مونتاژ آیفون ایکس به دست دانش آموزان چینی!

 رسانه کلیک - فاکس کان به عنوان بزرگترین کارخانه در زمینه تولید قطعات الکترونیکی از دانش آموزان بالاجبار برای مونتاژ آیفون ایکس در کارخانه استفاده می کند.

مونتاژ آیفون ایکس به دست دانش آموزان چینی!

به گزارش کلیک ؛ روزنامه فایننشیال تایمز (Financial Times) در مطلبی نوشت، دانش آموزان مقطع ششم روزانه 11 ساعت را در کارخانه فاکس کان مشغول به کار هستند و به مونتاژ آیفون ایکس می پردازند. شرکت فاکس کان یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه تولید قطعات الکترونیکی و رایانه به شمار می‌آید.

بر اساس قوانین کشور چین، کار کردن دانش آموزان بین 17 تا 19 سال ممنوع است، اما طبق گزارشی که از برخی از این دانش آموزان گرفته شده آن ها مجبور هستند در کارخانه به مدت 3 ماه به عنوان یکی از شرایط فارغ التحصیلی مشغول به کار باشند.

به گفته یکی از دانش آموزان آن ها به اجبار کار می کنند و این شرایط کاری هیچ ارتباطی با رشته تحصیلی آن ها ندارد. همچنین تعدادی از دانش آموزان ادعا کردند که روزانه 1200 دوربین آیفون ایکس را مونتاژ می کنند!

طبق گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، اپل و فاکس کان اعلام کرده اند که هیچ گونه اجباری برای کار کردن دانش آموزان نبوده بلکه خود آن ها به صورت داوطلبانه مشغول به کار هستند و به مونتاژ آیفون ایکس می پردازند.

بد نیست بدانید فاکس کان هر ساله برای پاسخ بهتر به تقاضای بالای پرچمدارش از نیروی کار زیادی استفاده می کند که گفته می شود از 300 هزار کارگری که در این کارخانه به مونتاژ آیفون مشغول هستند، 3 هزار نفر از آن ها دانش آموزانی هستند که از مدارس فرستاده می شوند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده، این کمپانی چینی برای پاسخ دادن به تقاضای بازار و همچنین جبران عقب ماندگی تولید پس از وقفه‌هایی که ایجاد شده بود از دانش آموزان استفاده می کند.

هنوز هیچ گونه واکنشی از سوی فاکس کان در خصوص گزارش فایننشیال تایمز مشاهده نشده است، ولی همچنان اپل تاکید می کند که دانش آموزان به صورت داوطلبانه به فاکس کان آمده اند.

منبع: theverge

https://www.theverge.com/2017/11/21/16684486/foxconn-students-illegal-working-overtime-iphone-x

ارسال نظر