نسخه‌های جدید گلکسی A3، گلکسی A5 و گلکسی A7 سامسونگ رسما معرفی شدند

کمپانی سامسونگ سرانجام به طور رسمی از نسخه‌های جدید و 2016 سه گوشی هوشمند گلکسی A3، گلکسی A5 و گلکسی A7 خود رونمایی کرد.

نسخه‌های جدید گلکسی A3، گلکسی A5 و گلکسی A7 سامسونگ رسما معرفی شدند

به گزارش کلیک،این سه گوشی هوشمند از هر نظر نسبت به نسخه‌های پیشین خود ارتقاء یافته و قابلیت‌های جالب توجه‌ای را ارائه می‌کنند. دو مدل از این سه گوشی به اسکنر تشخیص اثر انشگت کاربر مجهز بوده و سنسور دوربین اصلی آن‌ها از قابلیت OIS یا همان "لرزشگیر اپتیکال تصویر" پشتیبانی به عمل می‌آورد.

کمپانی سامسونگ اعلام کرده که عرضه‌ی این سه گوشی هوشمند از اواسط ماه دسامبر در بازارهای کشور چین آغاز شده و به تدریج در سایر بازارهای جهانی نیز عرضه می‌شود. در این بین سامسونگ اشاره‌ی دقیقی به قیمت این سه محصول و همچنین نام دقیق سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در آن‌ها نداشته است. شایان ذکر است که بدانید نسخه‌های 2016 سه گوشی هوشمند گلکسی A7، گلکسی A5 و گلکسی A3 سامسونگ از بدنه‌ای متشکل از مواد فلزی و شیشه‌ای تشکیل شده‌اند. منظور از مواد شیشه‌ای در واقع پنل‌های گوریلا گلاس 4 است که مقاومت بدنه‌ی این سه محصول را افزایش داده و در مقابل خراشیدگی و ضربه از آن‌ها محافظت می کند. ضمنا سامسونگ اعلام کرده که هر سه مدل از سری محصولات گلکسی A 2016 این شرکت شامل نسخه‌های مجزا با قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت نیز خواهد بود که در آینده‌ی نزدیک روانه‌ی بازار می‌شوند. با کلیک همراه باشید.

گوشی هوشمند گلکسی A7 2016

نسخه‌ی جدید گوشی هوشمند گلکسی A7 سامسونگ که با نام گلکسی A7 2016 شناخته می‌شود از صفحه نمایشی 5.5 اینچی و از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر فول اچ دی بهره‌مند است. سامسونگ اعلام کرده که پردازنده‌ی مرکزی این گوشی هوشمند از نوع هشت هسته‌ای خواهد بود، با این وجود همانطور که گفتیم به نام دقیق سیستم روی یک چیپ آن اشاره‌ای نداشته است. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این محصول هم اندروید 5.1 آب نبات چوبی خواهد بود.

سامسونگ در طراحی صفحه نمایش نسخه‌ی دوم یا 2016 سه گوشی گلکسی A7، گلکسی A5 و گلکسی A3 به مسئله‌ی حاشیه یا لبه‌های نمایشگر که اصطلاحا به آن‌ها Bezel گفته می‌شود توجه خاصی داشته و این لبه‌ها را به شکلی فوق‌العاده باریکم و شیک طراحی کرده است. این موضوع از جمله تغییرات جالب نسخه‌ی جدید گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ به شمار می‌رود.

1

بدنه‌ی نسخه‌ی 2016 گلکسی A7 سامسونگ ضخامتی معادل با 7.3 میلیمتر داشته و وزن آن برابر با 172 گرم است. بنابراین این گوشی از نظر وزنی و همچنین ضخامت بدنه نسبت به نسخه‌ی پیشین خود سنگین‌تر و ضخیم‌تر است. سامسونگ برای این گوشی باتری با توان و ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت را دار نظر گرفته که از قابلیت Super Charging نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. گلکسی A7 2016 سامسونگ همچنین به رمی 3 گیگابایتی مجهز شده و حافظه‌ی داخلی پیش فرض آن ظرفیتی برابر با 16 گیگابایت را ارائه می‌کند. البته باید اشاره داشته باشیم که این محصول قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی را به همراه دارد که به موجب آن می‌توانید با استفاده از رم میکرو اس‌ دی میزان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهید.

