مقایسه کامل دو گوشی HTC U11 و LG G6

در این مطلب قصد داریم به مقایسه جدیدترین پرچمدار اچ تی سی یعنی HTC U11 و جی ۶ از ابعاد مختلف بپردازیم تا ببینیم کدام یک از این دو پرچمدار در کل نسبت به دیگری برتری دارد.

مقایسه کامل دو گوشی HTC U11 و LG G6

کلیک - گوشی HTC U11 و جی ۶ ال جی دو پرچمدار مطرح از دو شرکت بزرگ با قیمت های مشابه هستند. هر دو گوشی دارای طراحی زیبایی هستند و جی ۶ هم با ضخامت کم خود و عدم وجود قاب پهن در اطراف صفحه نمایش توجه هر فردی را به خود جلب می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا این دو گوشی را از ابعاد مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم.

ابعاد

ابعاد گوشی HTC U11 بیشتر از جی ۶ است و ضخامت و عرض آن به ترتیب ۳ و ۵ درصد بیشتر از جی ۶ است.

وزن

وزن پرچمدار اچ تی سی در حدود ۴ درصد بیشتر از جی ۶ است.

رنگ

گوشی HTC U11 در پنج رنگ آبی، سیاه، سفید، نقره ای و قرمز عرضه می شود و جی ۶ در رنگ های پلاتین یخی، سیاه و سفید عرضه می شود

جنس بدنه

در ساخت بدنه HTC U11 هم همانند جی ۶ از شیشه و آلومینیوم استفاده شده است. استفاده از شیشه در ساخت بدنه گوشی های پرچم دار و رده بالا، اخیرا رایج شده است. در هر دو گوشی قاب پشتی از جنس شیشه است و یک قاب آلومینیومی آن را دربرگرفته است. البته قاب آلومینیومی گوشی جی ۶ کمتر به چشم می خورد.

مقاومت در برابر آب

گوشی HTC U11 از استاندارد IP 67 و جی از استاندارد IP 68 برخوردار است. این موضوع به معنای مقاومت بیشتر پرچمدار ال جی نسبت به پرچمدار اچ تی سی است. البته هر دو گوشی به قدر کافی در برابر پاشش آب و آب کم عمق مقاوم هستند.

حساس بودن لبه های صفحه نمایش نسبت به فشار (pressure-sensitive edges)

یکی از قابلیت های جالب HTC U11 همین ویژگی است. کاربران این گوشی بسته به اینکه چه اپلیکیشنی در حال اجرا است، می توانند با لمس لبه های صفحه نمایش کارهای مختلفی انجام دهند؛ از گرفتن یک عکس گرفته تا استفاده از ویژگی تبدیل صوت به متن. در ضمن با استفاده از این ویژگی می توانید ایمیل های خود را باز کنید و یا اپلیکیشن و بازی خاصی را به صورت خودکار اجرا کنید.

این ویژگی که قابل سفارشی سازی نیز است، یک روش جدید برای بهره گیری بیشتر از تاچ گوشی است. البته استفاده از این ویژگی سخت افزاری تا حدودی به میزان توجه توسعه دهندگان برای بهره مندی از این ویژگی بستگی دارد. حتی هنگامی که دستکش پوشیده اید نیز به راحتی می توانید از این ویژگی جدید بهره مند شوید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش جی ۶ همانند صفحه نمایش گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس تقریبا همه فضای جلوی گوشی را دربرگرفته است و قاب اطراف صفحه نمایش آن بسیار باریک است.

نوع صفحه نمایش

در هر دو گوشی به جای صفحه نمایش AMOLED از صفحه نمایش LCD IPS استفاده شده است

رزولوشن صفحه نمایش

صفحه نمایش جی ۶ دارای رزولوشن QHD Plus و صفحه نمایش HTC U11 دارای رزولوشن QHD است. در ضمن تراکم پیکسل صفحه نمایش جی ۶ نیز بیشتر از صفحه نمایش HTC U11 است.

فناوری HDR

صفحه نمایش جی ۶ از دو فناوری HDR 10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند. در حال حاضر سرویس هایی همچون نتفلیکس ویدیوهای HDR را برای کاربران خود ارائه می دهند.

دکمه هوم

دکمه هوم جی ۶ در صفحه نمایش آن تعبیه شده است. دکمه هوم فیزیکی HTC U11 نیز در زیر صفحه نمایش آن تعبیه شده است.

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت جی ۶ در پشت آن و حسگر اثر انگشت HTC U11 در دکمه هوم آن تعبیه شده است.

پردازنده

گوشی HTC U11 از جدیدترین پردازنده شرکت کوالکوم یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ برخوردار است؛ اما پردازنده مورد استفاده در جی ۶، اسنپدراگون ۸۲۱ است که محصول نیمه دوم سال گذشته شرکت کوالکوم است. البته این دو پردازنده تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و اسنپدراگون ۸۲۱ هم از عملکرد خوبی برخوردار است.

رم

هر دو گوشی دارای رم ۴ گیگابایتی هستند.

حافظه داخلی

گوشی HTC U11 با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی عرضه می شود و جی ۶ با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی عرضه شده است.

