تماشا کنید: مقایسه گوشی هواوی میت 10 و گلکسی A8 پلاس

رسانه کلیک - در حال حاضر هواوی میت 10 و سامسونگ گلکسی A8 پلاس به دلیل قرار گیری در یک رنج قیمتی مشابه، رقیب هم محسوب می‌شوند. اگر قصد خرید یکی از این دو گوشی‌ را دارید و همچنان برای انتخاب مدل برتر تصمیم گیری نکرده‌اید، در ادامه با مقایسه میت 10 و گلکسی A8 پلاس همراه باشید.

تماشا کنید: مقایسه گوشی هواوی میت 10 و گلکسی A8 پلاس

بدون شک هواوی و سامسونگ دو کمپانی تاثیرگذار در بازار تلفن‌های هوشمند هستند که هر سال با معرفی مدل‌های جذاب در رده‌های مختلف، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. از سری تولیدات موفق این دو برند می‌توان میت 10 و گلکسی A8 پلاس را نام برد که در حال حاضر با قرارگیری در یک رنج قیمتی مشابه، به نوعی رقیب هم به حساب می‌آیند.

پیش از هر چیز باید به این نکته توجه داشت که گلکسی A8 پلاس سامسونگ یک مدل میان رده بوده و از امکانات گوشی‌های پرچمدار بی‌بهره است. این در حالی است که میت 10 پرو، پرچمدار اصلی هواوی در سری میت محسوب می‌شود و از ویژگی‌های جذاب‌تری برخوردار شده است.

اگر می‌خواهید بدانید کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد، مقایسه میت 10 و گلکسی A8 پلاس را در ادامه بخوانید.

طراحی

دو گوشی میت 10 و گلکسی A8 پلاس از نظر طراحی کاملا متفاوت هستند و در نگاه اول، زبان طراحی‌ خودشان را به عنوان امضایی از تولیدکنندگان‌شان، ارایه می‌دهند. بدنه شیشه‌ای میت 10 نسبت به گلکسی A8 پلاس براق‌‌تر بوده و در محل قرار گیری لنزهای دوربین آن، حاشیه‌ای با یک افکت خاص ایجاد شده است. این حاشیه جلوه زیبایی را به قاب پشتی دستگاه هدیه کرده است.

گلکسی A8 پلاس در این بخش شباهت زیادی به پرچمدار جدید سامسونگ داشته و طراحی بخش پشتی آن به طرز ساده‌ای انجام شده است. در این گوشی سنسور اثر انگشت روی قاب پشتی درست پایین لنز دوربین قرار گرفته و به جز نام سامسونگ و فلاش LED، مورد دیگری به چشم نمی‌آید.

میت 10 و گلکسی A8 پلاس

نسبت تصویری نمایشگر دو گوشی میت 10 و گلکسی A8 پلاس متفاوت بوده و همین موضوع هم در ظاهر گوشی‌ها تاثیر زیادی گذاشته است؛ به طوری که محصول سامسونگ نسبت به میت 10 بدنه کشیده‌تری دارد.

در میت 10 خبری از سنسور اثر انگشت روی قاب پشتی نیست و هواوی بخش جلویی گوشی را برای قرار گیری آن انتخاب کرده است. این سنسور که شباهت زیادی به دکمه هوم دارد، به راحتی توسط کاربر قابل دسترس است. بالای این سنسور، نمایشگر دیده می‌شود که به خوبی درون قاب دستگاه جای گرفته و نسبت به گلکسی A8 پلاس حاشیه کمتری اطراف آن ایجاد شده است. اسپیکر مکالمه، دوربین سلفی، سنسور مجاورت و چراغ اعلان مواردی هستند که بالای صفحه نمایش میت 10 قرار گرفته‌اند. این بخش در گلکسی A8 پلاس هم به همین شکل بوده و فقط به جای دوربین سلفی تک لنز، سنسور دوگانه برای آن تعبیه شده است.

میت 10 و گلکسی A8 پلاس

با توجه به ابعاد نسبتا بزرگ میت 10 و گلکسی A8 پلاس، ممکن است کار کردن با گوشی‌ها توسط یک دست برای برخی کاربران دشوار باشد. البته این مشکل در گلکسی A8 پلاس به دلیل وزن بالاتر نسبت به نماینده هواوی، بیشتر دیده می‌شود. گلکسی A8 پلاس سامسونگ 5 گرم سنگین‌تر از هواوی میت 10 است.

دور تا دور هر دو گوشی شاهد قرار گیری فریم فلزی هستیم و از این نظر به هم شبیه هستند.

