نگاهی به روند تکاملی موفقیت محصولات سری گلکسی S

رسانه کلیک - کمپانی سامسونگ پرچمدارانش را با نام گلکسی S روانه بازار می‌کند و تا کنون چندین مدل از این گوشی‌های هوشمند بالارده تولید شده است. در این مطلب نگاهی به روند تکاملی موفقیت پرچمداران سری گلکسی S سامسونگ می‌اندازیم. همراه ما باشید.

نگاهی به روند تکاملی موفقیت محصولات سری گلکسی S

سامسونگ با تولید پرچمداران سری گلکسی S به چنان محبوبیتی در میان کاربران دست یافته که اکنون در رتبه یک لیست پرفروش‌ترین برند‌های تلفن‌های هوشمند حضور دارد. پرچمداران این کمپانی هر ساله با ارایه ویژگی‌های جذاب و نوآورانه، معنای تازه‌ای به واژه "تلفن هوشمند" داده‌اند و کمپانی‌های مشابه و رقیب از آن‌ها به عنوان الگو در بخش‌های مختلف بهره برده‌اند.

در ادامه می‌خواهیم با معرفی این محصولات پرقدرت از ابتدا تا کنون، شما را با روند تکاملی موفقیت پرچمداران سری گلکسی S سامسونگ بیشتر آشنا کنیم.

گلکسی S

با وجود این که کمپانی سامسونگ پیش از این مدل‌های دیگری با سیستم عامل اندروید تولید کرده بود، اما گلکسی S بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین قدم این کمپانی به سمت تلفن‌های هوشمند بالارده یا همان پرچمدار به حساب می‌آید. مارس 2010 سامسونگ گلکسی S را در وضعیتی معرفی می‌کند که کمپانی‌های اپل، اچ تی سی و موتورولا بازار تلفن‌های همراه را در دست داشتند.

پرچمداران سری گلکسی S

گلکسی S سامسونگ با قابلیت‌هایی معرفی شد که در آن زمان برای کاربران بسیار جذاب بود و توجه بسیاری را به خودش جلب کرد. نمایشگر 4 اینچی سوپر امولد به همراه چیپست Hummingbird با پردازنده یک گیگاهرتزی، اصلی‌ترین ویژگی‌های این تلفن هوشمند به حساب می‌آمدند.

اولین پرچمدار گلکسی، به فروش جهانی بیش از 24 میلیون دست یافت و بدین ترتیب سامسونگ با این شروع پرقدرت، برای حضور بیشتر در بازار تلفن‌های هوشمند بالارده برنامه ریزی کرد. این گوشی را می‌توان پایه قدرتمند پرچمداران سری گلکسی S سامسونگ به حساب آورد.

گلکسی S2

در گلکسی S2، سامسونگ کمبودهای نسخه قبلی را برطرف کرد و این مدل با ظاهری تقریبا مشابه با نسل قبل، وارد بازار شد. این گوشی از همان ابتدای عرضه، مورد تحسین بسیاری از افراد قرار گرفت و در MWC سال 2011 عنوان بهترین اسمارت فون سال را از آن خود کرد.

پرچمداران سری گلکسی S

در حالی که کمپانی‌های اچ تی سی و موتورولا در آن زمان با قدرت به کارشان ادامه می‌دادند و ال جی هم در حال پیدا کردن جایگاه خودش در بازار تلفن‌های هوشمند بود، گلکسی S2 به سامسونگ کمک کرد تا به عنوان بهترین سازنده تلفن‌های هوشمند در سال 2011 انتخاب شود. بدین ترتیب گلکسی S2 با تبدیل شدن به یکی از موفق‌ترین تلفن‌های هوشمند تاریخ، آپدیت‌های نرم افزاری مختلفی را از سامسونگ دریافت کرد.

سامسونگ از این زمان به بعد، چیپست اختصاصی خودش را در پرچمدارانش قرار داد. البته نسخه‌ای هم با چیپست اسنپدراگون برای مدل‌هایی که در آمریکا عرضه می‌شد (برای هماهنگی با اپراتور) در نظر گرفته شده بود.

گلکسی S3

سال 2012 سامسونگ سومین گوشی پرچمدارش را با مدل گلکسی S3 معرفی کرد و تنها دو هفته پس از رونمایی، به پیش فروش 9 میلیونی دست یافت. این موفقیت همچنان ادامه پیدا کرد و این غول کره‌ای توانست علاوه بر آن، در کمتر از سه ماه، 10 میلیون دیگر گلکسی S3 را به فروش برساند.

