قابلیت انتخاب وضوح صفحه نمایش گلکسی S7 در نسخه آزمایشی اندروید ۷

در نسخه ای آزمایشی اندروید ۷٫۰ نوقا که برای گلکسی اس ۷ عرضه شده است، امکان انتخاب سه وضوح HD، Full HD و QHD برای کاربران این گوشی فراهم شده است. انتخاب وضوح کمتر می تواند عمر باتری گوشی را تا حدودی افزایش دهد.

قابلیت انتخاب وضوح صفحه نمایش گلکسی S7 در نسخه آزمایشی اندروید ۷

به گزارش کلیک، همانطور که می دانید در دو سال گذشته وضوح QHD برای صفحه نمایش گوشی های پرچم دار اندرویدی، تقریبا به یک استاندارد تبدیل شده است. نظر کاربران در مورد این وضوح به دو دسته تقسیم می شود. برخی از کاربران معتقدند که استفاده از چنین وضوحی برای صفحه نمایش های نسبتا کوچک گوشی های هوشمند ضرورتی ندارد و این کار فقط باعث تحمیل فشار اضافی بر روی سخت افزار گوشی می شود. این دسته از کاربران معتقدند این وضوح در صفحه نمایش های کوچک با وضوح Full HD تقریبا هیچ تفاوتی ندارد و چشم انسان در این ابعاد قادر به تشخیص این وضوح نیست. از سویی دیگر برخی از کاربران دیگر معتقدند این وضوح در افزایش کیفیت صفحه نمایش تاثیر بسزایی دارد. سامسونگ در طراحی گلکسی نوت ۷ نشان داد که به نظر تمام کاربران اهمیت می دهد و گزینه ای در تنظیمات گوشی قرار داد که کاربران به وسیله آن می توانستند سه وضوح HD، Full HD و QHD را برای صفحه نمایش گوشی خود انتخاب کنند.

همانطور که همه ما می دانیم گوشی گلکسی نوت ۷ دیگر باید به فراموشی سپرده شود؛ اما کاربران گوشی گلکسی اس ۷ نیز می توانند به زودی از این قابلیت گلکسی نوت ۷ استفاده کنند. کاربرانی که از نسخه آزمایشی اندروید ۷٫۰ نوقا بر روی گوشی گلکسی اس ۷ خود استفاده کرده اند، گزارش کرده اند در نسخه آزمایشی اندروید ۷ نوقا که برای این گوشی عرضه شده است، امکان انتخاب سه وضوح HD؛ Full HD و QHD برای صفحه نمایش این گوشی وجود دارد. موضوعی که جالب است این است که هنگامی که گلکسی اس ۷ به این نسخه از اندروید آپدیت می شود، وضوح Full HD به صورت پیش فرض برای این گوشی انتخاب شده است.

این موضوع هم می تواند به این معنا باشد که سامسونگ هم معتقد است تراکم پیکسل ۵۷۶ برای صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی کمی زیاد است و هم می تواند تنها یک ویژگی آزمایشی در نسخه آزمایشی اندروید ۷٫۰ باشد که ممکن است در نسخه اصلی تغییر می کند؟ فعلا نمی توان در این مورد با قطعیت سخن گفت. ما معتقدیم افرادی که توجهی به این گزینه ندارد، قطعا برایشان فرقی نمی کند که وضوح صفحه نمایش گوشی آن ها QHD باشد یا نه؛ اما به دلیل اینکه وضوح پیش فرض گوشی روی Full HD تنظیم شده است، عمر باتری گوشی افزایش پیدا می کند و این موضوع آن ها را خوشحال خواهد کرد.

ارسال نظر