احداث 1000 کیلومتر جاده خورشیدی در فرانسه

استفاده از انرژی خورشیدی در ساخت جاده ها خورشیدی طرحی نوین نیست، اما فرانسه در عملی کردن آن از پیش گامان محسوب می شود.

احداث 1000 کیلومتر جاده خورشیدی در فرانسه

به گزارش کلیک، دولت فرانسه به تازگی اعلام کرده برای ساخت جاده های خورشیدی به طول 1000 کیلومتر در دهه آینده برنامه ریزی کرده است.طبق این گفته، این جاده برای حدود 5 میلیون نفر انرژی تامین خواهد کرد.سال ها همکاری پژوهش و تحقیق بین مؤسسه ملی فرانسه در رابطه با تحقیقات انرژِی خورشیدی با شرکت آی ان ای اس و کلاس که یک شرکت حمل و نقل است، قطعا در ساخت صفحه خورشیدی جدید مفید خواهد بود، این صفحه خورشیدی what wway نامگذاری شده است .

آیا می دانستید جاده ها فقط 10% زمان بi وسیله خودروها اشغال می شوند؟ شرکت کلاس بر این باور است که این موضوع عامل مهمی برای تولید انرژی است. نیازی نیست این این صفحات خورشیدی جایگزین جاده ها شوند بلکه بر روی جاده ها موجود نصب می شوند. هر صفحه، سطح کاشی مانندی است که به طور مستقیم بر روی سطح جاده قرار داده می شود؛ هم چنین هر صفحه 7 میلی متر صخامت دارد و از لایه ها ماده ای ساخته می شوند تا کشش بیش تری برای خودرو ایجاد شود.

شرکت کلاس، آزمایش جامعی در این باره انجام داده است و ادعا می کند، این جاده بطور کلی 20 سال تحت شرایط معمول عبور و مرور جاده ای کار خواهد کرد. به گفته این شرکت، 20 متر از این صفحات خورشیدی قادر است انرژی کافی را برای یک خانه متوسط فرانسوی تامین کند و این بدان معنا است که با هر 1 کیلومتر از این صفحات خورشیدی انرژی 5000 خانه تامین می شود.

جدا از دیگر قابلیت های این صفحات، این صفحات خورشیدی در مقابل برف روبی ها فصلی مقاوم و ضد آب هستند؛ هر صفحه از غشا سیلیکونی چند بلوری ساخته شده است که با زیرلایه ای چسبناک پوشانده شده است، بنابراین از سلول ها فتوولتایی محافظت می کند. شرکت کلاس هم چنین ادعا می کند به دلیل افزایش کشش جاده ها در نتیجه تصادفات کم تری در این جاده ها رخ می دهد

منبع: pcworld

ارسال نظر