آنچه در جعبه های کمک های اولیه آینده وجود خواهد داشت

هزینه های درمان غیر قابل کنترل شده است و اشتباهات پزشکی نیز سومین دلیل مرگ و میر در ایالات متحده به شمار می رود.در سال های اخیر به یمن ورود فناوری های جدید پزشکی در زندگی بیماران کارهای بسیاری در زمینه خود مراقبتی صورت گرفته است.

آنچه در جعبه های کمک های اولیه آینده وجود خواهد داشت

به گزارش کلیک، Tricorder محصول Star Trek هنوز هم یک اسطوره است و محصولات حرفه ای متصل به فضای ابری مانند Clever Medkit (تصویر بالا) در دسترس مشتریان معمولی قرار ندارد. اما نسل جدیدی از گجت ها در حال ورود به دنیای جعبه های کمک های اولیه شخصی هستند.
بیایید به بررسی کمک های اولیه جدید و انقلابی که در کمد آیینه حمام و کابینت های سرتاسر دنیا به آرامی جای خواهند گرفت بپردازیم.
دمای بدن
این مورد جنبه تشخیصی دارد تا درمانی، و در جعبه های کمک های اولیه ای که قرار است در آینده تولید شود قرار دارد. پیش از این، دماسنج سلامتی تنها وسیله تشخیصی و یکی از مهم ترین آن ها بوده است. اما این دماسنج ها به گذشته تعلق دارند زیرا هم اکنون گروهی از ابزارهای تشخیصی در حال ورود به بازار و تغییر روش های تشخیصی در منزل هستند.
فناوری های جدید به گونه ای این ابزار ساده را بازسازی کرده اند که هنوز هم بخش مهمی از جعبه کمک های اولیه مدرن به حساب می آید. دماسنج های جدید به مدد داده های عظیم، محاسبات ابری و هوش مصنوعی بسیار قدرتمندتر از گذشته هستند.

بسیاری از دماسنج های کنونی دارای بلوتوث هستند. داده هایی که این دماسنج ها جمع آوری می کنند در سرورهای راه دور آپلود شده و در نهایت با بررسی آن ها مسائلی را بررسی کند که قبلا امکان پذیر نبوده است. برای مثال امکان بررسی چرخه تخمک گذاری را به خانم ها می دهد.
electronic-basal-body-thermomete-bluetooth-tf3101

سال ها است که همه می دانند دمای بدن خانم ها در چرخه تخمک گذاری دچار نوسان می شود. حالا با استفاده از این دماسنج های متصل به فضای ابری، الگوریتم ها و تلفن های همراه هوشمند فرآیند تعیین زمان تخمک گذاری به کاری آسان تبدیل شده است. با پیشرفت الگوریتم های مربوطه و رشد پایگاه های داده می توان از دمای بدن به کمک دماسنج برای انجام کارهای بیشتری مانند پیش بینی چیزهایی مانند سکته مغزی، حمله قلبی و تشنج را انجام داد.
الکترو کاردیو گرام

این موضوع برای تعدادی از سنسورها که راه خود را در جعبه کمک های اولیه در سرتاسر دنیا نیز اعمال می شود. برخی از بازیکنان در این عرصه در حال عرضه برخی از ابزارهای تشخیصی که زمانی در مطب پزشکان یافت می شد به بیماران هستند. یکی از مهم ترین این ابزارها AliveCor Mobile EKG است. در قسمت هایی مانند ژاپن و ایالات متحده نرخ حمله های قلبی رو به افزایش است. تشخیص به موقع در این مورد می تواند زندگی افراد را نجات دهد. به کمک AliveCor Mobile EKG همه افراد می توانند به کمک تلفن همراه خود حملات قلبی را پیش بینی کنند.