صفحه نمایش

هواوی میت 10 به یک نمایشگر 5.9 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است. رزولوشن این نمایشگر WQHD بوده و با نسبت تصویری 16:9، چگالی پیکسلی 499ppi در آن ایجاد می‌شود. این نمایشگر رنگ‌ها را در نزدیک‌ترین حالت ممکن به واقعیت نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش میت 10 می‌توان به کنتراست و شارپنس بالا اشاره کرد.

در مقابل، گلکسی A8 پلاس سامسونگ با نمایشگر 6 اینچی فول اچ دی پلاس و نسبت تصویری 18.5:9 قرار گرفته است. پنل استفاده شده برای این نمایشگر از نوع سوپرامولد بوده و از نظر عمق رنگ مشکی و کنتراست، عملکرد بهتری نسبت به میت 10 هواوی دارد.

میت 10 و گلکسی A8 پلاس

با توجه به رزولوشن پایین‌تر گلکسی A8 پلاس، چگالی پیکسلی ایجاد شده برای نمایشگر این مدل 411ppi محاسبه شده است.

سامسونگ و هواوی هر دو قابلیت‌های مختلفی را برای شخصی سازی نرم افزاری صفحه نمایش در تلفن‌های هوشمندشان قرار داده‌اند و کاربر می‌تواند با استفاده از آن‌ها به ایجاد تغییرات در نحوه نمایش رنگ‌ها و دیگر موارد این چنینی بپردازد.

دوربین

دوربین در این مقایسه اصلی‌ترین تفاوت میان میت 10 و گلکسی A8 پلاس را ایجاد کرده است. اگر به خاطر داشته باشید، میت 10 از همان ابتدای معرفی در زمینه عکاسی بسیار عالی ظاهر شده بود و بازخوردهای مثبتی را از سمت منابع مختلف به دست آورد. روی میت 10 شاهد قرار گیری دوربین دوگانه با رزولوشن‌های 12 و 20 مگاپیکسل هستیم و از این طریق قابلیت عکاسی پرتره و زوم اپتیکال دو برابری به آن اضافه شده است. علاوه بر این‌ها، گشودگی دیافراگم لنز اصلی دوربین این محصول هواوی، f/1.6 بوده که نتیجه آن جذب نور بسیار بالا در تصاویر خواهد بود. همکاری هواوی با لایکا در این زمینه به کیفیت بالای تصاویر ثبتی کمک زیادی کرده است.

گلکسی A8 پلاس سامسونگ به یک دوربین تک لنز با رزولوشن 16 مگاپیکسل مجهز شده و خبری از قابلیت عکاسی پرتره و یا زوم اپتیکال در آن نیست. دوربین این گوشی دقیقا همان چیزی است که از یک میان رده انتظار داریم و نکته هیجان انگیزی درباره آن وجود ندارد.

میت 10 و گلکسی A8 پلاس

با مقایسه تصاویر ثبت شده توسط میت 10 و گلکسی A8 به راحتی می‌توان متوجه کیفیت بالای نمونه تصاویر ثبت شده توسط محصول هواوی شد. این گوشی با کمک هوش مصنوعی و دو لنز قدرتمندش توانسته با شناسایی سریع سوژه و شرایط محیطی آن، بهترین تنظیمات را اعمال کند و به همین شکل عکس‌های با کیفیتی را به ثبت برساند.

کاربر می‌تواند توسط میت 10 با رزولوشن 4K به ضبط فیلم بپردازد. این در حالی است که فیلمبرداری توسط گلکسی A8 پلاس حداکثر با رزولوشن فول اچ دی انجام می‌شود.

دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای گلکسی A8 پلاس از نوع دوگانه بوده و کیفیت بالایی را به کاربر ارایه می‌دهد. هواوی در میت 10 از دوربین سلفی تکی با رزولوشن 8 مگاپیکسل استفاده کرده است.

سخت افزار

در میت 10 شاهد قرار گیری جدیدترین چیپست معرفی شده توسط هواوی هستیم. این کمپانی از کایرین 970 همراه یک پردازنده 8 هسته‌ای در میت 10 استفاده کرده است. قدرت این چیپست به حدی است که هواوی در P20 هم که پرچمدار جدیدش محسوب می‌شود، از آن استفاده کرده است. علاوه بر این‌ها، میت 10 از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار شده است.

در مقابل، گلکسی A8 پلاس به چیپست اگزینوس 7885 مجهز شده است. سامسونگ این چیپست با پردازنده 8 هسته‌ای را برای مدل‌های میان رده خودش معرفی کرده است. گلکسی A8 پلاس در دو نسخه با حافظه‌های داخلی 32 و 64 گیگابایت موجود است. مدل اول این گوشی 4 گیگابایت و مدل دوم آن 6 گیگابایت رم دارد.

