5 مشخصه‌ی کاربرپسندی که انتظار داریم در گلکسی اس 7 ارائه شود

کمپانی سامسونگ طی چند ماه آینده از گوشی هوشمند گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) خود رونمایی خواهد کرد.

5 مشخصه‌ی کاربرپسندی که انتظار داریم در گلکسی اس 7 ارائه شود

هنوز زمان دقیق رونمایی از این محصول مشخص نشده، اما برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که احتمالا شاهد معرفی زود هنگام این گوشی خواهیم بود. اما به طور معمول کمپانی سامسونگ هر ساله پرچمداران جدید خود را در کنفرانس جهانی موبایل یا همان رویداد MWC که در شهر بارسلونا برگزار می‌شود، معرفی می‌نماید.

به گزارش کلیک،با وجود مشخص نبودن زمان دقیق رونمایی از گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ، شایعات متعددی در رابطه با این محصول از سوی منابع مختلف منتشر شده است. در میان این شایعات گاها به خصوصیات و ویژگی‌هایی اشاره شده که به واقع بهره‌مند گلکسی اس 7 از آن‌ها می‌تواند برای کاربران موضوعی جالب توجه باشد. ما در این مقاله 5 مشخصه‌ی عالی و کاربرپسندی را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم که با توجه به شایعات منتشر شده انتظار داریم در گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ ارائه شوند. با کلیک دات آی‌آر همراه باشید.

پشتیبانی گلکسی اس 7 از رم میکرو اس دی (Micro SD)

کمپانی سامسونگ همواره از نظر حافظه‌ی داخلی، پرچمداران خود را در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌کند. به عنوان مثال گوشی هوشمند گلکسی اس 6 سامسونگ از این نظر شامل سه نسخه‌ی 32، 64 و 128 گیگابایتی است. متاسفانه هیچ یک از این نسخه‌های پرچمداران سامسونگ قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی و رم میکرو اس دی را ارائه نمی‌کنند.

1

اما بر اساس برخی از شایعاتی که تاکنون در رابطه با گوشی هوشمند گلکسی اس 7 منتشر شده، ظاهرا این محصول قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی و رم میکرو اس دی را به همراه خواهد داشت. بنابراین کاربران علاقمند می‌توانند از رم میکرو اس دی به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه خود استفاده کنند. این موضوع بدون تردید یکی از کاربرپسندترین ویژگی‌های احتمالی گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ خواهد بود.

طراحی مشابه

2

همانگونه که می‌دانید سبک طراحی گوشی هوشمند گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 سامسونگ نسبت به نسخه‌های پیشین این محصولات کاملا متفاوت بوده و این موضوع از سوی کاربران به شکل جلب توجه‌ای مورد استقبال واقع شده است. بر اساس شایعات اخیر ارائه شدهف ظاهرا سامسونگ قصد دارد که در طراحی پرچمدار بعدی خود یعنی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 از همان سبک طراحی به کار گرفته شده در گلکسی اس 6 استفاده کند و تنها این محصول را از نظر قابلیت‌های سخت افزاری ارتقاء دهد. با توجه به نو بودن ایده‌ی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج مطمئنا ارائه‌ی نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی این محصول با نام اختصاصی گلکسی اس 7 می‌تواند موضوعی بسیار مطلوب به شمار آید. البته شاید برخی از کاربران نیز نظر مخالفی داشته و تمایل به ایجاد تغییر در ساختار پرچمدار جدید سامسونگ باشند!

توان شارژدهی باتری بیشتر

یکی از مشکلاتی که هم اکنون گوشی هوشمند گلکسی اس 6 سامسونگ با آن مواجه بوده و اغلب کاربران از آن شاکی هستند، مربوط به توان شارژدهی باتری این محصول است. بنابراین انتظار می‌رود که گلکسی اس 7 سامسونگ از باتری با توان و ظرفیت بیشتر بهره‌مند شود. متاسفانه بهره‌گیری از یک طراحی ظریف و زیبا همواره منجر به کاهش فضای خالی در بدنه‌ی دستگاه و نهایتا به مانعی در راستای تجهیز محصول به باتری بزرگ‌تر خواهد بود.

