شرکای تجاری فاکس‌کان در جمهوری چک مرکز داده راه‌اندازی می‌کنند

امکانات جدید اولین مرکز داده، سرمایه‌گذاری در بازار اروپا را نشان می‌دهد. فاکس‌کان که تاریخچه طولانی در ساخت مراکز داده دارد، اولین مرکز خود را در اروپا با همکاری شرکت KKCG جمهوری چک، افتتاح خواهد کرد.

شرکای تجاری فاکس‌کان در جمهوری چک مرکز داده راه‌اندازی می‌کنند

به گزارش کلیک، فاکس‌کان از سال 2000 کارخانه‌ها را تحت نظر بخش فاکس‌کان چک راه‌اندازی کرده بود، اما این اولین سرمایه‌گذاری مستقیم آن، در مرکز داده اروپا است.
سرمایه‌گذاری ۱۰۱ میلیون دلاری فاکس‌کان اقدام به خرید ۵۰ درصد سهام در کسب‌وکار جدید کرد؛ که SafeDX نامیده خواهد شد و اولین قدم برای توسعه ترکیبی از تحقیق، پیشرفت و طراحی، مبتنی بر چک در سال 2018 است. فاکس‌کان این را نه‌تنها به‌عنوان فرصتی برای گسترش به اروپا می‌بیند بلکه این امکان را به مشتریان اروپایی می‌دهد که به‌طور مستقیم خدمات را از طریق شرکت فاکس‌کان به بازار آسیا انتقال دهند.

مدیرکل اجرایی فن‌آوری فاکس‌کان چک، آلان ماکینتایر (Alan Macintyre)، در وبلاگ فودزیلا (Fudzilla) نقل کرده بود که "استراتژی سرمایه‌گذاری جدید فاکس‌کان، نه‌تنها بر روی ساخت مرکز داده، بلکه مهم‌تر از آن روی فراهم کردن خدمات مرتبط، تمرکز دارد. اولین مرکز داده در پراگ یک پروژه آزمایشی است که در سراسر اروپا آن را دنبال می کنیم. خدماتی که ما ارائه می‌دهیم فقط برای شرکت‌های بزرگ در نظر گرفته نشده، بلکه برای شرکت‌های متوسط و کوچک هم قابل‌ارائه هست.
بیشتر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها فاکس‌کان را در درجه اول به‌عنوان کارخانه تولید دستگاه‌های سخت‌افزاری از قبیل آیفون اپل، کیندل آمازون و اکس باکس مایکروسافت می‌شناسند، اما فاکس‌کان در دنیای مرکز داده غریبه نیست، مشارکت در ساخت مراکزی برای اپراتور چینی مرکز داده 21Vianet و همچنین ثبت اختراع تعدادی از طراحی‌های ساخت‌یافته مرکز داده از سال 2014 از فعالیت‌های این شرکت است.

منبع : zdnet

ارسال نظر