ال‌جی جی 5 در نسخه‌های متنوعی عرضه می‌شود

ظاهرا ال‌جی گوشی هوشمند جی 5 خود را در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌کند. مشخصات فنی نسخه‌ای مجزا از این گوشی هوشمند ساعاتی پیش در سایت GFXBench مشاهده شد.

ال‌جی جی 5 در نسخه‌های متنوعی عرضه می‌شود

همانطور که در جریان هستید چیزی در حدود 8 روز دیگر کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC 2016 رسما در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری این رویداد از روز بیست و دوم ماه فوریه تا روز بیست و پنجم همین ماه است، اما هم اکنون بسیاری از کمپانی‌های شرکت کننده در این رویداد اعلام کرده‌اند که پرچمداران خود را در روز بیست و یکم ماه فوریه و درسد یک روز پیش از برپایی رسمی کنگره جهانی موبایل رونمایی می‌کنند.

سامسونگ و ال‌جی دو نمونه از شرکت‌های فعال در زمینه دستگاه‌های هوشمند موبایلی هستند که هر دوی آن رسما اعلام کرده‌اند که پرچمداران جدید خود را در روز بیست و یکم فوریه معرفی خواهند کرد. تاکنون شایعات و اخبار متعددی در رابطه با پرچمداران جدید دو شرکت نامبرده شده منتشر شد، اما امروز شاهد انتشار اطلاعات بسیار جالب توجه‌ای از سوی سایت GFXBench بودیم که ظاهرا خبر از عرضه گوشی جی 5 در چند نسخه مختلف دارد.

به گزارش کلیک، احتمالا ال‌جی برای پرچمدار سال 2016 خود نسخه‌های متنوعی را طراحی کرده است. نسخه اصلی یا اورجینال گوشی هوشمتد جی 5 با کد اختصاصی LG H830 خطاب می‌شود، اما ساعاتی پیش مشخصات فنی گوشی هوشمندی با کد اختصاصی LG H840 در سایت GFXBench مشاهده شد که مطمئنا مربوط به نسخه‌ای مجزا از این گوشی است. در این بین برخی از کازشناسان عقیده دارند که شاید این گوشی نسخه لایت (Lite) پرچمدار جدید ال‌جی باشد و با نام تجاری LG G5 Lite روانه بازار شود.

بنا به اطلاعات مندرج در سایت GFXBench گوشی هوشمند LG H840 از صفحه نمایشی 5.3 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره‌مند می‌شود. رم آن 3 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه به طور پیش فرض ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. بنابراین گوشی هوشمند جدید نامبرده شده از نظر ابعاد و اندازه صفحه نمایش نسبت به نسخه اورجینال گوشی ال‌جی جی 5 کوچک‌تر خواهد بود، چرا که این محصول از صفحه نمایشی 5.5 اینچی بهره‌مند است. همچنین بر اساس اطلاعات ارائه شده، ظاهرا این گوشی هوشمند از سیستم روی چیپ (SoC) میان رده اسنپدراگون 625 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند می‌شود، این موضوع در حالیست که انتظار داریم گوشی هوشمند جی 5 به تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام مجهز شود.

ظاهرا این گوشی هوشمند که شاید نسخه لایت گوشی جی 5 باشد از سنسور دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با توان عکسبرداری 2448 در 3264 پیکسل بهره‌مند می‌شود. اگرچه تجربه نشان داده که سایت GFXBench در زمینه ارائه اطلاعات مرتبط با دوربین گوشی‌های هوشمند به هیچ وجه عملکرد قابل اطمینانی ندارد. در صفحه مرتبط با این گوشی اشاره شده که دستگاه به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 4.4 کیت‌کت بهره‌مند می‌شود که به نظر ما این موضوع هم صحیح نخواهد بود و گوشی نامبرده شده از سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو بهره‌مند می‌شود، چرا که نسخه‌ای از پرچمدار جدید کمپانی ال‌جی است.

با وجود تمامی این تفاسیر هنوز شرکت کره‌ای ال‌جی به طور رسمی اعلام نکرده که قصد دارد گوشی جی 5 خود را در نسخه‌های متنوعی عرضه کند. در هر صورت نسخه اورجینال این گوشی در روز بیست و یکم ماه فوریه معرفی می‌شود و احتمالا در طول مراسم رونمایی از آن شاهد ارائه اطلاعات بیشتری در رابطه با نسخه‌های ثانویه آن خواهیم بود.

1

منبع: phonearena

ارسال نظر