آیا گلکسی نوت 9 در مقابل هواوی P20 پرو حرفی برای گفتن دارد؟

رسانه کلیک - همان طور که مطلع هستید، گلکسی نوت 9 به تازگی توسط سامسونگ معرفی شده است. این فبلت به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای هواوی P20 پرو محسوب می‌شود و از نظر مشخصات شباهت زیادی به این مدل دارد. در ادامه با مقایسه کوتاه گلکسی نوت 9 و هواوی P20 پرو همراه ما باشید.

آیا گلکسی نوت 9 در مقابل هواوی P20 پرو حرفی برای گفتن دارد؟

سامسونگ تاکنون فبلت‌های قدرتمندی از سری نوت را روانه بازار کرده و نسل به نسل ویژگی‌های خاصی را به این سری از تولیداتش اضافه کرده است. گلکسی نوت 9 یکی از جدیدترین محصولات سامسونگ بوده که نسبت به گذشته با تغییرات مثبتی همراه شده و به به‌روزترین ویژگی‌های سخت افزاری مجهز شده است ( گوشی سامسونگ نوت 9 به صورت رسمی معرفی شد؛ دوربین هوشمند و قلم جادویی ).

هواوی P20 پرو به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای فبلت جدید سامسونگ محسوب می‌شود که از نظر دوربین، ظاهر و سخت افزار بسیار عالی ظاهر شده است. اما سوالی که در این بخش مطرح می‌شود این است که آیا در بازاری که رقبای قدرتمندی مانند هواوی P20 پرو در بازار موجود است، نوت 9 می‌تواند به خوبی بدرخشد و همه را مجذوب خودش کند؟ در ادامه با مقایسه کوتاه دو گوشی گلکسی نوت 9 و هواوی P20 پرو همراه باشید ( مقایسه گلکسی نوت 9 با پرچمداران موجود در بازار ).

نمایشگر با لبه‌های خمیده و رزولوشن بالاتر

به طور کل گلکسی نوت 9 از لحاظ نمایشگر یک قدم جلوتر از هواوی P20 پرو قرار گرفته و از این نظر بهتر ظاهر شده است. سامسونگ از صفحه نمایش Infinity با لبه‌های خمیده در نوت 9 استفاده کرده که علاوه بر تاثیر مثبت در ظاهر و خوش دستی بیشتر دستگاه، امکانات جالبی مانند دسترسی سریع‌تر به اپ‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این در حالی است که هواوی P20 پرو به یک نمایشگر بدون خمیدگی در این بخش مجهز شده و به جای آن از ناچ در بخش بالایی پنل بهره گرفته است. ناچ در صفحه نمایش را تقریبا در تمام گوشی‌های پرچمدار جدید مشاهده می‌کنیم و در حال حاضر به یک نکته تکراری و خسته کننده تبدیل شده است.

گلکسی نوت 9 و هواوی P20 پرو

نوت 9 به صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن +WQHD مجهز شده که نسبت به نمایشگر 6.1 اینچی هواوی P20 پرو با رزولوشن فول اچ دی پلاس، بیشتر مورد پسند کاربر واقع می‌شود. تفکیک پیکسلی بالاتر صفحه نمایش نوت 9 هم مورد دیگری است که بر عملکرد بهتر آن نسبت به محصول هواوی تاثیر گذاشته است.

دوربین سه‌تایی با رزولوشن نجومی یا دوتایی با گشودگی دیافراگم دوگانه؟

هواوی و سامسونگ هر کدام به روشی خواسته‌اند تا خودشان را در بخش دوربین مطرح کنند. هواوی با قرار دادن لنز سوم 40 مگاپیکسلی و سامسونگ با بهره گیری از قابلیت گشودگی دیافراگم دوگانه، نوآوری را به محصولاتشان آورده‌ است. هواوی P20 پرو به سه لنز 20، 40 و 8 مگاپیکسلی مجهز شده که زوم اپتیکال سه برابری، قابلیت عکاسی پرتره و تشخیص حرفه‌ای عمق را به کاربر ارایه می‌کند. دوربین هواوی P20 پرو کیفیت بسیار بالایی دارد؛ به طوری که در آزمایشگاه Dxo بیشترین امتیاز را به دست آورده است.

