کد خبر:1007518
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

آینده­ ی ماشین­ های بدون­ راننده

سه سال پیش، نیسان، اولین کارخانه ­ی تولید ماشینی بود که اعلام کرد خودروهای بدون­ راننده را، برای سال 2020، برای تحویل به مشتری ها آماده خواهند کرد.

همراه اول

درحالی که مصرف­ کننده­ ها، و حتی تعدادی از متخصصان این زمینه، اعلام کردند که این زمان بسیار زیاد است و این هدف در آن زمان دست­ نیافتنی به نظر نمی ­آمد. با ابطال رای­های شخصی و حرفه­ای، این اعلامیه، خدمت ویژه­ای برای صنعت خودرو­ی بدون­راننده، ارائه داد، که این خدمت، تقویت کردن آگاهی­ها راجع­به این تکنولوژی رو به ظهور بود. آگاه­سازی، یکی از مهم­ترین عناصر برای پیشبرد این صنعت محسوب می­شود، مصرف­کننده­ها به چیزی که نمی­دانند اعتماد نمی­کنند، حتی اگر این فناوری، معتبر محسوب شود.

در اواخر ماه آگوست، IEEE، بزرگ­ترین سازمان حرفه­ای مهندسان دنیا، میزبان میزگردی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بود، تا وضعیت فعلی، و توسعه­ ی آینده­ی صنعت خودرو­ی خودگردان، صحبت کنند. این میزگرد شامل متخخصین­ی از رشته ­های مختلف، مانند تکنولوژی، مقررات/سیاست­گذاری و حقوق بود، که در آن، به صنعت جامع اشاره کردیم.

شرکت کنندگان، من جمله من، شامل اعضای زیر بود:

جاستین پریچارد - مدیر، و خبرنگار حمل و نقل برای اسوشیتد پرس

وی-بین ژانگ – مهندس محقق و مدیر برنامه­ ی PATH کالیفرنیای جنوبی و سازمان مطالعات حمل و نقل دانشگاه کالیفرنیا در برکلی

برنارد سورانیو – معاون مدیر، وزارت وسایل نقلیه­ ی موتوری کالیفرنیا

برایانت واکر اسمیت – دستیار پروفسور قانون از دانشگاه جنوبی کالیفرنیا

چشم­اندازی جدید برای "دیدن" دنیا

ارتباطات V2V (خودرو-به-خودرو)، و V2I (خودرو-به-زیرساختار)، ناحیه­ ای است، که رو به رشد است و نقش بزرگی در آینده­ ی وسایل نقلیه­ ی خودمختار ایفا می­کند.

در حال حاضر، خودروهای خودگردان، توسط تکنولوژی چشم­ انداز­ رایانه ­ای، هنگام عمل در جاده­ها، انجام می­شود، چه لیدار/ریدار باشد (تکنولوژی لیزر و رادار)، و یا حسگرهای دوربینی. به ­هر­حال، V2V و V2I، روش­های ارتباطی ­ای است که شیوه­ی "دیدن" خیابان­ها توسط خودروها، و روش­های ارتباطی با محیطش را، کاملاً تغییر می­دهد. هم V2V و هم V2I، وسایلی برای ارتباط در محدوده­ ی کوتاه (DSRC) هستند، که در باند 5.9 گیگاهرتزی کار می­کنند و ناحیه­ای به حدود 1000 متر دارند که ارتباطات داده­ای شخصی و عمومی را پشتیبانی می­کنند.

با روندی که این صنعت پیش می­رود، در 3 الی 5 سال آینده، خواهیم دید که V2V/V2I، در تنظیمات کنترلی، یکپارچه و آزموده خواهند شد، اما این تکنولوژی، قبل از در دسترس شدن برای مصرف کنندگان، احتیاج به ارزیابی مداوم دارد. گرچه ماشین­های بدون راننده تا سال 2020، به بازار خواهند آمد، اما از ویژگی V2V و یا V2I، تا چند سال بعد از آن، بهره نخواهند برد. (5 شیوه که ماشین­های خودگردان، باعث می­شود به رفت و آمد علاقه داشته باشید)

ارتباطات V2V و V2I، منفعت­ های بزرگی دارند که فراتر از خودروها پیش رفته است. چنین شیوه ­های ارتباطی­ ای، سفرهای بسیار ایمن­ تری را رقم می­زند، به این صورت که به خودروها اجازه می­دهد به طور مداوم با یکدیگر و محیط اطرافشان در ارتباط باشند، که به طرز عمده­ای، تصادفات و مرگ ­ومیر را کاهش می­دهد. ماه می گذشته، اسوشیتد پرس، در مطالعات سیاست امنیت ترافیکی بزرگ­راه ملی، اعلام کرد که تصادفات ترافیکی در ایالات متحده، سالی 871 بیلیون دلار، خرج برمی­دارد، این پلت­فرم­های ارتباطی، این عدد را بسیار کاهش خواهند داد. در نتیجه، طرح­های ترافیکی و ازدحام جاده­ای هم، کمک­ رسانی­ خواهند شد، و خودروها قادر به جا­به­ جایی با سرعت بیشتر خواهند بود و در نهایت، ارائه­ ی سیگنال­های ترافیکی، بی­فایده خواهد شد.

