سنسور چشمی فوق امنیتی گلکسی نوت ۷ حریف می طلبد

اسکنر چشمی، یکی از ویژگی های به کار برده شده در پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷ است که میزان امنیت را در این گوشی بی رقیب ساخته است. در این گزارش طراحان این سنسور از چگونگی کارایی این ویژگی گلکسی نوت ۷ سامسونگ می گویند.

سنسور چشمی فوق امنیتی گلکسی نوت ۷ حریف می طلبد

به گزارش کلیک، در بازار رقابت محصولات و گجت های هوشمند شرکت های طراح درصدد ارئه بهترین خدمات و عملکرد در این حوزه اند تا بتوانند در این میدان رقابت همچنان حرفی برای گفتن داشته باشند. شرکت سامسونگ در طراحی گلکسی نوت ۷، یک ویژگی فوق امنیتی را اضافه کرده است که با استفاده از آن امکان به مخاطره افتادن اطلاعات را به حداقل رسانده اید. در این روش سنسورهای چشمی، از طریق چک کردن عنبیه چشم کاربر هویت فرد را تشخیص داده و عملیات پرداخت و یا باز کردن گوشی را با امنیت کامل انجام می دهد. طراحان شرکت سامسونگ، همچنان سنسور اصلی خود را سنسور حس گر اثر انگشت می دانند، چرا که معتقدند امکان مشکل ساز بودن این سنسور جدید همچنان وجود دارد، و معرفی به عنوان سنسور اصلی مدتی زمان می برد.

طراحان این ویژگی فوق امنیتی در گلکسی نوت ۷ ، مراحل طراحی این سنسور را این گونه توصیف می کنند. سنسور تشخیص چشمی، در ابتدا با استفاده از دوربین های متعدد عکس هایی از چهره و عنبیه چشم کاربر در خود ذخیره می کند، در این روش از ۳ لنز فوق حساس تشکیل شده است که به کوچکترین تفاوت ها نیز واکنش نشان می دهد. اشعه اینفرارد نیز با برقراری ارتباط به منظور پردازش بیشتر جزئیات عنبیه به میان آمده تا این حساسیت را بیش از پیش موثر سازد.

pati.png

طبق تصویر فوق، یک لنز بسیار باریک و ظریف از سه لنز فوق حساس پیش بینی شده در این پروسه، به پردازش جزئیات عنبیه چشم کاربر می پردازد. لنز دوم که نسبت به لنز ابتدایی قطورتر طراحی شده است، فرمت کلی چهره کاربر را پردازش و ذخیره می کند. در صورتی که دو سنسور موجود در لنزهای تعریف شده چهره را تشخیص ندادند و یا اختلالی در این روند بوجود آمد، پردازشگر اخطاری را مبنی بر وجود اشکال در تشخیص و سعی مجدد کاربر اعلام می کند. از آنجایی که طراحان این گوشی هوشمند همچنان از به کارگیری درست این سنسور توسط کاربر مطمئن نمی باشند، معتقدند این اخطار بارها و بارها به گوش خواهد رسید!

پیش بینی می شود گوشی هوشمند گلکسی نوت ۷ شرکت سامسونگ در ماه جاری رونمایی و وارد بازار تکنولوژی شود.

ارسال نظر