گلکسی نوت 9 و هواوی P20 پرو

اما در مقابل، گلکسی نوت 9 با دو لنز 12 مگاپیکسلی قرار گرفته که سنسور اصلی آن به قابلیت گشودگی دیافراگم دوگانه مجهز شده است. با توجه این ویژگی سخت افزاری، کاربر می‌تواند برای عکاسی، لنز دوربین را بین یکی از دو حالت f/1.5 یا f/2.4 قرار دهد و عکس‌ها را با جذب نور عالی به ثبت برساند.

اینکه دوربین کدام مدل عملکرد بهتری دارد، کاملا به خود کاربر و انتخابش وابسته است. دوربین سه گانه با رزولوشن نجومی یا سنسور دوگانه با گشودگی دیافراگم دوگانه، مسئله‌ای است که کاربر باید برایش تصمیم بگیرد. البته در آینده نزدیک و با بررسی کیفیت دوربین نوت 9، تصمیم گیری برای انتخاب بهترین دوربین آسان‌تر خواهد بود.

قلم S Pen در مقابل...؟

همان طور که می‌دانید قلم هوشمند یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های موجود در گوشی‌های سری نوت محسوب می‌شود. سامسونگ با قرار دادن قابلیت بلوتوث در قلم S Pen نوت 9، توانایی بیشتری را به این بخش از دستگاه اضافه کرده و اکنون کاربر می‌تواند کارهای حرفه‌ای‌تری را با قلم این نوت جدید انجام دهد. قلم هوشمند S Pen به عنوان یک ابزار کاربردی برای کنترل راحت‌تر گوشی و بخش‌های مختلف آن استفاده می‌شود و وجود آن نکته‌ای فوق العاده محسوب می‌شود، مخصوصا اینکه در نسل جدید آن ویژگی‌های بسیار هیجان انگیزتری اضافه شده است.

گلکسی نوت 9 و هواوی P20 پرو

اما گوشی هواوی P20 پرو با وجود نداشتن چنین قلم هوشمندی، یک پله عقب‌تر از گلکسی نوت 9 قرار گرفته و هواوی به جای آن، تمرکز زیادی بر روی هوش مصنوعی و قابلیت‌های فراوان در بخش دوربین دارد.

توان سخت افزاری برابر!

گلکسی نوت 9 و هواوی P20 پرو از بهترین مشخصات سخت افزاری بهره‌مند شده‌اند و قدرت بالایی در زمینه پردازش را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. گلکسی نوت 9 به چیپست اگزینوس 9810 مجهز شده و با رم 8 گیگبایت و حافظه‌های داخلی 128 و 512 گیگابایت، فوق العاده ظاهر شده است. در مقابل، محصول هواوی که پیش‌ از نوت 9 معرفی شده، به چیپست قدرتمند کایرین 970 مجهز شده است. هواوی P20 پرو در یک مدل با حافظه داخلی 128 و رم 6 گیگابایت در بازار موجود است.

گلکسی نوت 9 و هواوی P20 پرو

سخن پایانی

مطمئنا گلکسی نوت 9 و هواوی P20 پرو دو مدل فوق العاده قوی در بازار هستند و هر کدام به شیوه‌ای با ارایه نوآوری‌ها و قابلیت‌های کاربردی، سعی در جذب کاربران بیشتر دارند. اینکه یکی از این دو گوشی را به عنوان مدل برتر انتخاب کرد، امر آسانی نبوده، و بیشتر به نیازهای کاربر وابسته خواهد بود. گلکسی نوت 9 با نمایشگر Infinity، دوربین دوتایی با گشودگی دیافراگم دوگانه و قلم هوشمند کاربردی در مقابل هواوی P20 پرو با دوربین سه تایی با رزولوشن بالا، قابلیت‌های نرم افزاری زیاد و طراحی خاص قرار گرفته است.

نظر شما در رابطه با گلکسی نوت 9 و هواوی P20 پرو چیست؟

ارسال نظر