کلید اجرا، نفوذ میزان زیادی از خودروها است که بتوانند با یکدیگر، ارتباط برقرار کنند. این شیوه، به ماشین­های خودگردان اجازه خواهد داد تا به داده­ های بیشتر، و اطلاعاتی در مورد محیطشان دست­ پیداکنند، و با تکنولوژی حسگر، به صورت یکپارچه عمل کنند (رادار و یا دوربین­های ویدئویی). به عنوان مثال، هنگامی که خودرو­یی به تقاطع کوری می­رسد، خودرویی در جهت عمودی آن، می­تواند به دیگر ماشین ­ها اطلاع دهد که قادر به استادن با تغییرات سیگنال است یا نه.

5 سال آتی، برای ارائه ­دادن نگرانی­ ها و موانع اجرای V2V و V2I، مهم خواهد بود. در ماه آگوست، وزارت امنیت ملی بزرگ­راه­ها (NHTSA)، متنی را منتشر کرد، که قانون­سازی پیشنهادی را اعلام کرد و دارای تجزیه و تحلیل اولیه­ ی ارتباطات V2V بود. نگرانی اصلی نمایندگی، تخمین هزینه­ ها و منفعت­های امنیتی برای امکانات تکنیکی و امنیت/خصوصی­سازی است. مانند خودروهای بدون­ راننده، استانداردهای ارتباطی، مدتی طول می­کشد که تا اعتماد مصرف­کننده­ها را جلب کند، اما در نهایت، راهشان را در مسیر اصلی خود باز خواهند کرد تا پیشرفت در این صنعت را مورد تمجید قرار دهد. ( قوانین خودروهای خودگردن در منطقه­ی قانونی Gray)

در زیر، مباحثات میزگرد IEEE را مشاهده خواهید کرد، که به طور کامل، در این ویدئو، می­توانید ملاحظه کنید.

جفری میلر- دنیایی که الان می­شناسیم، با تکنولوژی­های بی­سیم هدایت می­شود. بیشتر مردم تلفن­ همراه دارند، ارتباطات اینترنتی بی­سیم داریم، و تکنولوژی­های فراوانی وجود دارد که مورد استفاده هستند. داشتن خودروهایی که می­توانند با یکدیگر صحبت کنند و یا با خیابان ارتباط داشته باشند، چیز جدیدی نیست، این موضوع، پیشرفت منطقی بعدی است که داریم. درحال حاضر، خودروهایی وجود دارند که به عنوان هات­ اسپات ها عمل می­کنند و در شبکه ­های تلفن­ همراه ارتباط ایجاد می­کنند و برای سرنشینان خودرو، ارتباط اینترنتی ارائه می­دهد. پس تکنولوژی خودرو-به-خودرو، تنها اجازه می­دهد که دو خودرویی که در محدوده­ی یکدیگر هستند، توانایی ارتباط برقرار کردن را داشته باشند. این کار، سخت نیست، ما شبکه­ های شخصی با محدود­ه­ی کوتاه داریم، همانند بلوتوث، ارتباطات ویژه­ی محدوده­ی کوتاه هم داریم. حتی ارائه ­دهندگان تلفن­ همراهی هستند که می­گویند، احتیاجی به، به همراه داشتن خودرو­ها در شبکه­ی اد-هاک نداریم، اما شاید هنوز در زیرساختارها با یکدیگر در ارتباط­ اند و هنگامی که از پایگاه­های پایه استفاده کنند، دوباره با یکی از خودروهای نزدیک به محدوده­ی خود، قادر به ارتباط هستند. پس این تکنولوژی به نظر، وجود دارد، تنها احتیاج به افزایش پهنای باند داریم و مداوم در حال بهبود بخشیدن به شبکه­های که داریم، هستیم، اما این ویژگی­ها، در V2V هم استفاده شده است.

جاستین پیچارد: من دوست دارم اندکی هم از دنده استفاده کنم، از جنبه ­های دیگری از پیشرفت­های این تکنولوژی، ارتباطات خودرو-با-زیرساختار است. به عبارت دیگر، ماشینی ممکن است با سنسوری در چراغ­ ترمز، در کنار جاده، ارتباط برقرار کند. من دوست دارم بدانم که ما در کجای این ارتباط قرار داریم.