کارت حافظه

خوشبختانه هر دو گوشی از کارت حافظه تا ظرفیت ۲ ترابایت پشتیبانی می کنند.

جک هدفون

اچ تی سی در این موضوع از اپل تقلید کرده است و جک هدفون را در این گوشی حذف کرده است. البته یک مبدل جک هدفون به USB-C هم در جعبه گوشی موجود است؛ اما کسانی که نمی خواهند از این مبدل استفاده کنند؛ باید از هدفون مجهز به USB-C و یا هدفون بلوتوثی استفاده کنند.

فناوری صوتی Audio Hi-Fi

نسخه ای از گوشی HTC U11 که در آمریکا عرضه می شود، دارای این فناوری است؛ اما متاسفانه گوشی جی ۶ فاقد این فناوری است.

هدفون همراه گوشی

جدیدترین پرچمدار اچ تی سی همراه با یک هدفون مجهز به پورت USB-C به نام Sonic عرضه می شود که می تواند صداهای محیطی مزاحم را تا حدودی حذف کند.

باتری

ظرفیت باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری ال جی کمی بیشتر از باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری HTC U11 است؛ اما عوامل زیادی می توانند عمر باتری را تحت تاثیر قرار دهند که یکی از آن ها اندازه صفحه نمایش است.

شارژ سریع

هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع ۳٫۰ پشتیبانی می کنند.

شارژ بی سیم

متاسفانه پرچمدار اچ تی سی فاقد این فناوری است؛ اما گوشی جی ۶ (البته فقط نسخه ای که در آمریکا عرضه می شود) از این فناوری پشتیبانی می کند. البته لازم به ذکر است که برای بهره گیری از این فناوری، وجود پد شارژ بی سیم که به صورت جداگانه فروخته می شود، لازم است.

رزولوشن دوربین اصلی و سلفی (مگاپیکسل)

رزولوشن دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی HTC U11 به میزان قابل توجهی بیشتر از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی جی ۶ بیشتر است که به معنای تصاویری با وضوح بالاتر است.

دریچه دیافراگم (دوربین اصلی)

دوربین اصلی HTC U11 دارای دریچه دیافراگم عریض تری نسبت به جی ۶ است که موجب می شود عملکرد آن در ایجاد عمق میدان و عکاسی در محیط های کم نور، کمی بهتر از جی ۶ باشد.

فناوری OIS

خوشبختانه دوربین هر دو گوشی مجهز به این فناوری است که وجود آن مشکل تار شدن تصاویر هنگام عکاسی و لرزش تصاویر هنگام فیلم برداری را تا حدودی برطرف می کند.

دوربین دوگانه

متاسفانه گوشی HTC U11 فاقد دوربین دوگانه است؛ اما جدیدترین پرچمدار ال جی دارای دوربین دوگانه است. دوربین دوگانه G6 دارای یک لنز با زاویه عریض و یک لنز با زاویه معمولی است و کاربران می توانند به راحتی بین این دو لنز سوییچ کنند.

پرداخت موبایلی

به دلیل اینکه هر دو گوشی دارای برچسب NFC هستند، امکان استفاده از روش پرداختی Android Pay در فروشگاه ها توسط هر دوی آن ها وجود دارد.

دستیار صوتی

شرکت های بزرگ سازنده گوشی های هوشمند به طور فزاینده ای در حال رقابت با یکدیگر برای ایجاد دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی در محصولات خود هستند. گوشی HTC U11 علاوه بر برخورداری از دستیار صوتی Google Assistant دارای دستیار صوتی Amazon Alexa و دستیار صوتی اختصاصی اچ تی سی یعنی Sense Companion نیز است.

هدست واقعیت مجازی

متاسفانه امکان استفاده از هدست های واقعیت مجازی همانند Google DayDream یا Samsung Gear VR توسط هیچ یک از این دو گوشی وجود ندارد. البته امکان استفاده از هدست واقعیت مجازی ساده Google Cardboard توسط هر دو گوشی وجود دارد.

نرم افزار

در هر دو گوشی از اندروید ۷ نوقا به همراه پوسته اختصاصی شرکت سازنده استفاده شده است.

تاریخ عرضه

پیش فروش گوشی HTC U11 از هم اکنون آغاز شده است و عرضه رسمی آن هم از چند هفته دیگر آغاز می شود. عرضه رسمی گوشی جی ۶ نیز از هم اکنون آغاز شده است.

قیمت پایه

این دو گوشی ویژگی های متفاوتی دارند؛ اما قیمت آن ها تقریبا مشابه است. قیمت نسخه Unlocked پرچمدار اچ تی سی از ۶۴۹ دلار شروع می شود. قیمت جی ۶ هم در نوسان است؛ اما قیمت آن تقریبا در حدود ۶۵۰ دلار است.

سخن آخر

برخورداری گوشی HTC U11 از فناوری صوتی Hi-Fi Audio و فناوری جدید pressure-sensitive edges باعث شده است که این گوشی توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. از سوی دیگر ضخامت کم گوشی جی ۶ ال جی و اندازه مناسب این گوشی نسبت به صفحه نمایش بزرگ این گوشی، می تواند تاثیر زیادی در جلب توجه افراد داشته باشد.

ارسال نظر