سامسونگ در مقابل اپل: گلکسی S7 Mini برای رقابت با آیفون SE عرضه می‌شود

ظاهرا غول کره‌ای صنعت موبایل یعنی کمپانی سامسونگ قصد دارد که به زودی نسخه مینی گوشی هوشمند گلکسی S7 خود را روانه بازار کند و هدف اصلی سامسونگ از معرفی این محصول، رقابت مستقیم با اپل و آیفون ۴ اینچی جدیدش خواهد بود.

سامسونگ در مقابل اپل: گلکسی S7 Mini برای رقابت با آیفون SE عرضه می‌شود

همانطور که می‌دانید مدت‌هاست که شایعات زیادی در رابطه با آیفون ۴ اینچی و جدید اپل منتشر می‌شود. ظاهرا اپل قصد دارد که در یک حرکت نمادین در رویداد و کنفرانس اختصاصی روز بیست و یکم ماه مارس خود به طور رسمی از یک آیفون ۴ اینچی جدید با مشخصات فنی قدرتمند رونمایی کند. گفته شده که این آیفون با نام اختصاصی آیفون SE رونمایی می‌شود و از نظر ظاهری بسیار شبیه به آیفون ۵S اپل خواهد بود، اما از نظر سخت افزاری یک گوشی قدرتمند و ارتقاء یافته محسوب می‌شود.

در واقع هدف اپل از معرفی و عرضه آیفون SE راضی نگه داشتن آن دسته از کاربران و مشتریانی است که علاقه خاصی نسبت به خرید و استفاده از آیفون‌های مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر از ۴ اینچ اپل ندارند. بدین صورت این دسته از مشتریان شرکت اپل نیز می‌توانند با یک آیفون قدرتمند و بهره‌مند از نمایشگر ۴ اینچی دسترسی پیدا کنند. بنا به گزارشات به دست آمده، احتمالا آیفون ۴ اینچی اپل از تراشه A9 بهره‌مند شده و از قابلیت اتصال NFC به منظور استفاده از سرویس اپل پی (Apple Pay) میز پشتیبانی خواهد کرد. اما همانطور که می‌دانید صنعت موبایل یک صنعت پیچیده است و برای کسب موفقیت در این صنعت باید دائما با شرکت‌های رقیب سر و کل بزنید! رقیب جدی اپل هم از دیرباز کمپانی سامسونگ بوده است. ظاهرا سامسونگ قصد دارد که با رونمایی از نسخه مینی گوشی هوشمند گلکسی S7 خود رقیبی جدی برای آیفون SE اپل ایجاد کرده و تمایل کاربران نسبت به خرید این آیفون کوچک را کاهش دهد.

به گزارش کلیک، احتمالا سامسونگ در آینده بسیار نزدیک نسخه مینی گوشی هوشمند گلکسی S7 (Galaxy S7 Mini) خود را معرفی می‌کند. سامسونگ چندی پیش اعلام کرده که بود که قصد عرضه چند گوشی هوشمند مجهز به ابعاد کوچک یا اصطلاحا مینی را دارد. در سال ۲۰۱۵ این شرکت کره‌ای نسخه مینی پرچمدارانش را عرضه نکرد، اما به نظر می‌رسد که امسال شاهد وقوع این امر خواهیم بود. بدون تردید گلکسی S7 Mini سامسونگ می‌تواند رقیبی جدی برای آیفون ۴ اینچی یا همان آیفون SE اپل محسوب شود. بدین صورت باز هم رقابت‌ مابین اپل و سامسونگ ادامه پیدا می‌کند و باید دید که استقبال کاربران از کدام محصول نامبرده شده بهتر و بیشتر خواهد بود!

بنا به گزارشات به دست آمده، احتمالا گوشی هوشمند گلکسی S7 Mini سامسونگ از صفحه نمایشی ۴٫۶ اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل یا اصطلاحا اچ دی بهره‌مند می‌شود. رم آن ۳ گیگابایتی بوده و دوربین اصلی آن از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی و با قابلیت زوم اپتیکال ۳X تشکیل می‌شود. همچنین گفته شده که نسخه مینی گوشی گلکسی S7 به مراتب ضخیم‌تر از سایر نسخه‌های اصلی این محصول طراحی شده و بدنه آن ضخامتی در حدود ۹٫۹ میلی‌متر دارد، از اینرو لنز دوربین اصلی گوشی حالت بیرون زده نخواهد داشت.

اما در این بین سوالی که پیش آمده مربوط به سیستم روی چیپی (SoC) است که سامسونگ در نسخه مینی گوشی گلکسی S7 از آن استفاده می‌کند! همانطور که می‌دانید پرچمداران سال ۲۰۱۶ سامسونگ یعنی دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge از نظر تراشه در دو نسخه مختلف عرضه شده‌اند. نسخه اول و اصلی آن‌ها به سیستم روی چیپ اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ مجهز است و نسخه دوم این دو محصول به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام تجهیز شده است. حال مشخص نیست که سامسونگ در نسخه مینی گوشی گلکسی S7 خود از کدام سیستم روی چیپ استفاده می‌کند!

البته این امکان وجود دارد که سامسونگ به کلی در گوشی گلکسی S7 Mini از تراشه‌ای ضعیف‌تر نسبت به دو تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ نیز استفاده کند. به عنوان مثال برخی از کارشناسان از احتمال تجهیز این گوشی به تراشه اگزینوس ۷۴۲۰ خبر می‌دهند. با این وجود هنوز مشخص نیست که این محصول از چه تراشه‌ای بهره‌مند می‌شود. به طور کلی پیش بینی می‌کنیم که اگر سامسونگ قصد رونمایی از نسخه مینی گوشی گلکسی S7 را داشته باشد، این محصول را به یکی از دو تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ یا اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز خواهد کرد و در این بین با توجه به این موضوع که تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ توسط خود سامسونگ تولید می‌شود، احتمال بهره‌مندی گلکسی S7 Mini از این تراشه پررنگ‌تر خواهد بود. نظر شما در این رابطه چگونه است؟ به نظر شما گلکسی S7 Mini به چه تراشه‌ای مجهز می‌شود؟ آیا عرضه این گوشی هوشمند می‌تواند منجر به افت فروش آیفون SE اپل شود؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر