وای فای رایگان و پروژه لون در هند

مدتی قبل اعلام شده بود که سوندار پیجای مدیر عامل گوگل در ماه جاری از هند بازدید خواهد کرد. اکنون پیچای در هند است و کنفرانس مطبوعاتی او امروز برگزار شد که مدتی پیش پایان یافت.

وای فای رایگان و پروژه لون در هند

به گزارش کلیک،در برخی گزارشات آمده بود که گام بعدی پروژه اندروید وان ممکن است امروز در هند اعلام شود ولی این اتفاق نیفتاد. مدیر عامل گوگل حرف های زیادی برای گفتن در این مراسم داشت و اساسا همه سخنان او از هر لحاظ به کشور هند و توسعه آن مرتبط بود. حالا بیاید مروری بر اتفاقاتی که در این مراسم افتاد داشته باشیم.

اساسا موضوع اصلی این مراسم حمایت گوگل از نوآوری های دیجیتال در هند بود. پیچای به چند منظر مهم تکنولوژی هند اشاره و تصریح کرد سرویس Mountain View گوگل در حال همکاری با راه آهن هند است تا اینترنت بی سیم رایگان را برای 400 ایستگاه قطار در این کشور فراهم کند. این یک اطلاعیه جدید نیست ولی پیش از این اطلاعات زیادی در مورد آن در دسترس ما نبود. پیچای اظهار کرده است تا قبل از پایان سال 2016، 100 ایستگاه به وای فای رایگان مجهز خواهند شد و آنها تخمین می زنند که روزانه حدود 10 میلیون نفر برای کارهای روزانه شان از آن استفاده کنند. خود پروژه ماه آینده در مرکز بمبئی آغاز خواهد شد. به منظور دستیابی به این هدف، گوگل با شرکت PSU RailTel همکاری کرده و از شبکه فیبر نوری آن برای متصل کردن کل بخش ها استفاده خواهد کرد.

همانطور که انتظار می رفت مدیر عامل گوگل در مورد پروژه لون هم در طی این مراسم صحبت کرد. پروژه لون طرح خوشبینانه گوگل جهت فراهم کردن اینترنت برای کل مردم جهان است که با استفاده از بالون هیا هوای داغ در حال حرکت انجام می شود. پیچای گفته است آن ها در حال بررسی گزینه های ممکن برای اجرای این طرح در سراسر هند است تا پوشش اینترنت را برای کل این کشور فراهم کند. لازم به ذکر است اخیرا وزیر مخابرات هند نگرانی هایی را در مورد این پروژه مطرح کرده است. به گفته او باند فرکانسی که گوگل قصد استفاده از آن را دارد با سلول های انتقال مکالمات تلفنی این کشور تداخل پیدا می کند.

همچنین همکاری گوگل و شرکت Tata Trust نیز در این مراسم مورد اشاره قرار گرفت. این دو شرکت در حال تهیه دوچرخه برای 1000 روستا در سه کشور برای آموزش زنان در مورد اینترنت و تمامی موارد مربوط به آن هستند. البته این دوچرخه ها مجهز به دستگاه های متصل به اینترنت است که این مورد خودش به یک مراسم خبری جداگانه نیاز دارد ولی اشاره به آن آنقدر ارزشمند بود که پیچای وبلاگ خود را با موضوع اینترنت چگونه می تواند هند را تحت تاثیر قرار دهد و این کلیدی برای توسعه کشور های آسیایی است بروز کرد.

منبع: androidheadlines.com

ارسال نظر