نقد و بررسی ساعت هوشمند ضدآب Fossil-Q

پس از آن كه Tag Heur و Swatch، ساعت هاي مچي هوشمند خود را وارد بازار كردند، شركت طراح آمريكايي به نام Fossil كه در صنعت توليد ساعت و دستگاه هاي ديجيتال پیشگام محسوب می شود، مجموعه اي از دستگاه هاي پوشيدني هوشمند را توليد کرده است.

نقد و بررسی ساعت هوشمند ضدآب Fossil-Q

کلیک - در این قسمت، نگاهي به ساعت هاي از جنس فولاد ضد زنگ مدل Q founder مي اندازيم كه اولين ساعت مچي هاي هوشمند با سيستم عامل اندرويد به شمار می روند. اين ساعت هاي منحصر بفرد شركت Fossil، از نظر قيمت در رقابت تنگاتنگ با شركت هاي Moto 360،LG watch urbane و Huawei watch قرار دارند.
طراحي
ساعت مچي Q founder اولين ساعت هوشمند اندرويد بوده و داراي خصوصياتي از جمله قابي با ضخامت ٤٦ ميلي متر است كه نسبت به مدل Manly شركت Moto360 كارايي بهتري دارد. اما متاسفانه نمي توانيم اين ساعت را روي مچ هاي كوچك و يا روي مچ دست افرادي كه ظاهري ساده دارند، تصور كنيم. اگر شما اين ساعت فولادي ضد زنگ را داشته باشيد، احتمالا بايد به مركز تعميرات آن رفته و بند آن را كمي كوچك كنيد و يا شايد بخواهيد از مدل بند چرمي قهوه اي آن استفاده كنيد.
يك دكمه در قسمت بالايی اين ساعت وجود دارد كه مانند ساعت هاي ديگر پيچاندني نيست با فشار اول، صفحه نمايش روشن مي شود و با فشار بعدي، وارد برنامه هوشمند اندرويد و مي توانيد تنظيمات دلخواه خود را انجام دهيد. هم چنين بايد توجه داشته باشيد كه سيستم ثبت ضربان قلب اين دستگاه فعال نيست و اين نشان مي دهد كه اين ساعت براي ورزش مناسب نيست. ولي اين دستگاه ضد آب و گرد و غبار بوده و مي توانيد حتي با آن دوش بگيريد.
نمايش
صفحه نمايش اين ساعت مانند Moto 360، از نوع "تخت" است. حسگر نور آن قسمت سياه رنگ قرار داده شده و به وسيله آن مي توانيد روشنايي صفحه را بر اساس شرايط نور محيط تنظيم كنيد. اگر تحمل انجام اين كارها را داريد خوب است ولي بهتر بود كه مجبور به اين كارها براي استفاده از اين ساعت هوشمند نبوديم.
تجربيات كاربران
اين ساعت مچي هوشمند اندرويد، با برنامه اي كه دارد، می تواند با ديگر دستگاه هاي اندرويد و ios رقابت کند. شما مي توانيد اين ساعت را با تنظيم رنگ زمينه به اشكال متفاوت دربياوريد. هر چيز ديگري كه بين ساعت و گوشي اتفاق مي افتد، توسط برنامه اندرويدي قابل كنترل بوده و هشدارهاي گوشي و گوگل هم به صفحه ساعت ارسال مي شود.
عملكرد
اين ساعت به وسيله يك تراشه اتمي اينتل مدل Z34XX تغذيه مي شود و داراي حافظه رم ١ گيگابايتي و حافظه داخلي ٤ گيگابايتي است. روي برد اين دستگاه، GPS نصب نشده و نمي توان از آن به عنوان ساعتي براي دويدن استفاده كرد. شتاب سنج ٣قطبي اين دستگاه، امكان ثبت اطلاعات اوليه ورزشي مانند شمردن گام ها را فراهم مي كند. خوشبختانه اين ساعت، همه اين تجهيزات را به خوبي مديريت مي كند و باتري ٤٠٠mAh آن، براي يك روز كامل مناسب است. متاسفانه شما بايد اين دستگاه را هرشب شارژ كنيد و هيچ راهي براي فرار از آن وجود ندارد.
انتظارات
اين ساعت با هيچ نوآوري ديگري قابل مقايسه نيست. قيمت آن هم ٢٩٥ دلار و با هيچ شركتي قابل رقابت نيست. به نظر ساعت هاي سنتي همچنان براي شركت Fossil داراي اولويت بالاتري هستند و نمي توانيم توقع داشته باشيم كه اين ساعت نسبت به ساير محصولات پوشيدني اندرويد، برتري محسوسی داشته باشد.

منبع: phonearena

ارسال نظر