نسخه اندروید بازی Fortnite از طریق گوگل پلی منتشر نمی شود

رسانه کلیک - پس از شایعه ها و گمانه زنی های مختلف، سرانجام شرکت نامدار «اپیک گیمز» رسما تایید کرد که نسخه اندروید بازی Fortnite از طریق فروشگاه گوگل پلی منتشر نمی شود.

نسخه اندروید بازی Fortnite از طریق گوگل پلی منتشر نمی شود

از دیدگاه بسیاری از گیمرها و منتقدان، در حال حاضر بازی Fortnite یکی از بزرگترین و محبوب ترین عنوان ویدیویی در سراسر جهان به شمار می رود که تمامی تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که این اثر نه تنها به مرور زمان محبوبیت خود را از دست نمی دهد، بلکه با گذشت زمان همچنان کاربران و بازیکنان زیادی به جامعه گسترده آن اضافه می شوند و روزانه میلیون ها گیمر در پلتفرم های مختلف به تجربه این بازی مهیج و جذاب می پردازند.

حال زمان کمی تا انتشار نسخه اندروید بازی Fortnite باقی مانده است و شرکت سازنده آن یعنی اپیک گیمز به تازگی رسما اعلام کرد که این عنوان ویدیویی از طریق فروشگاه بزرگ گوگل پلی بر روی سیستم عامل اندروید منتشر نمی شود و بازیکنان برای دریافت این نسخه از بازی می بایست به وب سایت رسمی ایپک گیمز مراجعه کنند.

چندی پیش آقای تیم سوئینی (Tim Sweeney)، مدیر عامل شرکت اپیک گیمز، در مصاحبه با وب سایت معتبر The Verge اظهار داشت که نسخه اندروید بازی Fortnite از طریق فروشگاه گوگل پلی به دست بازیکنان و کاربران این سیستم عامل نمی رسد و این عنوان ویدیویی مستقیما از وب سایت شرکت اپیک گیمز برای علاقه مندان و طرفداران منتشر خواهد شد.

سوئینی در این گفت و گو علت اجتناب از انتشار نسخه اندروید بازی Fortnite بر روی فروشگاه بزرگ گوگل پلی را سود و مالیات های غیرمنصفانه شرکت گوگل می داند. وی معتقد است که سود 30 درصد دریافتی گوگل از پرداخت های درون برنامه ای رقم بسیار بالایی است و شرکت اپیک گیمز قصد ندارد که بخشی از درآمد خود را با این شرکت بزرگ دنیا تقسیم کند.

اپیک گیمز صراحتا سود دریافتی 30 درصدی گوگل از پرداخت های درون برنامه ای را یکی از دلایل این اقدام خود معرفی کرده است.

البته با توجه به صحبت های آقای تیم سوئینی، دلیل اصلی شرکت اپیک گیمز از عدم انتشار نسخه اندروید بازی فورت نایت بر روی فروشگاه گوگل پلی، حفظ ارتباط مستقیم با بازیکنان و مشتریان است که از این روش به راحتی می تواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند و در قبال سخنان هوداران از خود واکنش نشان دهد. بدیهی است که در این صورت هیچ وقفه زمانی هم در انتشار به‌روزرسانی ها و رفع مشکلات بازی رخ نمی دهد و آپدیت ها مستقیما از سرورهای بازی منتشر و دریافت می شوند.

با توجه به اینکه نسخه رایانه شخصی بازی فورت نایت از طریق لانچر اختصاصی Epic Games Installer بر روی دو سیستم عامل ویندوز و مک او اس (macOS) منتشر شد، چندان دور از انتظار نبود که این عنوان برای عرضه و انتشار بر روی سیستم عامل اندروید از فروشگاه بزرگ گوگل پلی استفاده نکند و فایل APK به صورت مستقیم از وب سایت رسمی بازی قابل دریافت باشد. با این اقدام، عملا هیچ واسطه ای میان شرکت اپیک گیمز و بازیکنان وجود ندارد و چه بسا ممکن است سازندگان نیز به دلیل عدم پرداخت 30 درصد از سود حاصل از پرداخت های درونه برنامه ای، قیمت آیتم های بازی را در این نسخه کاهش دهند.