پرچمداران سری گلکسی S

گلکسی S3 هم بعد از عرضه به بازار با بازخوردهای مثبتی رو به رو شد و بسیاری آن را مخصوصا از نظر نرم افزاری تجدید کردند. در آن زمان قابلیت‌های S-Voice و Smart Stay برای اولین بار در این پرچمدار قرار گرفته بودند. علاوه بر این‌ها گلکسی S3 سامسونگ توانست از نظر عملکرد به راحتی از رقبای خودش مانند آیفون 4S و اچ تی سی One X پیشی بگیرد و توسط برخی افراد با لقب "قاتل آیفون" شناخته شود.

گلکسی S3 باعث شد تا سامسونگ یک بار دیگر عنوان بهترین اسمارت فون سال را از آن خودش کند.

گلکسی S4

گلکسی S4 با جهش در سخت افزار و ظاهر همراه بود و همین هم باعث شد تا سامسونگ در این زمینه حتی قدرتمندتر از قبل شود. در این تلفن هوشمند شاهد قرار گیری صفحه نمایش 5 اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی، پردازنده 8 هسته‌ای و دوربین 13 مگاپیکسلی بودیم که برای آن زمان بسیار عالی محسوب می‌شد.

پرچمداران سری گلکسی S

این گوشی با مشخصات سخت افزاری بسیار خوب و همچنین قابلیت‌های نرم افزاری فراوان، بازخوردهای مثبت زیادی را به دست آورد و بدین ترتیب به یکی دیگر از موفقیت‌های سامسونگ در این زمینه، تبدیل شد؛ به طوری که بسیاری هنوز هم این مدل را یکی از موفق‌ترین پرچمداران سری گلکسی S سامسونگ می‌دانند.

گلکسی S5

سامسونگ، گلکسی S5 را به عنوان یک نسخه تکامل یافته در آوریل 2014 به بازار عرضه کرد. در این مدل شاهد قرار گیری صفحه نمایش فول اچ دی سوپر امولد با اندازه 5.1 اینچ بودیم. یک پردازنده 4 هسته‌ای همراه با 2 گیگابایت رم هم بر روی این مدل قرار گرفته بود.

پرچمداران سری گلکسی S

علاوه بر این‌ها دوربین گوشی از 12 به 16 مگاپیکسل افزایش رزولوشن داشت و عملیات فوکوس توسط آن سریع‌تر شده بود.

با وجود تغییرات نه چندان زیاد گلکسی S5، ویژگی‌های خاص موجود در آن، کاربران زیادی را به خریدش ترغیب می‌کردند.

گلکسی S6

گلکسی S6 یکی دیگر از قدم‌های بزرگ سامسونگ در دنیای تلفن‌های هوشمند بود. سامسونگ علاوه بر نسخه معمولی، یک مدل با نام گلکسی S6 Edge را با خمیدگی نمایشگر در طرفین، معرفی کرد.

گلکسی S6 و S6 Edge اوایل سال 2015 معرفی شدند و به دلیل بهبودهای فراوان ایجاد شده در بخش‌های ظاهری و سخت افزاری، توجه افراد زیادی را به خودشان جلب کردند. هر دو هندست از نمایشگر سوپر امولد 5.1 اینچی با رزولوشن QHD، پردازنده 8 هسته‌ای و دوربین 16 مگاپیسلی با گشودگی دیافراگم F/1.9 بهره می‌بردند.

پرچمداران سری گلکسی S

چندی بعد سامسونگ یک نسخه پلاس از گلکسی S6 Edge را معرفی کرد که از همان مشخصات سخت افزاری استفاده می‌کرد و فقط در اندازه نمایشگر، ظرفیت باتری و نسخه اندروید با دو مدل دیگر متفاوت بود.

به طور کل سال 2015 برای سامسونگ موفقیت آمیز بود و این کمپانی توانست با یافتن دریچه‌ای جدید، تلفن‌های هوشمند هیجانی‌تری را از آن زمان، به بازار عرضه کند.

گلکسی S7

گلکسی S7 در دو مدل ساده و Edge معرفی شد. سامسونگ با رضایت کامل از گلکسی S6، تصمیم می‌گیرد تا نسل جدید پرچمدارش را به صورت تکاملی نسبت به مدل سال گذشته، روانه بازار کند.