دوربین اصلی و سلفی نسخه‌ی 2016 گلکسی A7 سامسونگ به ترتیب از سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است که اندازه‌ی دیافراگم آن‌ها f1/9 است. ضمنا سنسور دوربین اصلی این گوشی قابلیت OIS را در بر می‌گیرد. گلکسی A7 2016 سامسونگ به اسکنر تشخیص اثر انگشت کاربر مجهز بوده و از تکنولوژی انتقال امن مغناطیسی (Magnetic Secure Transmission) نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. تراشه‌ی به کار گرفته شده در این محصول از استاندارد اتصال LTE Cat 6 نیز پشتیبانی می‌کند که به موجب آن سرعت دانلود اطلاعات دستگاه می‌تواند تا سقف 300 مگابیت در ثانیه افزایش یابد. این سرعت دانلود اطلاعات تقریبا دو برابر سرعت دانلودی است که در نسخه‌ی پیشین گوشی هوشمند گلکسی A7 قابل دستیابی بود.

گوشی هوشمند گلکسی A5 2016

نسخه‌ی جدید گوشی هوشمند گلکسی A5 سامسونگ به صفحه نمایشی 5.2 اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر فول اچ دی مجهز بوده و از این نظر نسبت به نمایشگر 5 اینچی و با وضوح تصویر HD نسخه‌ی پیشین این محصول بهبود شایان ملاحظه‌ای یافته است. گفته شده که پردازنده‌ی مرکزی این گوشی از نوع هشت هسته‌ای خواهد بود و رم و حاظفه‌ی داخلی آن به ترتیب ظرفیت‌های 2 و 16 گیگابایتی را ارائه می‌کنند.

بدنه‌ی گلکسی A5 2016 سامسونگ ضخامتی معادل با 7.3 میلیمتر داشته و وزن آن برابر با 155 گرم است. این موضوع در حالیست که نسخه‌ی پیشین این محصول از بدنه‌ای با ضخامت 6.7 میلیمتر بهره‌مند بوده و وزن نهایی آن برابر با 123 گرم بود. باتری نسخه‌ی جدید گوشی گلکسی A5 سامسونگ هم ظرفیتی برابر با 2900 میلی آمپر ساعت را ارائه می‌کند.

دوربین اصلی و سلفی گلکسی A5 2016 سامسونگ هم به ترتیب از سنسورهای 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند. این محصول هم به اسکنر تشخیص اثر انگشت کاربر مجهز بوده و از قابلیت انتقال امن مغناطیسی نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی هوشمند گلکسی A3 2016

نسخه‌ی جدید گوشی هوشمند گلکسی A3 سامسونگ به صفحه نمایشی 4.7 اینچی و از نوع Super AMOLED مجهز شده که وضوح تصویر اچ دی را به همراه دارد. سنسور دوربین آن 13 مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی آن از سنسوری 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. اما باید اشاره کنیم که سنسور دوربین اصلی گوشی گلکسی A3 2016 سامسونگ از قابلیت OIS بهره نمی‌برد.

2

سامسونگ اعلام کرده که پردازنده‌ی مرکزی این گوشی از نوع چهار هسته‌ای در نظر گرفته شده و رم آن ظرفیت 1.5 گیگابایتی را ارائه خواهد کرد. حافظه‌ی داخلی آن 16 گیگابایتی بوده و باتری به کار گرفته شده در این محصول توانی معادل با 2300 میلی آمپر ساعت را به همراه خواهد داشت. ضخامت بدنه‌ی گلکسی A3 2016 برابر با 7.3 میلیمتر و وزن نهایی آن معادل با 132 گرم است. تراشه‌ی به کار گرفته شده در این گوشی هم از قابلیت اتصال LTE Cat 4 پشتیبانی خواهد کرد. ضمنا باید اشاره کنیم که این گوشی در بین سه محصول جدید معرفی شده، تنها گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که به اسکنر تشخیص اثر انگشت کاربر مجهز نیست.

منبع: gsmarena

ارسال نظر