کاربران واتس اپ هدف کلاه برداری قرار گرفتند

واتس اپ یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر دنیاست. اخیرا اعلام شده که این پیام رسان محبوب بیش از 1 میلیارد کاربر دارد. با این حال، خبر هایی مبنی بر مورد حمله قرار گرفتن این شبکه به گوش رسیده است.

کاربران واتس اپ هدف کلاه برداری قرار گرفتند

به گزارش کلیک، اگر شما هم یکی از کاربران و طرفداران این پیام رسان هستید، به شما توصیه می شود این خبر را حتما تا انتها بخوانید و با دوستان خود در میان بگذارید.

گزارش شده است که کلاه بردارانی در واتس اپ با راه کاری جدید و گمراه کننده از کاربران اطلاعات شخصی آن ها را به سرقت می برند. به این گونه که ابتدا صفحه ای به شما پیشنهاد می شود که ظاهرا از طرف دوستانتان به شما معرفی شده است و به گونه ای شما را طعمه قرار می دهد و وقتی وارد آن می شوید درخواست وارد کردن اطلاعات شخصی شما را در صفحه ای خاص می کند.

  • واتس اپ هدف کلاه برداری جدید قرار گرفت

بسیاری از کاربران که ندانسته بر روی لینک ها کلیک می کنند به سایت هایی ارجاع داده می شوند که به آن ها اعلام می کند در ازای وارد کردن اطلاعات شخصی شان مبلغ قابل توجهی پول به آن ها پرداخت خواهد کرد که اصلا حقیقت ندارد. جالب تر این جاست که به شما پیشنهاد می شود این پیام را برای دوستان خود ارسال کنید و کوپن تخفیف هدیه بگیرید، همین ارسال برای دوستان خود بیش ترین قربانی را می گیرد.

  • چگونه از خود در برابر این کلاه بردای محافظت کنیم؟

چنان چه شما پیام هایی مشابه پیام های زیر دریافت کردید، آن ها را نادیده بگیرید:

  1. پیامی که شامل دستورالعمل انتقال پیام می باشد و فقط شما پیشنهاد آن را دریافت می کنید. این را بدانید که هیچ چیزی به صورت خاص هیچ وقت تنها برای یک نفر آن هم در شبکه پیام رسانی که بالای 1 میلیارد کاربر دارد تصادفی ارسال نمی شود مگر آن که هدف خاصی داشته باشد.
  2. پیام هایی که شامل عفو مالیاتی یا معلق کردن حساب بانکی می باشد، فقط در صورتی که این پیام را برای مخاطبین خود ارسال کنید.
  3. پیام هایی که ارائه کننده پیشنهاد هستند.

این پیام های مخرب هنوز هم به طور چشم گیری در واتس اپ در حال گسترش است. منتشرکنندگان این پیام ها، آن را به چندین زبان مختلف پخش کرده اند تا طیف بیشتری از مخاطبان را طعمه خود کنند.

واتس اپ هم اکنون بیش از 1 میلیارد کاربر دارد. ظهور و گسترش نرم افزار های محبوب پیام رسان، آن ها را هدف اصلی برای کلاه برداری کرده است. پس به شما توصیه می شود که این پیام های جعلی را نادیده بگیرید و اغوا نشوید. امیدواریم از این خبر استفاده کرده باشید و این خبر را با دوستان خود در میان بگذارید تا آن ها ندانسته قربانی این اتفاق ناهنجار نشوند.

منبع: techviral

ارسال نظر