بررسی اجمالی مشخصات کهکشانی های جدید و زیبای سامسونگ

گلکسی S8 و S8 پلاس بالاخره بعد از مدت ها انتظار رونمایی شد، حالا باید این دو پرچم دار را زیر ذره‌بین گذاشت دید که آیا سامسونگ بعد از شکست نوت ۷ قدرت اصلی خود را بازیابی کرده است.

بررسی اجمالی مشخصات کهکشانی های جدید و زیبای سامسونگ

کلیک -بعد از ماه ها خبر های لو رفته و اطلاعات درز کرده حالا دو گوشی هوشمند گلکسی S8 و S8 پلاس رونمایی شده اند و می توان دید که کدام خبر لو رفته صحت داشته است و کدام خبر در حد شایعه بوده است. علاوه بر انبوه خبر های لو رفته و تصاویر درز کرده می توان دید که گلکسی S8 با تصورات و تصاویر رندر شده تفاوت بسیار زیادی ندارد و تقریباً تمام تصاویر لو رفته ایده و تصویر کلی از این گوشی هوشمند را در ذهن ما تصویر کرده بود.

ال جی در ماه های گذشته از گوشی هوشمند خود با صفحه نمایش لبه به لبه رونمایی کرده است و اپل نیز به احتمال بسیار زیاد آیفون ۸ را با صفحه نمایش لبه به لبه عرضه خواهد کرد. پس می توان به این نکته پی برد که حرکت کمپانی های گوشی های هوشمند به سمت صفحه نمایش لبه به لبه است. سامسونگ نیز از این روند عقب نمانده است و از صفحه نمایش لبه به لبه در گوشی های هوشمند خود استفاده کرده است. در واقع می توان گفت که صفحه نمایش لبه به لبه نوعی شناسنامه برای گوشی های هوشمندی است که در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ عرضه می شوند.

صفحه نمایش لبه به لبه در گلکسی S8 و فقدان دکمه هوم باعث می شود تا کاربر به راحتی تصاویر را مشاهده کند و هنگام بازی تصویری کامل داشته باشد. نسبت صفحه نمایش این گوشی هوشمند به بدنه ۱۶:۹ است که در واقع می توان گفت تمام سطح رویی گوشی هوشمند را صفحه نمایش تشکیل می دهد، می توان لقب صفحه نمایش Infinity Display صفحه نمایش بی نهایت، را به این سبک از صفحه های نمایش داد.

معرفی گلکسی S8 و S8 پلاس

برای اولین بار است که یک کمپانی یک گوشی هوشمند را در دو ورژن و در دو ابعاد عرضه کرده است که البته هردو صفحه نمایش های بزرگ و عالی دارند. گلکسی S8 دارای صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی است و گلکسی S8 پلاس نیز دارای صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی است. گلکسی S8 پلاس از نظر کشیدگی کمی کشیده تر از S8 است و البته نسبت صفحه نمایش به بدنه در هر دو گوشی ۱۶:۹ است. صفحه نمایش های لبه به لبه مزایای بسیار زیادی دارند ولی شاید بتوان عیب و نقص بزرگ این صفحات نمایش را آسیب پذیری بالا دانست.

معرفی گلکسی S8 و S8 پلاس

گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس توانسته اند رتبه A+ را به دست بیاوردند و در باز کردن برنامه ها عملکرد بسیار سریعی دارند و این موضوع نشان می دهد که سخت افزار این دو گوشی هوشمند از قابلیت های بسیار خوبی بهره مند است، هر چند این گوشی هوشمند باید در دست کاربران قرار بگیرد و پس از استفاده و نظر سنجی های متفاوت مورد نقد و بررسی جزئی‌تر واقع شود. نوت ۷ شکست‌خورده، دارای اسکنر عنبیه چشم بود و در گلکسی S8 نیز ما شاهد اسکنر عنبیه چشم هستیم، اسکنر عنبیه چشم از نظر امنیتی در رده بالایی قرار دارد ولی استفاده از آن کمی سخت است. برای استفاده از اسکنر عنبیه چشم کافی است تا کاربر گوشی هوشمند را مقابل چشم خود نگاه دارد تا گوشی هوشمند بتواند چشم را شناسایی کند و باز شود.

معرفی گلکسی S8 و S8 پلاس

در گلکسی S8 و S8 پلاس اسکنر عنبیه چشم سریع تر و بهتر از نوت ۷ کار می کند ولی در هر صورت این اسکنر و عملکرد آن از اسکنر اثر انگشت کمی کند تر است. اگر شما می خواهید از سرویس سریع تری برای باز کردن گوشی هوشمند خود استفاده کنید بهترین استفاده از سنسور اثر انگشت است.

اسکنر اثر انگشت در پشت این گوشی هوشمند قرار دارد و استفاده از آن را برای کاربران راحت تر کرده است و به سرعت باز شدن گوشی هوشمند افزوده است.

معرفی گلکسی S8 و S8 پلاس

پوشش پشت گلکسی S8 و S8 پلاس آلومینیومی است و در روی گوشی هوشمند نیز با صفحه نمایش لبه به لبه مواجه هستیم که در گوشه ها صفحه نمایش دارای خمیدگی است. شاید بتوان گفت صفحه نمایش خمیده در گوشه ها به خصوصیت و ویژگی گوشی های هوشمند سامسونگ تبدیل شده است. با توجه به اینکه سنسور اثر انگشت در پشت این گوشی هوشمند قرار دارد باید توجه کرد که همواره تمیز باشد تا بتواند به خوبی عمل کند.

باید توجه کرد که برخی زرق و برق های گوشی های هوشمند ممکن است کاربران را اغوا کند و کاربران به مواد اولیه استفاده شده در گوشی هوشمند و کیفیت آن توجهی نکنند ولی باید به این موضوع اشاره کرد که در گلکسی S8 از شیشه گوریلا گلس ۵ استفاده شده است که این برند خود گواه از کیفیت این صفحه نمایش است و قدرت آن و مقاومت را در برابر ضربه نشان می دهد.

معرفی گلکسی S8 و S8 پلاس

در گلکسی S8 شاهد عرضه دستیار مجازی Bixby هستیم که این دستیار با استفاده از دکمه ای در سمت چپ گوشی هوشمند فراخوانده می شود. در نمونه های آزمایشی این دستیار آزمون و خطاهای بسیار زیادی صورت گرفته است و از صداهای متفاوتی استفاده شده است.Bixby از بسیاری جهات شبیه به دستیار گوگل طراحی شده است ولی از بسیاری جهات نیز از دستیار گوگل برتر است. در آزمایش های اولیه، با استفاده از دستیار دوربین گوشی هوشمند فراخوانده شده است و دستیار از سرعت خوبی برخوردار بوده است، از این مسائل که بگذریم شاید مهم ترین بخش در گلکسی S8 باتری این گوشی هوشمند است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

معرفی گلکسی S8 و S8 پلاس

گلکسی S8 و S8 پلاس هر کاربری را جذب می کند چون علاوه بر ظاهر زیبا، از سخت افزار و نرم افزار بسیار خوبی نیز بهره مند است. امیدواریم که گلکسی S8 به سرنوشت نوت ۷ دچار نشود و بتواند در بازار به خوبی بدرخشد. گلکسی S8 و S8 پلاس در تاریخ ۲۱ آوریل عرضه می شوند.

معرفی گلکسی S8 و S8 پلاس

ارسال نظر