3

کمپانی سامسونگ سال گذشته به منظور پوشش دادن این معضل، سعی کرد به قابلیت‌های شارژ سریع و بیسیم گوشی گلکسی اس 6 خود بیشتر اهمیت دهد و از این طریق به نوعی کمبود توان شارژدهی باتری این محصول را بپوشاند. اما با وجود تمامی این تفاسیر، توان شارژدهی باتری گلکسی اس 6 سامسونگبه هیچ وجه رضایت‌بخش محسوب نمی‌شود و انتظار داریم که پرچمدار بعدی این کمپانی کره‌ای از باتری با ظرفیت بیشتر بهره‌مند شود. اگرچه تصور می‌کنیم که تجهیز گلکسی اس 7 به سیستم عامل بهینه‌تر اندروید مارشمالو و همچنین تراشه‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون 820 در مجموع تا حدی منجر به کاهش انرژی مصرفی دستگاه شود.

بهره‌مندی گلکسی اس 7 از تکنولوژی شارژ سریع قدرتمندتر

همانطور که اشاره کردیم، کمپانی سامسونگ در طراحی گوشی هوشمند گلکسی اس 6 خود به قابلیت شارژ بیسیم و سریع باتری دستگاه اهمیت خاصی داده و در واقع بدین صورت سعی داشته تا ضعف عملکردی این محصول در زمینه‌ی توان شارژدهی باتری را پوشش دهد. باتری گلکسی اس 6 سامسونگ به موجب بهره‌مندی از تکنولوژی شارژ سریع یا اصطلاحا Quick Charge قادر است تا ظرف مدت زمان 30 دقیقه انرژی درونی خود را تا 50 درصد احیاء نماید. اما با توجه به اخبار اخیر ارائه شده، ظاهرا سامسونگ قصد دارد که در گلکسی اس 7 خود از نسخه‌ی پیشرفته‌تر تکنولوژی شارژ سریع باتری بهره بگیرد.

4

با توجه به تجهیز احتمالی گلکسی اس 7 به سیستم روی یک چیپ (SoC) اسنپدراگون 820 کوالکام، ظاهرا این محصول از نسخه‌ی سوم تکنولوژی شارژ سریع کوالکام یا همان Quallcomm Quick Charge 3.0 پشتیبانی به عمل خواهد آورد. علاوه بر این احتمالا گلکسی اس 7 به پورت اتصال USB-C نیز مجهز می‌شود. تمامی این موارد منجر می‌شوند که باتری گلکسی اس 7 سامسونگ از تکنولوزی شارژ مجدد پیشرفته‌تری بهره‌مند شود. بنابراین بهره‌مندی گلکسی اس 7 از تکنولوزی شارژ سریع قدرتمندتر هم از جمله مشخصه‌های برتر و کاربرپسندی است که انتظار داریم در این محصول ارائه شود.

تنوع رنگی بیشتر

5

گلکسی اس 6 سامسونگ به طور کلی در چهار رنگ سفید، مشکلی، طلایی و آبی عرضه شده است. اما به نظر ما این آپشن‌های رنگی برای پرچمدار سامسونگ تا حدی محدود به نظر می‌رسند. بنابراین شاید اگر گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ از نظر تنوع رنگی شامل نسخه‌های بیشتری شود، بخش دیگری از انتظارات کاربران و دوست داران این شرکت و محصولاتش نیز برآورده گردد. کمپانی اپل هم با رونمایی از آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس خود دست به اقدامی مشابه زد و رنگ صورتی این محصولات را نیز به بازار عرضه کرد. حال شاید نوبت آن رسیده که سامسونگ هم آپشن‌های رنگی پرچمدار جدید خود یعنی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 را متنوع‌تر نماید.

نتیجه‌گیری

همانطور که اشاره کردیمف هنوز به طور دقیق مشخص نشده که گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ چه زمانی رسما معرفی می‌شود. در این مقاله به مشخصه‌های کاربرپسندی اشاره کردیم که انتظار داریم سامسونگ در پرچمدار بعدی خود آن‌ها را ارائه کند. البته ما در این مقاله به ذکر مواردی که کلاملا مشخص هستند نپرداختیم، به عنوان مثال کاملا مشخص است که گلکسی اس 7 سامسونگ از نظر قابلیت‌های پردازشی نسبت به گلکسی اس 6 برتر خواهد بود و یا رم آن ظرفیت بیشتری را ارائه می‌کند. ما در این مقاله تنها به توصیف مختصر مواردی پرداختیم که با طور محسوس قابل پیش بینی نیستند و حتی شاید هیچوقت شاهد پیاده‌سازی آن‌ها در گوشی گلکسی اس 7 نباشیم.

منبع: technobuffalo

ارسال نظر