گلکسی نوت ۸ بدون سنسور اثر انگشت

پس از عرضه Galaxy S8، کمپانی سامسونگ در حال توسعه گلکسی نوت ۸ پرچمدار جدید خود است. Samsung Galaxy Note 8 از این جهت حائز اهمیت است که نسل قبل آن یعنی گلکسی نوت ۷ با مشکلاتی همراه بود که نهایتا سامسونگ مجبور به جمع آوری آن از بازار شد. در ادامه با کلیک همراه باشید.

گلکسی نوت ۸ بدون سنسور اثر انگشت

به گزارش کلیک ، جدیدا تصاویری از ماکت‌های اولیه گلکسی نوت ۸ فاش شده است که طراحی این گوشی را نشان می‌دهد. این پرچمدار از آخرین مشخصات سخت‎افزاری و چیپ‌ست کوالکام استفاده خواهد کرد، به علاوه دارای دوربین دوگانه نیز است.

عکس لو رفته از ماکت گوشی Galaxy Note 8، نشان می‌دهد که این گوشی به دوربین دوگانه مجهز بوده و همانند فبلت Mate 9 هوآوی، چینش دوربین‌ها بصورت عمودی در بدنه پشتی دستگاه قرار دارد. البته، این طراحی قبلا برای گوشی Galaxy s8 plus در نظر گرفته شده بود ولی شرکت سامسونگ به دلیل مشکلات به وجود آمده در توسعه ماژول دوربین و همچنین تمایل به متمایز ساختن نوت ۸ از گوشی‌های قبلی این شرکت، از عرضه گلکسی اس ۸ پلاس با دوربین دوگانه منصرف شد.

در تصاویر لو رفته، خبر از سنسور اثر انگشت برای این گوشی نیست. قبلا هم تصور می‌کردیم که محصولات گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با حسگر اثرانگشت ادغام ‎شده با نمایشگر عرضه شوند، اما در ادامه به دلیل عدم امکان تولید انبوده این فناوری سامسونگ از این طرح صرفنظر کرد. احتمالا گلکسی نوت ۸ با یک سنسور تشخیص اثرانگشت که با صفحه نمایش ادغام شده به بازار عرضه شود، البته هنور این مسئله بطور رسمی تایید نشده است؛ ولی از آنجا که این سنسور در تصاویر فاش شده بخشی از بدنه دستگاه را به خود اختصاص نداده، این احتمال بیشتر می‌شود.

گلکسی نوت ۸ سامسونگ با صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی و بدون حاشیه عرضه خواهد شد؛ نمایشگر این گوشی مانند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از نسبت تصویر ۲ به ۱ استفاده می‎کند، شرکت سامسونگ این نمایشگرها را Infinity Display می‌نامند. کمپانی سامسونگ به افزایش نسبت نمایشگر به پنل جلوی دستگاه ادامه خواهد داد و به همین دلیل نوت ۸ کمترین حاشیه‌ی ممکن را در بین محصولات این کمپانی دارد.

انتظار می‌رود که نوت ۸ نیز با اسنپدراگون ۸۳۵‎ تولید شود، زیرا خبری مبنی بر توسعه یک چیپست پرچمدار جدید توسط کوالکام برای ارائه در سال ۲۰۱۷ وجود ندارد و تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ نیز جدیدا در اختیار سازندگان قرار گرفته است. البته این احتمال نیز وجود دارد که سامسونگ به جای تراشه‌های اسنپدراگون، از پردازنده‎های اگزینوس برای فبلت جدید استفاده کند.

Galaxy Note 8 گران‌تر از Galaxy s8 plus خواهد بود ولی احتمالا قیمت آن بیشتر از ۱۰۰۰ دلار نیست. به هر حال باید صبر کنیم و ببینیم سامسونگ چه برنامه‌ها و امکاناتی را برای فبلت پرچمدار خود در نظر می‌گیرد و آیا این محصول می‌تواند اعتماد کاربران را دوباره به محصولات سری نوت بازگرداند یا نه؟

ارسال نظر