۸ برتری گلکسی S8 بر وان پلاس ۵

کلیک - گلکسی S8، پرچم دار  سامسونگ، طراحی زیبا، دوربین مناسب و  ویژگی های ایده آل بسیاری دارد، در نقد و بررسی ها  گلکسی S8 با وان پلاس ۵، مقایسه شده است، در این مطلب به بررسی ۸ برتری گلکسی S8 بر وان پلاس ۵ می پردازیم.

۸ برتری گلکسی S8 بر وان پلاس ۵

گلکسی S8 دارای طراحی و قابلیت های بسیار خوب و بی نظیری است، طراحی منحصر به فرد، دوربین با کیفیت، صفحه نمایش خوب از ویژگی های مهم گلکسی S8 است. از گوشه و کنار خبر های زیادی به گوش می رسد که گوشی هوشمند رده بالای وان پلاس ۵ با گلکسی S8 مقایسه می شود و در بسیاری از نقد و بررسی ها وان پلاس ۵ از گلکسی S8 برتر شناخته می شود. دلیل گرایش به این مقایسه، قیمت ارزان وان پلاس ۵ نسبت به سایر گوشی های هوشمند هم رده خود است. در واقع هدف اصلی کمپانی وان پلاس بر روی تولید گوشی های هوشمند با قابلیت های بالا رده ها و قیمت ارزان، است.

با تمام این تفاسیر ۸ ویژگی در گلکسی S8 مشاهده می شود که کاربران وان پلاس ۵ از آن محروم هستند:

طراحی منحصر به فرد گلکسی S8

8 برتری گلکسی S8 بر وان پلاس 5

بدون هیچ حرفی طراحی گلکسی S8 از وان پلاس ۵ بهتر و چشم‌نوازتر است، حذف دکمه فیزیکی هوم، لبه های خمیده، نسبت صفحه نمایش زیاد به بدنه و ضخامت کم، همه و همه از ویژگی های مثبت گلکسی S8 است.

صفحه نمایش با کیفیت تر گلکسی S8

8 برتری گلکسی S8 بر وان پلاس 5

صفحه نمایش گلکسی S8 دارای رزولوشن ۱۴۴۰P، و صفحه نمایش وان پلاس ۵ دارای رزولوشن ۱۰۸۰P هستند.

قابلیت ضد آب بودن گلکسی S8

8 برتری گلکسی S8 بر وان پلاس 5

گلکسی S8 توانسته گواهی IP 68 را دریافت کند و این گوشی هوشمند قابلیت قرار گیری در عمق ۱٫۵ متری، تا نیم ساعت را دارد. وان پلاس ۵ ضد آب نیست.

قابلیت شارژ بی سیم گلکسی S8

8 برتری گلکسی S8 بر وان پلاس 5

شارژ بی سیم یکی از قابلیت های بسیار خوبی گلکسی S8 است، در هر جایی می توان گلکسی S8 را با قابلیت شارژ بی سیم، شارژ کرد.

اسکنر عنبیه چشم گلکسی S8

8 برتری گلکسی S8 بر وان پلاس 5

اسکنر عنبیه چشم نیز یکی از قابلیت های اختصاصی گلکسی S8 است که در وان پلاس ۵ دیده نمی شود.

سیستم تشخیص چهره در گلکسی S8

8 برتری گلکسی S8 بر وان پلاس 5

با سیستم تشخیص چهره می توان قفل گوسی هوشمند گلکسی S8 را باز کرد.

گلکسی S8 از Samsung Pay پشتیبانی می کند

8 برتری گلکسی S8 بر وان پلاس 5

سیستم پرداخت سامسونگ گلکسی S8،Sumsung Pay است و سیستم پرداخت وان پلاس ۵،Android Pay. سیستم پرداخت سامسونگ قابلیت استفاده در هر مکانی را برای کاربر فراهم می کند، اما سیستم پرداخت وان پلاس ۵ فقط با پایانه هایی کار می کند که دارای قابلیت NFC باشند.