۲

AliveCore Kardia یک وسیله قابل اتصال به گوشی موبایل است که فرد را قادر به اندازه گیری EKG بالینی می کند. سپس این اندازه گیری ها توسط یک الگوریتم در یک اپلیکیشن ارزیابی می شود و در صورت وجود علایم حمله قلبی آن ها را تشخیص می دهد. یک پزشک از این دستگاه برای شماری از مسافران یک هواپیما که علایم حمله قلبی را تجربه کرده بودند استفاده کرد. خبر خوب این است که تهیه این دستگاه نیاز به نسخه پزشک ندارد و با هزینه ۱۰۰ دلار می توان این دستگاه را تهیه کرد.
عفونت گوش

تقریبا همه ما حداقل یک مرتبه مجبور شده ایم با هزینه ای گزاف به متخصص گوش مراجعه کنیم تا داخل گوش را بررسی کرده و به مشکلات آن پی ببرد. اما این نوع امور تشخیصی نیز در حال ورود به دنیای جعبه های کمک های اولیه شخصی هستند.
شرکت سازنده دستگاه Oto Cellscope امکان تشخیص عفونت گوش را برای اعضای هر خانواده تنها به کمک یک گوشی همراه هوشمند و یک لنز قابل اتصال به آن فراهم کرده است. اپلیکیشن مربوطه نیز امکان تهیه ویدیو از داخل گوش و ارسال آن به شرکت مربوطه را فراهم می کند و پاسخ آن نیز ظرف دو ساعت به کاربر اعلام می شود.

۳
موضوع قابل توجهی که در مورد ظهور این نوع گجت ها وجود دارد این است که گوشی های هوشمند جزء ضروری این جعبه های کمک های اولیه در آینده خواهند بود. این موضوع اتفاق بسیار خوشایندی حتی برای مردم کشورهای محروم است زیرا گوشی های هوشمند همه جا پیدا می شود.
مراقبت از زخم
در جعبه های مراقبت های اولیه قدیمی مراقبت از زخم دارای اهمیت اولیه بود. گام های بزرگی در این فناوری در مورد مراقبت از زخم نیز صورت گرفته است.
یکی از امیدبخش ترین محصولات در این زمینه VetiGel است؛ یک محلول تزریقی برای لخته کردن خون زخم. بسیاری از افراد زخم های عمیق و شدید را تجربه کرده اند و در این شرایط از دست دادن خون ممکن است به قیمت جان فرد تمام شود. اما به کمک مخترع ۱۷ ساله VetiGel امکان لخته شدن سریع خون در زخم های شدید فراهم شده است. در حال حاضر این ماده تنها برای حیوانات قابل استفاده است اما زمان زیادی طول نخواهد کشید که نوع انسانی آن نیز تولید خواهد شد.
مورد بعدی چیست؟

در این مقاله تصویری از مسیر آینده جعبه های مراقبت های اولیه ارائه دادیم. اما لازم است در مورد چشم اندازهای طولانی مدت که شامل جراحی های خانگی به وسیله ربات می شود نیز صحبت کنیم.
به نظر می رسد این مفهوم در فاصله زمانی بسیار دوری از ما قرار دارد اما سرعت پیشرفت فناوری را دست کم نگیرید. روزی خواهیم دید جراحی در منزل به کمک ربات ها به واقعیت تبدیل خواهد شد.

۴
شواهدی از ظهور چنین فناوری در آینده را می توان در کاری که در سیستم بهداشت ملی کودکان در واشنگتن دی سی و دانشگاه جانز هاپکینز در بالتیمور در حال انجام است ببینیم. پزشکان در این مراکز یک بازوی روباتی ساخته اند که قادر است عمل جراحی بافت نرم را به صورت مستقل انجام دهد. در حال حاضر این رباط روی گوشت خوک کار می کند ولی به زودی روی انسان نیز آزمایش خواهد شد.
یکی از پزشکان دست اندرکار گفت در آینده نه چندان دور ما شاهد الگوریتم هایی خواهیم بود که جراحی های ساده از قبیل جراحی آپاندیسیت و با استفاده از ربات های نسل آینده امکان پذیر خواهد شد.
منبع:extremetech

ارسال نظر