بازی Forza Horizon 4 در راه است!

رسانه کلیک - کم کم به برگزاری مراسم بزرگ و مهم E3 سال جاری میلادی نزدیک می شویم و زمزمه هایی از عناوین ویدیویی جدید شرکت مایکروسافت از جمله بازی Forza Horizon 4 شنیده می شود.

بازی Forza Horizon 4 در راه است!

بدون هیچ شک و تردیدی، سری Forza یکی از بهترین، پرطرفدارترین و موفق ترین مجموعه های کنسول ایکس باکس بوده که هر ساله با انتشار نسخه جدیدتر، گیم پلی درگیرکننده و هیجان یک رانندگی ناب و دوست داشتنی را برای بازیکنان و طرفداران به ارمغان می آورد.

اولین نسخه این فرانچایز در سال میلادی 2005 با همکاری دو استودیوی بازی سازی مایکروسافت و ترن 10 توسعه و بر روی اولین نسل کنسول ایکس باکس عرضه شد که به لطف گیم پلی به یادماندنی و تنوع بی نظیر خودروها و پیست های مسابقه، نام خود را در میان بهترین بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس ثبت کرد. این موفقیت بزرگ باعث شد که استودیوی ترن 10 همچنان به فعالیت خود ادامه دهد و نسخه های بیشتری از سری فورزا را به دست علاقه مندان و بازیکنان برساند.

البته، مجموعه فورزا بیشتر از آن که شبیه مسابقه های خیابانی و رقیب مجموعه هایی از جمله نید فور اسپید باشد، بر روی شبیه ساز رانندگی واقعی همچون مسابقه در پیست ها تمرکز داشت. لیکن، در سال میلادی 2012 شرکت مایکروسافت تصمیم مهمی در خصوص این فرانچایز پرطرفدار اتخاذ کرد که منجر به تقسیم آن به دو قسمت Forza Horizon و Forza Motorsport شد. این در حالی بود که بازیکنان با نام Forza Motorsport به خوبی آشنا بودند، اما در طرفی دیگر نام Forza Horizon برایشان کمی مبهم به نظر می رسید.

سپس اولین نسخه از سری Forza Horizon با همکاری استودیوی پلی گراند توسعه و توسط استودیوی بازی سازی مایکروسافت کماکان به صورت انحصاری بر روی کنسول ایکس باکس 360 عرضه شد که نوید یک بازی مسابقه ای خیابانی با تنوع بی نظیر و خارق العاده خودروها و محیط جذاب و خیره کننده را داد. حال تقریبا شش سال از انتشار اولین نسخه این سری می گذرد و تاکنون سه نسخه از مجموعه «فورزا هورایزن» به دست بازیکنان رسیده که هر کدام از آن ها در رده بهترین بازی های ماشینی و مسابقه ای قرار گرفته اند.

حال که کمتر از دو ماه با برگزاری مهم ترین رویداد صنعت گیم یعنی E3 2018 فاصله داریم، شرکت مایکروسافت خود را برای نمایش تماشایی و خیره کننده آماده می کند. کنفرانس این شرکت بر اساس بیانیه رسمی آن راس ساعت 12:30 دقیقه بعد از ظهر روز یک شنبه 20 خرداد ماه سال 97 به وقت ایران (10 ژوئن) در شهر لس آنجلس ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد.

در این میان، حدس و گمان های گوناگون و مختلفی در خصوص برنامه های شرکت مایکروسافت طی این کنفرانس زده می شود که یکی از آن ها به بازی Forza Horizon 4 اشاره دارد. بنا به شواهد موجود، به نظر می رسد ردموندی ها قصد دارند چرخه سالانه ای میان دو مجموعه Forza Motorsport و Forza Horizon ایجاد کنند، به گونه ای که یک سال پس از انتشار نسخه جدید سری «فورزا موتور اسپورت»، نسخه جدید «فورزا هورایزن» را به انتشار برسانند.

چندی پیش آقای فرناندو دلگادو (Fernando Delgado)، رئیس ارشد شعبه اسپانیا و پرتغال شرکت ایکس باکس، در مصاحبه با وب سایت GameReactor اطلاعات اندکی در رابطه با بازی Forza Horizon 4 به اشتراک گذاشت. دلگادو معتقد است که همواره مجموعه فورزا از یک الگوی ساده (چرخه سالانه) پیروی می کند و به کمک این الگو، به راحتی می توان حدس زد که نسخه بعدی سری فورزا در چه سالی منتشر خواهد شد.

فرناندو دلگادو در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص آینده مجموعه Forza اظهار داشت: «در حال حاضر، گمانه زنی های زیادی در رابطه با عرضه نسخه بعدی بازی فورزا هورایزن وجود دارد و این چیزی است که ما در مراسم و رویداد E3 به آن می پردازیم».

همان طور که ملاحظه کردید، فرناندو دلگادو صراحتا زمان دقیق رونمایی از بازی Forza Horizon 4 را مشخص نکرد و تنها از مراسم E3 به عنوان اعلام نتایج این گمانه زنی ها و معرفی بازی سخن گفت. ممکن است منظور ایشان از رویداد E3، مراسم E3 2019 باشد، اما بر اساس الگوی مذکور و تایید آن توسط مدیر ارشد شعبه اسپانیای شرکت ایکس باکس، مسلما بازیکنان و دارندگان کنسول های ایکس باکس وان و پلتفرم پی سی در اواخر سال جاری میلادی میزبان نسخه چهارم بازی «فورزا هورایزن» خواهند بود.

از طرفی دیگر، شایعه های فراوانی مبنی بر ساخت و توسعه یک بازی جدید نقش آفرینی توسط استودیوی پلی گراند ، خالق و سازنده سری فورزا هورایزن، در سراسر فضای مجازی دیده می شود. ظاهرا این استودیو هم اکنون بر روی ساخت نسخه بعدی سری Fable مشغول به کار است که پیش بینی شده این عنوان در کنفرانس رسمی E3 2018 مایکروسافت رسما معرفی شود.

البته نباید از این موضوع غافل شد که پلی گراند استودیوی دوم خود را به منظور توسعه عناوین ویدیویی بیشتر تاسیس کرده است. از این رو، این استودیو با توجه به افزایش تعداد کارمندان و بازی سازان، هم اکنون می تواند به صورت همزمان بر روی دو پروژه بزرگ و مهم کنسول ایکس باکس وان فعالیت کند.

حال، دیدگاه شما در رابطه با بازی Forza Horizon 4 چیست؟ به نظر شما، آیا مایکروسافت طی کنفرانس خود در E3 سال جاری میلادی به معرفی این عنوان ویدیویی مورد انتظار می پردازد؟ شما چه انتظاراتی از نسخه بعدی این سری دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر