تماشا کنید؛ ضعف بزرگ حسگر اسکن عنبیه چشم گلکسی اس ۸

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، حسگر اسکن عنبیه چشم گلکسی اس ۸ دچار ضعفی بزرگی است و می توان تنها با چاپ عکس صاحب گوشی و قرار دادن یک عدد لنز بر روی چشم او و گرفتن عکس فرد روبروی این حسگر، قفل گوشی را به راحتی باز کرد!

تماشا کنید؛ ضعف بزرگ حسگر اسکن عنبیه چشم گلکسی اس ۸

به گزارش کلیک ، همانطور که قبلا خوانده اید یا شنیده اید فناوری تشخیص چهره گلکسی اس ۸ دارای یک خطای امنیتی بسیار بزرگ است و امنیت این فناوری به اندازه تصور شما نیست. اگر فردی تصویر صاحب گوشی را جلوی این گوشی بگیرد، قفل گوشی به راحتی باز می شود و این موضوع یک نگرانی بزرگ برای صاحبان گلکسی اس ۸ است. جالب است بدانید که نگرانی جدیدی در مورد یکی دیگر از ویژگی های امنیتی گلکسی اس ۸ نیز به وجود آمده است. طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، به راحتی می توان حسگر اسکن کننده عنبیه چشم این گوشی را فریب داد و اگر اندکی مهارت داشته باشید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. شما می توانید تنها با استفاده از یک دوربین دیجیتالی، یک چاپگر لیزری و یک عدد لنز به راحتی این حسگر را فریب دهید و قفل گوشی را باز کنید.

قیمت نسخه Unlocked این گوشی در حال حاضر چیزی بین ۷۲۰ تا ۷۵۰ دلار است؛ اما قیمت یک دوربین دیجیتالی به همراه چاپگر لیزری سامسونگ و یک عدد لنز، کمتر از این مقدار است.

برای هک کردن حسگر اسکن عنبیه چشم گلکسی اس ۸ لزوما نباید از چاپگر لیزری سامسونگ استفاده کرد؛ اما استفاده از این چاپگر بهترین نتیجه را به همراه دارد. برای فریب دادن حسگر اسکن کننده عنبیه چشم گلکسی اس ۸ تنها کافی است، عکس فرد مورد نظر را با یک دوربین دیجیتالی بگیرید، سپس تصویر را با کمک چاپگر چاپ کنید و پس از آن لنز را بر روی چشم فرد قرار دهید. در پایان تنها باید تصویر چاپ شده را روبروی حسگر بگیرید تا قفل گوشی باز شود؛ به همین راحتی!

برای باز کردن قفل گوشی لازم نیست تصویر را زیاد به گوشی نزدیک کنید؛ اما استفاده از حالت هایی در هنگام عکاسی همانند night-shot (عکاسی در شب) و همچنین حذف فیلترهای مادون قرمز می تواند به تسریع فرایند باز شدن قفل گوشی کمک کند. تردیدی نیست که جدیدترین پرچمدار سامسونگ دارای ویژگی های امنیتی بسیار زیادی است، اما فناوری تشخیص کننده و حسگر اسکن عنبیه چشم این گوشی از امنیت بالایی برخوردار نیست و با روشی کاملا ساده می توان از آن ها سوء استفاده کرد. توصیه می شود برای محافظت از گوشی خود و اطلاعات مهم خود از همان روش های قدیمی استفاده از حسگر اثر انگشت و تعیین رمز عبور برای آن استفاده کنید.

ممکن است برخی از کاربران معتقد باشند که حسگر اثر انگشت این گوشی که در پشت آن قرار دارد، در جای خوبی تعبیه نشده است و به راحتی نمی توان از آن استفاده کرد. همچنین می توان گفت که تعیین رمز عبور برای گوشی نیز به معنای تأمین امنیت کامل آن نیست؛ اما باز هم به نظر می رسد که امنیت این دو روش نسبت به روش های امنیتی تشخیص چهره و حسگر اسکن عنبیه چشم بالاتر است.

حال باید ببینیم واکنش سامسونگ نسبت به این ضعف بزرگ جدیدترین روش امنیتی پرچمدار خود چه خواهد بود.

ارسال نظر