رکوردی دیگر از گلکسی S8؛ این بار بهترین کیفیت صفحه نمایش

این روز‌ها تب و تاب دو پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در میان کارشناسان و متخصصان فنی گوشی‌های هوشمند زیاد شده و هر روز اخبار جدیدی از این دو محصول قدرتمند سامسونگ منتشر می‌شود.

رکوردی دیگر از گلکسی S8؛ این بار بهترین کیفیت صفحه نمایش

به گزارش کلیک، داشتن امکانات تولید صفحه نمایش باعث شد که پنل‌های OLED سامسونگ با توجه به طراحی خلاقانه‌ی آن یکی از بهترین صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند در این کره‌ی خاکی شناخته شود. از زمان اعلام اولین گوشی سری S توسط سامسونگ، این کمپانی به استفاده از فناوری صفحه نمایش Super AMOLED ادامه داد و به مرور زمان این فناوری را تکمیل کرد. کارشناسان کالیبراسیون صفحه نمایش سایت دیسپلی میت درباره‌ی نمایشگر گلکسی اس ۸ تشکیل نظر دادند و از صفحه نمایش گلکسی اس ۸ به عنوان بهترین صفحه نمایش در میان گوشی‌های هوشمند یاد کردند.

گوشی جدید سامسونگ قابلیت نمایش رنگ در مقیاس بسیار دقیق را دارد همچنین در طول ارزیابی و تست، سطح روشنایی صفحه نمایش گلکسی اس ۸ بیشتر از ۱۰۰۰ نیت بدست آمده است. با توجه به تجزیه و تحلیل‌‌ها و فناوری‌های انجام شده بر روی صفحه نمایش گلکسی اس ۸ توسط کارشناسان سایت دیسپلی میت (DisplayMate)، هر دو پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از سه حیطه‌ی رنگ جدید و استاندارد و همچنین چهار حالت صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند. در کشفیات دیگری که توسط کارشناسان کالیبراسیون دیسپلی میت بدست آمده، گلکسی اس ۸ به عنوان اولین گوشی هوشمندی شناخته شده که موفق به دریافت تاییدیه UHD Alliance به دلیل استاندارد Mobile HDR Premium شده است. خوب این به چه معناست؟ این بدان معناست که پرچمداران سامسونگ تنها قادر به پخش و اجرای ساده‌ی محتوای ۴K HDR نیستند بلکه می‌توانند به خوبی تلویزیون‌های UHD سامسونگ محتواهای ۴K HDR را پخش و اجرا کنند.

1th PIC

یکی از چیز‌هایی که شما بعد از خرید گوشی‌های گلکسی اس ۸ یا گلکسی اس ۸ پلاس متوجه آن می‌شوید وضوح تصویر و رزولوشن خارق‌العاده‌ی ۲۹۶۰x1440 آن است. وضوح تصویر و رزولوشن گوشی در مقیاس FHD+ (Full High Definition Plus) اجرا می‌شود که از ویژگی صرفه جویی در عمر باتری برخوردار است. اگر بخواهید باتری کمتری را مصرف کنید و یا در بالاترین تنظیمات ممکن محتوا‌های تصویر را مشاهد کنید به عنوان یک مزیت اضافه و جالب می‌توانید رزولوشن تصویر را به HD+ تنظیم کنید. در میان نکات کلیدی که از نتایج کارشناسان کالیبراسیون سایت دیسپلی میت بدست آورده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که صفحه نمایش گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در مقایسه با سایر مدل‌های سامسونگ پیشرفت قابل توجهی داشته است و به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین نمایشگر‌های گوشی‌های هوشمند را به بازار‌های جهانی عرضه کرده است. جزییاتی از ویژگی‌های صفجه نمایش گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در زیر آمده است:

افزایش روشنایی صفحه نمایش از ۵% به ۱۹%

گسترش حیطه‌ی رنگ به ۱۱۳% DCI-P3 برای نمایش بهتر رنگ‌ها در بیشترین نور و روشنایی محیط

بهبود دقت مطلق رنگ

بهبود عملکرد صفحه نمایش در زاویه‌ دید‌های متفاوت

تنظیم پیشرفته‌ی لبه‌های صفحه نمایش

استفاده از یک IC سخت‌افزاری برای اجرا کردن ویژگی Always ON در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس

تنظیم پیشرفته‌ی کنترل اتوماتیک روشنایی صفحه نمایش

ارتقا پردازشگر تصویر برای تطبیق روشنایی پویا و محدوده‌ی کنتراست

ارتقا حالت‌های عملکرد گوشی و صرفه‌جویی در انرژی و باتری

محافظ قدرتمند Gorilla Glass 5 برای صفحه نمایش

آیا شما فکر می‌کنید که نمایشگر گلکسی نوت ۸ بهتر از گلکسی اس ۸ خواهد بود؟ باید منتظر ماند تا ببینیم سامسونگ در نوت ۸ چه خواهد کرد.

ارسال نظر