گلکسی S7 سامسونگ با بهبود در سخت افزار و نرم افزار و همچنین ظاهر زیباتر، توانست به موفقیتی حتی بیشتر از گلکسی S6 دست یابد. مشخصات عالی گلکسی S7 و S7 Edge باعث گردید تا بسیاری از منتقدان آن را کامل‌ترین گوشی سال بخوانند.

پرچمداران سری گلکسی S

در هر دو مدل از پرچمداران 2016 سامسونگ، شاهد قرار گیری نمایشگر سوپر امولد بودیم که در مدل Edge، ابعاد آن بیشتر بود. علاوه بر دیگر بهبودهای ایجاد شده در بخش‌های مختلف، سامسونگ قابلیت قرار گیری کارت حافظه micro SD را به هر دو هندست بازگرداند.

گلکسی S8

سامسونگ با معرفی گلکسی S8، از نمایشگر Infinity رونمایی کرد و به عبارت "صفحه نمایش بدون حاشیه" معنا داد. گلکسی S8 در دو مدل معمولی و پلاس در سال 2017 معرفی گردید که این دو نسخه در اندازه نمایشگر و میزان رم با هم متفاوت بودند. این بار هر دو پرچمدار سامسونگ صفحه نمایش با لبه‌های خمیده داشتند که البته پیشرفت زیادی در خمیدگی این بخش نسبت به گذشته دیده می‌شد.

در گلکسی S8 و S8 پلاس برای قرار گیری نمایشگر با کمترین حاشیه، دیگر خبری از دکمه هوم نبود و همین هم باعث زیبایی بیشتر هر دو مدل نسبت به قبل شد. این زیبایی در طراحی با بهره گیری از شیشه برای بدنه، در بخش پشتی دستگاه هم مشاهده می‌شد.

پرچمداران سری گلکسی S

سامسونگ برای گلکسی S8 از سخت افزاری قدرتمند و به روز استفاده کرد. علاوه بر این‌ها، نرم افزار این پرچمدار هم دستخوش تغییرات مثبت زیادی شده بود و سامسونگ از این زمان نام جدیدی را برای رابط کاربری خودش انتخاب کرد. در این مدل برای اولین بار از دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ هم رونمایی شد.

گلکسی S8 هم مانند نسل‌های گذشته به موفقیت بالایی رسید و در مدت زمانی کوتاه، تعداد پیش فروش‌های زیادی برای آن ثبت شد.

گلکسی S9

و اما جدیدترین پرچمدار سامسونگ که به عنوان یک مدل تکاملی به حساب می‌آید، از همان زبان طراحی مدل سال قبل استفاده کرده و بیشتر در بخش‌های سخت افزار و نرم افزار دچار تغییرات و بهبود شده است.

سامسونگ گلکسی S9 را هم در دو مدل معمولی و پلاس معرفی کرد که تفاوت‌شان علاوه بر اندازه نمایشگر، ظرفیت باتری و میزان رم، در بخش‌ دوربین هم مشاهده می‌شود.

گلکسی S9 پلاس اولین پرچمدار سری گلکسی S به حساب می‌آید که از دوربین دوگانه بهره برده و بدین ترتیب قابلیت عکاسی پرتره را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این‌ها سامسونگ در بخش دوربین هر دو مدل برای اولین بار از فناوری گشودگی دیافراگم دوگانه استفاده کرده است.

سری گلکسی S

نهمین پرچمدار سامسونگ هم بازخوردهای مثبتی را در از طرف کاربران و منتقدین دریافت کرد و از همان ابتدا با فروش بالایی مواجه شد.

با بررسی پرچمداران سری گلکسی S از گذشته تا کنون، به راحتی می‌توان متوجه روند موفقیت آمیز سامسونگ در این مسیر شد؛ به طوری که این غول کره‌ای با قرار دادن قابلیت‌های نوآورانه و کاربردی در هر سری، نظر بسیاری از کاربران را به محصولاتش جلب کرده است. با توجه به این موضوع، اطمینان داریم که سامسونگ با قدرتی حتی بیشتر، در آینده به درجات بالاتری می‌رسد و با تولید محصولاتی هیجانی‌تر، به انقلابش در بازار تلفن‌های هوشمند ادامه خواهد داد.

نظر شما در رابطه با موفقیت پرچمداران سری گلکسی S سامسونگ از گذشته تا کنون چیست؟ شما تجربه کار با کدام مدل را داشته‌اید؟

ارسال نظر