با توجه به موجود بودن درگاه کارت حافظه در هر دو گوشی، می‌توان با استفاده از کارت‌های micro SD به حافظه دستگاه اضافه کرد.

هواوی از پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP12 در میت 10 استفاده کرده است. در مقابل، گلکسی A8 پلاس سامسونگ به نسخه ضعیف‌تری از این پردازنده گرافیکی با مدل Mali-G71 مجهز شده است.

با توجه به قرار گیری گلکسی A8 پلاس در گروه گوشی‌های میان رده، عملکرد سخت افزاری این مدل هم در همین حد بوده و نباید انتظار اجرای فرآیندهای سنگین را از این گوشی هوشمند داشت. این در حالی است که میت 10 با بهره گیری از مشخصات سخت افزاری یک گوشی پرچمدار، عملکرد بهتری در این زمینه دارد.

نرم افزار

میت 10 یکی از اولین تلفن‌های هوشمندی بود که به اندروید اوریو مجهز شد. علاوه بر اندروید 8.0، هواوی هشتمین نسخه از رابط کاربری اختصاصی خودش با نام EMUI را برای این گوشی در نظر گرفته است.

میت 10 و گلکسی A8 پلاس مقایسه میت 10 و گلکسی A8 پلاس - رابط کاربری هواوی میت 10

گلکسی A8 پلاس از نظر نرم افزار کمی عقب‌تر از میت 10 قرار گرفته و سامسونگ از نسخه قدیمی اندروید نوقا در این گوشی استفاده کرده است. گلکسی A8 پلاس هم از نظر ظاهر شباهت زیادی به اندروید خام نداشته و سامسونگ با بهره گیری از رابط کاربری اختصاصی خودش، آن را شخصی سازی کرده است.

میت 10 و گلکسی A8 پلاس مقایسه میت 10 و گلکسی A8 پلاس - رابط کاربری گلکسی A8 پلاس

در رابط کاربری هر دو گوشی قابلیت‌های کاربردی متعددی یافت شده و هر کدام به شیوه خودشان نیاز کاربر را در این زمینه برطرف می‌کنند. البته محصول هواوی با اندروید جدیدتر، از ویژگی‌های بیشتری نسبت به آنچه در گلکسی A8 پلاس مشاهده می‌کنیم، برخوردار شده است.

قابلیت‌های خاص، صدا و باتری

با توجه به اینکه میت 10 یک گوشی پرچمدار محسوب می‌شود، هواوی آن را حسابی از نظر قابلیت‌های کاربردی متنوع، تغذیه کرده است. هوش مصنوعی یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب موجود در این محصول هواوی بوده که گلکسی A8 پلاس و حتی پرچمداران جدید سامسونگ هم از آن بی‌بهره‌اند.

به لطف قرار گیری واحد پردازش عصبی یا همان NPU در این دستگاه، هوش مصنوعی قدرتمندی به آن اضافه شده که در زمینه‌های مختلف به کمک کاربر می‌‌‌آید. این هوش مصنوعی با درک نوع فعالیت کاربر، بهینه‌ترین حالت ممکن در نرم افزار و سخت افزار گوشی را فعال می‌کند و عملکرد بهتری را نسبت به سایر تلفن‌های هوشمند به کاربر ارایه می‌کند. برای مثال حین عکاسی، دستگاه به سرعت از شرایط نوری و محیطی آگاه شده و تصاویر را با کیفیت بالایی به ثبت می‌رساند.

میت 10 و گلکسی A8 پلاس

از دیگر ویژگی‌های میت 10 می‌توان به گواهی IP53، مادون قرمز، نمایشگر HDR10، سنسور اثر انگشت و USB Type C اشاره کرد.

گلکسی A8 پلاس سامسونگ هم با گواهی IP68، قابلیت نمایشگر همیشه روشن و پورت USB Type C، در این قسمت قرار گرفته است.

صدا یکی دیگر از بخش‌هایی است که میت 10 در آن بهتر از گلکسی A8 پلاس ظاهر شده است. هواوی این گوشی را به اسپیکر استریو مجهز کرده و کیفیت بالایی از صدا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گلکسی A8 پلاس با اسپیکر تکی که صدا را به صورت مونو پخش می‌کند، در این بخش حضور دارد.

میت 10 و گلکسی A8 پلاس

میت 10 به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت و قابلیت شارژ سریع مجهز شده است. در مقابل، گلکسی A8 پلاس از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد. این گوشی هم از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

نظر شما در رابطه با میت 10 و گلکسی A8 پلاس چیست؟

ارسال نظر