دوربین فوق العاده گلکسی S8

8 برتری گلکسی S8 بر وان پلاس 5

دوربین وان پلاس ۵ دارای قابلیت های بسیار خوبی نظیر، دوربین دوگانه، حالت عکاسی پرتره است. اما نمی توان دوربین وان پلاس ۵ را با گلکسی S8 مقایسه کرد، بدون شک گلکسی S8 امتحان خود را پس داده است و دارای دوربین بسیار بهتری است.

قابلیت‌های بسیار خوبی در گلکسی S8 دیده می شود، آیا باید به سمت وان پلاس ۵ رفت؟

8 برتری گلکسی S8 بر وان پلاس 5

اولین موضوعی که در ارجحیت خرید گلکسی S8 و وان پلاس ۵ دیده می شود، قیمت آن ها است. گلکسی S8،۷۲۰ دلار و وان پلاس ۵،۴۸۰ دلار است.

جای نامناسب اسکنر اثر انگشت گلکسی S8

8 برتری گلکسی S8 بر وان پلاس 5

طراحان سامسونگ در طراحی محل قرار گیری اسکنر اثر انگشت S8 کاربرد را فدای زیبایی کرده اند. بدون شک اگر اسکنر اثر انگشت بر روی صفحه نمایش و یا در قسمت جلویی گوشی هوشمند بود، دیگر گلکسی S8 دارای صفحه نمایش لبه به لبه نبود. بد ترین جای ممکن برای قرار گیری اسکنر اثر انگشت در یک گوشی هوشمند، در کنار دوربین است که در S8 این اتفاق رخ داده است.

نحوه قرار گیری انگشت بر روی اسکنر نیز برای بسیاری از کاربران مشکل ایجاد کرده است و کاربران نمی توانند در حین کار به راحتی اسکنر اثر انگشت را در پشت گلکسی S8 پیدا کنند.

پیدا کردن راحت تر اسکنر اثر انگشت با قاب سیلیکونی گلکسی S8

8 برتری گلکسی S8 بر وان پلاس 5

یکی از راه های خوب برای راحت تر پیدا کردن اسکنر اثر انگشت گلکسی S8، استفاده از قاب ها به ویژه قاب سیلیکونی گلکسی S8 است، البته این راه حل، مناسب ترین گزینه نیست.

عملکرد سریع اسکنر اثر انگشت وان پلاس ۵

اسکنر اثر انگشت وان پلاس ۵، از نظر محل قرار گیری، دارای محل بسیاری مناسبی بر روی گوشی هوشمند است و عملکرد اسکنر اثر انگشت وان پلاس ۵ از گلکسی S8 سریع تر است.

معایب اسکنر عنبیه چشم گلکسی S8

8 برتری گلکسی S8 بر وان پلاس 5

اسکنر عنبیه چشم گلکسی S8 دارای سرعت خوبی است ولی مراحل رسیدن به اسکنر عنبیه چشم کمی طولانی و خسته کننده است، برای استفاده از این قابلیت کاربر ابتدا باید صفحه نمایش را لمس کند، سپس صفحه نمایش را به سمت راست کشیده و چشم های خود را مقابل دوربین در فاصله مناسب قرار دهد تا گوشی هوشمند باز شود.

خطا در سیستم تشخیص چهره گلکسی S8

پس از عرضه گلکسی S8 خبر هایی مبنی بر باز شدن گوشی هوشمند با عکس کاربر منتشر شد که در نمونه هایی نیز این موضوع آزمایش شد و سیستم تشخیص چهره دچار خطا شده بود. یکی دیگر از مشکلات سیستم تشخیص چهره گلکسی S8، عدم شناخت چهره کاربر است.

گلکسی S8 در سیستم های اسکنر های اثر انگشت، عنبیه چشم و سیستم تشخیص چهره دچار مشکلاتی است و این موضوع را می توان مشکل اساسی گلکسی S8 دانست، قیمت وان پلاس ۵ به مراتب ارزان تر از گلسی S8 است، این نکات، ویژگی های بارز هر دو گوشی هوشمند بود که کاربر می تواند براساس نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کند.

ارسال نظر