوان ویدیویی Fortnite، در جدیدترین بیانیه خود ضمن عذرخواهی از بازیکنان و کاربران به خاطر مشکلات و ایرادات اخیر سرورهای بازی، اعلام کرد که استقبال همزمان چندین میلیون گیمر از این عنوان سبب کندی و کاهش سرعت پاسخ دهی سرورها شده است.

اپیک گیمز در این بیانیه مدعی شد که تعداد کلیه بازیکنان همزمان بازی Fortnite در روزهای پایانی هفته گذشته (شنبه و یک شنبه) به رقم بی نظیر 3.4 میلیون نفر رسید. به بیانی دیگر، بیش از 3.4 میلیون نفر بازیکن در روزهای مذکور به صورت همزمان به سرورهای این عنوان متصل شده و در حال تجربه آن بودند. بدین خاطر، سرورهای بازی قادر به دریافت و ارسال اطلاعات به این حجم عظیمی از بازیکنان نبوده و قاعدتا منجر به بروز مشکلاتی در این زمینه شده است.

توجه داشته باشید که حضور همزمان بیش از 3.4 میلیون بازیکن در بازی «فورت نایت» شامل بازیکنان تمامی پلتفرم ها از جمله پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 می شود و مختص یک پلتفرم و شبکه نظیر استیم، پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو نیست.

نکته جالب اینجا است که شرکت اپیک گیمز اظهار داشت که در حال حاضر، به احتمال قوی بازی Fortnite بزرگ ترین بازی پلتفرم پی سی و کنسول های نسل هشتم (ایکس باکس وان و پلی استیشن 4) است. همان طور که ملاحظه می فرمایید، این شرکت از عبارت «به احتمال قوی» استفاده کرده که این موضوع به خوبی نشان می دهد سازندگان از تعداد بازیکنان همزمان عنوان پرطرفدار PlayerUnknown's Battlegrounds اطمینان ندارند.

بازی Fortnite

اگر خاطرتان باشد، اوایل ماه آذر ماه بود که تعداد بازیکنان همزمان نسخه پی سی بازی PlayerUnknown's Battlegrounds با رسیدن به رقم 3 میلیون نفر، به رکورد تازه تری دست یافت. این عنوان ویدیویی که کمتر از دو ماه از انتشار نسخه کامل آن می گذرد، به دلیل ارائه گیم پلی درگیرکننده و هیجان انگیز، به سرعت در میان بازیکنان محبوب شد و روز به روز شاهد افزایش تعداد کاربران آن هستیم.

تفاوتی که در میان دو آمار ذکر شده وجود دارد، این است که تعداد بازیکنان همزمان عنوان PUBG مربوط به نسخه رایانه شخصی بازی است و از آنجا که این عنوان هم اکنون در پلتفرم ایکس باکس وان نیز قابل دسترس است، لیکن گزارش ارائه شده از تعداد بازیکنان همزمان بازی شامل تعداد بازیکنان همزمان نسخه ایکس باکس وان نمی شود. همچنین، بازی Fortnite هم به صورت پولی و هم به صورت رایگان در اختیار دارندگان پلتفرم های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 قرار دارد. این در حالی است که عنوان ویدیویی PlayerUnknown's Battlegrounds با قیمت 29.99 دلار، فقط و فقط بر روی دو پلتفرم رایانه شخصی و ایکس باکس وان منتشر شده است. از این رو، نمی توان با قطعیت اعلام کرد که بازی Fortnite از حیث تعداد بازیکنان همزمان توانسته رکورد PUBG را بشکند.

با این حال، نمی توان از موفقیت و محبوبیت بازی Fortnite چشم پوشی کرد چرا که این عنوان توسط استودیوی بازی سازی اپیک گیمز در دست توسعه قرار دارد و طرفداران همچنان از تجربه نسخه کامل بازی محروم هستند. بدین خاطر، از آنجا که این آمار مربوط به نسخه دسترسی زودهنگام بازی است، لذا پیش بینی می شود با انتشار نسخه کامل آن، فورت نایت به موفقیت های بیشتری نیز دست یابد و رکوردهای دیگری را به نام خود ثبت کند.

لازم به یادآوری است که تعداد تمامی بازیکنان عنوان ویدیویی Fortnite در اواسط مهر ماه امسال به بیش از 7 میلیون نفر رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

بازی Fortnite

گفتنی است؛ نسخه دسترسی زودهنگام یا Early Access بازی Fortnite در روز ۲۵ جولای سال میلادی گذشته (۳ مرداد ماه سال ۹۶) توسط شرکت «اپیک گیمز»، خالق مجموعه بی نظیر و پرطرفدار Gears of War، بر روی دو کنسول نسل هشتم ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ و همچنین رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز و مک او اس (macOS) منتشر شد. همچنین، تا به امروز نسخه نهایی این عنوان جز سال میلادی 2018، تاریخ انتشار دقیق دیگری ندارد و هنوز سازندگان به زمان دقیق عرضه نسخه کامل بازی اشاره نکردند.

تاکنون، پک ها و نسخه های متعددی از این عنوان ویدیویی توسط سازندگان به انتشار رسیده که در حال حاضر نسخه رایگان بازی تحت عنوان Battle Royale بر روی پلتفرم های مذکور قابل اجرا است. به علاوه، نسخه استاندارد بازی به نام Founder's Pack با قیمت ۳۹٫۹۹ دلار در فروشگاه های پلی استیشن استور، ایکس باکس لایو و اپیک گیمز به فروش می رسد.

نکته قابل توجه این است که با وجود رایگان بودن نسخه Battle Royale بازی Fortnite، لیکن دارندگان کنسول های ایکس باکس وان برای تجربه این عنوان به اشتراک سرویس ایکس باکس لایو گلد احتیاج دارند. این در حالی است که کاربران پلی استیشن ۴ بدون عضویت در سرویس پلی استیشن پلاس قادر به تجربه بازی هستند.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با تعداد بازیکنان همزمان بازی Fortnite چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان می تواند رسما رکورد بازی PlayerUnknown's Battlegrounds را بشکند؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر