چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری

چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط انجمن مدیریت فناوری ایران ۱۰ خردادماه ۱۳۹۵ در تهران برگزار شد.

چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری

به گزارش کلیک و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری برای چهارمین سال متوالی با هدف ارائه راهنمایی و کمک به شرکت ها برای استفاده بهینه از دارایی‌ های فکری، افزایش توانایی ‌های ملی از توسعه فناوری و نوآوری، افزایش توان بنگاه ها و سازمان ها در زمنیه تبدیل فناوری و نوآوری، به ثروت برگزار شده است.

هدف از این جایزه که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط انجمن مدیریت فناوری ایران برگزار شده است، ارزیابی و رتبه‌ بندی بنگاه ها و سازمان ها از منظر توانمندی و عملکرد فناورانه و نوآورانه آن ها اعلام شده است.

با توجه به ضرورت ارتقاء سطح توانمندی‌ های شرکت‌ های هوایی و هوانوردی و ظرفیت ‌سازی در این بنگاه‌ ها در زمینه بهبود مدیریت فناوری و نوآوری بنگاه خود، ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای نخستین بار طرح هدفمند‎ سازی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در صنعت هوایی ایران را برای شرکت ‌های دانش‌ بنیان و نوپای هوایی و هوانوردی طراحی کرد. این طرح در چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت و فناوری به صورت هدفمند برگزار شد که در این دوره شرکت بکر پارت خاورمیانه بالاترین جایزه شایستگی با ۳ ستاره شایستگی، شرکت کاوش نیرو سپاهان، شرکت هوافضایی درنا و شرکت دقیق سامانه دو ستاره شایستگی و شرکت رایان کیفیت پیشرو نیز یک ستاره شایستگی دریافت کردند.

جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با هدف ارائه یک مدل بلوغ برای ارتقاء قابلیت‌ های فناوری و نوآوری در سازمان ‌ها طراحی شده است تا بتوانند با شناخت چالش‌ های خود در هر مرحله، گام ‌هایی به ‌سوی رقابت ‌پذیری پایدار بردارند. این مدل که ۴ سطح از بلوغ را در این عرصه ارائه می‌ کند، سیر عملکرد بین ‌المللی و حرکت مبتنی بر شکل‌ گیری قابلیت ‌های درون‌ زای فناوری و نوآوری را ترسیم می‌ کند که در این میان پنج شرکت حوزه هوایی توانستند با داشتن بالاترین سطح شایستگی ستاره ‌های این دوره را از آن خود کنند وگام‌ هایی به ‌سوی رقابت‌ پذیری پایدار بردارند.از جمله تمایزات اصلی طرح هدفمند‎ سازی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در صنعت هوایی ایران، آموزش ارزیاب برای شرکت‌ های دانش بنیان با هدف ارزیابی و ارتقای نوآوری شرکت ها و ارتقای بهبود عملکرد آن ها و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای برای ارتقا و بهبود است.

ارسال نظر