وی-بیین ژانگ: همانطور که راجع­به آن صحبت می­شود، اکثر تولید کنندگان خودرو، در حاضر حاضر، در مورد خودروهای خودمختار صحبت می­کنند، یعنی هوشمندی را در خودرو قرار داده­اند و این خودرو تمام کارهایی که راننده انجام می­دهد تشخیص می­دهد و قادر به عکس ­العملی مانند راننده است. هنگامی که سیستمی اتوماتیک را طراحی می­کنیم، حتی خودروهای خودمختار، باز هم با زیرساختار، نشانه­های شهر، نشانه­ها و سیگنال­ها و .. در ارتباط است. اگر گامی به عقب برداریم و نگاه کنیم باید ببینم آیا نیازی به خودروهای خودمختار داریم، که دقیقاً راننده را شبیه سازی کند، زیرا راننده­ها محدودیت­هایی دارند و خودرو جوری طراحی شده است که با این محدودیت­ها کنار بیاید. خودروهای اتومات، ممکن است به این محدودیت­ها غلبه کنند. به عنوان مثال، به سیگنال­هایی اشاره شد که با ماشین­ها صحبت می­کردند، و آگاه می­شدند که یک سیگنال، چه هنگام تغییر می­کند تا هنگامی که تغییر قابل مشاهده باشد. اما ممکن است بعضی سنسورهای زیرساختاری را قرار دهد، شما می­توانید این محل­ها را که سنسورهای عادی با خط مشاهده قرار دارند، تشخیص دهید. کارهای زیادی می­توان انجام داد. حتی می­توانید زیرساخت­های فیزیکی­ای تولید کنید که برخی مشکلات را محدود کند، مانند مزاحمت دیگر خودروها و ... . در ارتباط خودرو-با-زیرساختار که توسط انجمن و USDOT درحال بررسی است، به عنوان مثال، تلاش برای خودروهای مرتبطت و شروع به تلاش برای تعریف آن تا به امسال، بسیار مهم است که نقش ارتباط خودرو-با-زیرساختار چیست؟

تمام مسائل و مباحت "صداهای حرفه­ای" را، در فیسبوک، توئیتر، و گوگل پلاس، دنبال کنید و بخشی از این مباحث باشید. نقطه نظراتی که بیان شد، برای نویسنده است و ضرورتاً دیدگاه منتشر کننده را بازتاب نمی­دهد. این نسخه از مقاله، به صورت اصل در لیوساینس، منتشر شده است.

نظرها

1 نظر

  1. بسیار عالی بود سپاسگذارم

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
مصاحبه بیل گیتس با CNN | از اقدامات بشردوستانه تا طلاق و فساد اخلاقی
ابراز تاسف بنیان‌گذار مایکروسافت از رسوایی‌های اخیر؛ بیل گیتس: از کرده خود پشیمانم

بیل گیتس در مصاحبه اخیرش با CNN از ماجرای طلاق، رابطه کاری با سرمایه‌گذار بدنام و...

سری آیکو 8
سری آیکو 8 با قابلیت شارژ فوق سریع 120 وات عرضه می‌شود

گوشی‌های هوشمند سری آیکو 8 به تازگی موفق به اخذ گواهی 3C چین شده‌اند. شارژ فوق سریع...

ترفندهای PES 2021
ترفندهای PES 2021 برای برنده شدن | چگونه حریفان را شکست دهیم؟

شکست دادن حریفان بسیار هیجان‌انگیز است. اما چطور در PES 2021 برنده شویم؟ با انجام...

لایحه جدید معافیت مالیاتی استخراجگران بیت کوین
معافیت استخراج‌کنندگان آمریکایی بیت کوین از قوانین مالیاتی

اصلاحیه جدید ارائه شده به مجلس سنا که توسط یک سناتور دموکرات و دو سناتور...

فصل آخر سریال لوسیفر ماه آینده پخش می‌شود

نتفلیکس با انتشار پوستری از فصل آخر سریال لوسیفر به بازگشت مجدد اکیپ همیشگی این...

بیستمین فروش فوق العاده ایران خودرو
بیستمین مرحله فروش فوق‌العاده ایران خودرو آغاز شد

گروه صنعتی ایران خودرو در بیستمین مرحله فروش فوق‌العاده، عرضه دو مدل از محصول پژو...

آغاز انتخاب رشته کنکور 1400
انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ آغاز شد

فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور...

استراتژی دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 دلیل نیاز به استراتژی دیجیتال مارکتینگ

داشتن استراتژی و برنامه ریزی دقیق برای دیجیتال مارکتینگ، باعث تغییرات مثبت اساسی...

تاثیر بازار ارز بر بورس ایران
تاثیر بازار ارز بر بورس ایران چه خواهد بود؟

دبیرکل اتاق ایران و عراق گفت: دلار در جامعه ایران به میزان الحراره اقتصاد کشور بدل...

قیمت دلار تا پایان سال ۱۴۰۰
بر سر قیمت دلار تا پایان سال ۱۴۰۰ چه خواهد آمد؟

به گفته رئیس اسبق کانون صرافان، از سال ۵۷ تاکنون ۱۲ بار قیمت ارز ضرب در ۲ شده است....