از این رو، پس از انتشار نسخه اندروید بازی Fortnite کافی است که به وب سایت رسمی شرکت اپیک گیمز مراجعه کرده و فایل APK بازی را دریافت و آن را در گوشی هوشمند اندرویدی خود نصب کنید. خوشبختانه در صورت انتشار به‌روزرسانی ها و آپدیت ها، نیازی به تکرار این روند نیست و محتویات و دیتای بازی در زمان اجرا آن به صورت خودکار به‌روز می شود. بدین ترتیب، مراحل به‌روزرسانی بازی حتی از به‌روزرسانی سایر بازی هایی که از طریق فروشگاه گوگل پلی منتشر می شوند نیز آسان تر و سریع تر خواهد بود.

در دیگر خبرهای مرتبط با بازی فورت نایت می توان به درآمد یک میلیارد دلاری آن از بخش پرداخت های درون برنامه ای اشاره کرد. بر اساس بررسی ها و تحقیقات شرکت معتبر «سوپر دیتا» (SuperData)، به نظر می رسد شرکت اپیک گیمز بالغ بر یک میلیارد دلار از بخش پرداخت های درون برنامه ای بازی Fortnite درآمد داشته است که البته این میزان درآمد شامل تمامی پلتفرم ها می شود.

همچنین، چندی پیش مشخص شد که تعداد دریافتی ها و دانلود نسخه iOS بازی فورت نایت از مرز 200 میلیون بار عبور کرده است که این رقم نشان می دهد بیش از 200 میلیون نفر برای دریافت و تجربه این اثر کنجکاو بودند. این بدان معنا نیست که بازی فورت نایت بیش از 100 میلیون بازیکنان و کاربر فعال در آیفون و آپید دارد چرا که تعداد دانلودها و تعداد کاربران فعال دو آمار کاملا متفاوتی بوده و ممکن است از این 200 میلیون نفر تنها عده محدودی از بازیکنان و کاربران به تجربه این اثر علاقه مند شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

شایان ذکر است؛ نسخه دسترسی زودهنگام یا Early Access بازی Fortnite در روز 3 مرداد ماه سال گذشته (۲۵ جولای سال میلادی 2017) توسط شرکت «اپیک گیمز»، خالق سه نسخه اول مجموعه بی نظیر و پرطرفدار Gears of War، بر روی دو کنسول نسل هشتم ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ و همچنین رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز و مک او اس (macOS) منتشر شد.

پس از رکوردشکنی های پی در پی بازی فورت نایت بر روی پلتفرم های مذکور، سرانجام نسخه iOS این عنوان نیز از راه رسید و تجربه آن را بر روی گوشی های هوشمند شرکت اپل فراهم کرد که خوشبختانه با استقبال بی نظیر بازیکنان و گیمرها رو به رو شد و موفقیت دیگری را برای شرکت اپیک گیمز رقم زد. همچنین، کاربران کنسول جدید و هیبریدی نینتندو سوییچ نیز از روز سه شنبه 22 خرداد ماه امسال (12 ژوئن سال میلادی 2018) موفق به تجربه این عنوان بر روی دستگاه خود شدند.

حال، قرار است نسخه اندروید بازی Fortnite همزمان با عرضه جهانی نهمین مدل از گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت (Samung Galaxy Note 9) در روز دوم شهریور ماه امسال (24 آگوست سال جاری میلادی) به صورت انحصاری منتشر شود. سپس، با فاصله یک ماه، کاربران و دارندگان سایر گوشی های اندرویدی نیز از روز یک شنبه یکم مهر ماه (23 سپتامبر) می توانند این عنوان ویدیویی را دریافت کنند و به تجربه آن بپردازند.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با عدم انتشار نسخه اندروید بازی Fortnite از طریق فروشگاه بزرگ گوگل پلی چیست؟ آیا بازی فورت نایت می تواند آغاز سرنوشت سازی برای سایر بازی های سیستم عامل اندروید باشد و به مرور زمان شاهد کاهش عناوین ویدیویی در فروشگاه گوگل پلی باشیم؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر