فرانسه به فیس بوک بابت جمع آوری اطلاعات کاربران واتس اپ اولتیماتوم داد!

رسانه کلیک -  طبق دستور کمسیون اطلاعات و آزادی های فرانسه، واتس اپ به هیچ وجه نباید اطلاعات کاربران فرانسوی خود را با فیس بوک به اشتراک بگذارد و دولت فرانسه به این شبکه اجتماعی به دلیل جمع آوری اطلاعات کاربران واتس اپ هشدار داده است.

فرانسه به فیس بوک بابت جمع آوری اطلاعات کاربران واتس اپ اولتیماتوم داد!

چندی پیش فیس بوک شبکه اجتماعی واتس اپ را به مبلغ 10 میلیارد خریداری کرد. از این رو اکثر اطلاعات کاربران واتس اپ در اختیار شرکت فیس بوک قرار گرفته است که نارضایتی برخی کشورهای اروپایی را در پی داشته و به فیس بوک دستور داده شده که به جمع آوری اطلاعات کاربران واتس اپ خاتمه دهد.

کمسیون ملی اطلاعات و آزادی های فرانسه به واتس اپ دستور داده که از اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربران با فیس بوک جلوگیری کند. گفته می شود واتس اپ با وضع قوانین جدید در سرویس خود از کاربران درخواست می کند تا اطلاعات آنها در جهت اهداف تبلیغاتی و کسب و کار به اشتراک گذاشته شود.

کمسیون ملی اطلاعات و آزادی های فرانسه در بیانیه اخیر خود اعلام کرد: هرچند به واتس اپ اجازه جمع آوری اطلاعات کاربران به خاطر دلایل امنیتی داده شده است، اما این مجوز هرگز نباید در جهت اهداف دیگر از قبیل گردآوری هوش تجاری صورت گیرد.

از همین رو این آژانس یک ماه به واتس اپ فرصت داده است تا این مشکل را برطرف کند و این بند از قانونی که وضع کرده است را از سرویس بردارد، زیرا این مسئله نقض آزادی های اساسی کاربران محسوب می شود.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ اگر فیس بوک جمع آوری اطلاعات واتس اپ را متوقف نکند، مشمول جریمه خواهد شد.

فیس بوک در پاسخ به این بیانیه گفت: سعی می کنیم پاسخگوی سوالات این ارگان ها باشیم و مشکلات به وجود آمده را برطرف کنیم.

شایان ذکر است؛ پیش از این نیز برخی کشورهای اروپایی هشدارهایی مبنی بر تخلف فیس بوک و واتس اپ داده بودند. آلمان به این شبکه اجتماعی دستور داده که از جمع آوری اطلاعات از کاربران واتس اپ دست بردارد. همچنین اتحادیه اروپا در ماه می سال جاری فیس بوک را به مبلغ 122 میلیون دلار جریمه کرد.

ارسال نظر