وزیر محیط زیست فرانسه از همکاری با ایران خبر می دهد

وزیر محیط زیست فرانسه روز یکشنبه با همتای ایرانی خود در تهران دیدار کرد. سگولن رویال در طی ملاقات خود از همکاری فرانسه با ایران برای کار روی تعدادی پروژه مشترک در زمینه انرژی، کمبود آب و آلودگی خبر داد.

وزیر محیط زیست فرانسه از همکاری با ایران خبر می دهد

به گزارش کلیک، رویال ضمن انجام مذاکراتی با معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست ایران، اعلام کرد که تا اسفند ماه به توافقات کلیدی برای همکاری دست خواهند یافت.

به گفته رویال در این دیدار در مورد موضوعات عملیاتی مختلفی بحث شده است.

وزیر محیط زیست فرانسه یک سفر سه روزه را در ایران خواهد داشت و چهره های مهم تجاری از شرکت های بزرگ فعال در زمینه محیط زیست و منابع تجدید پذیر به خصوص بهره وری انرژی، آب و آلودگی او را همراهی می کنند که شامل رییس شرکت بین المللی Engie نیز می شود.

رویال می افزاید: این افراد با توجه به چالش های پیش روی ایران توسط این کشور انتخاب شده اند.

وی می گوید: از آنجایی که ما در فرانسه با چالش های مشابهی رو به رو هستیم، این موضوعات فرصت بسیار خوبی را برای همکاری فراهم می کند.

او می افزاید: در ماه اسفند برای گفتگو در مورد پیشرفت این همکاری ها سفر خود را به ایران تکرار خواهد کرد.

معصومه ابتکار گفت: این بازدید اهمیت همکاری بین المللی در مورد محیط زیست را نشان می دهد و یک پیام قوی را به جامعه جهانی مبنی بر امکان همکاری کشور ها در مورد علایق و مسائل مشترک در زمینه محیط زیست ارسال می کند.

قرار است رویال روز دوشنبه از دریاچه ارومیه نیز که بزرگترین دریاچه آب شور ایران محسوب می شود بازدیدی را به عمل آورد. این دریاچه که در یونسکو نیز به ثبت رسیده است طی دو دهه گذشته به دلیل کشاورزی بیش از حد، سد سازی و تغییرات آب و هوایی ۹۰ درصد آب خود را از دست داده است.

ارسال نظر