عدم گزارش حتی یک مورد انفجار گلکسی S8 پس از رونمایی آن

آن گونه که تقریبا تمام کاربران جهان از انفجار باتری در سری نوت گوشی های سامسونگ مطلع شدند، شاید احتمال وجود این مشکل در سری های بعد نیز داده می شد، اما گلکسی اس ۸ از این ماجرا سربلند بیرون آمده است.

عدم گزارش حتی یک مورد انفجار گلکسی S8 پس از رونمایی آن

به گزارش کلیک، در مدت ۵۰ روزی که از زمان انتشار گلکسی اس ۸ گذشته است، تاکنون هیچ گونه خبر و یا گزارشی مبنی بر انفجار و یا ایجاد حادثه برای باتری های مدل های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس منتشر نشده است که جای خوشحالی دارد.

در واقع، در تاریخ ۲۱ آپریل که سامسونگ از دو مدل خود یعنی اس ۸ و اس ۸ پلاس رونمایی کرد، شاید خوش بین ترین کاربران نیز احتمال وجود دوباره مشکل باتری را در این مدل ها پیش بینی کردند، اما خوشبختانه تا کنون این پیش بینی به واقعیت تبدیل نشده است؛ البته هنوز تا زمانی که بتوان به طور کلی از این ماجرا مطمئن شد زمان زیادی باقی مانده است و شاید آتشی زیر خاکستر باشد!

شاید یادتان باشد که سال گذشته زمانی که گلکسی نوت ۷ به بازار عرضه شد، در چند هفته ابتدایی در نقد و بررسی ها بالاترین امتیازهارا از آن خود کرد، اما دقیقا دو ماه بعد گوشی های کاربران تک تک منفجر شدند و آثار مخرب امنیتی را از خود به جای گذاشتند.

منابع آگاه خبر داده اند که عدم وجود مشکل مشابه گلکسی نوت ۷ نگون بخت در گلکسی اس ۸ به خاطر تعهد سامسونگ به پروتکل های ایمنی بسیار سخت گیرانه ای است که این شرکت در تمام فرایند تولید و توسعه خود در نظر گرفته است. البته شاید برای این کار کمی دیر شده باشد! به همین دلیل، سامسونگ بررسی ایمنی ۸ نقطه ای باتری را در ماه ژانویه معرفی کرد و گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس جزو اولین پرچمداران این شرکت به شمار می روند که تحت کنترل استاندارد ها و پروتکل های ایمنی سخت گیرانه و متعهدانه قرار خواهند گرفت.

سامسونگ بنا به دلایلی ظرفیت باتری های این دو گوشی را بدون هیچ گونه تغییری با همان ظرفیت ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی آمپری به ترتیب برای گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس ارائه نموده است. شایان ذکر است که سال گذشته باتری گلکسی نوت ۷ نیز با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر در نظر گرفته شد.

البته سامسونگ اوایل امسال منشأ مشکل به وجود آمده برای گلکسی نوت ۷ را مشکلات درونی باتری اعلام کرد که توسط دو شرکت و دو تامین کننده مجزا تولید شده بود. باتری های Samsung SDI از فضای کافی میان کیسه های محافظتی که با گرما مهر و موم شده بودند بی بهره بود؛ در حالی که باتری های Amperex Technology با کمبود نوار عایق روبرو بودند و بعضی دیگر از باتری ها نیز دارای برامدگی هایی بودند که همه این موارد دست به دست هم داد تا انفجار باتری ها صورت بگیرد.

به نظر می آید سامسونگ با ارائه گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از گذشته درس های زیادی آموخته است و به درستی فهمیده که پیشگیری بسیار بسیار بهتر از درمان است و احتیاط های امنیتی را سرلوحه کار خود قرار داده تا از به وجود آمدن یک رسوایی مربوط به مشکلات باتری دیگر پیشگیری کند. بررسی ایمنی ۸ نقطه ای باتری سامسونگ شامل یک آزمایش شارژ و دشارژ با حجم بالا، یک آزمایش اشعه ایکس و حتی یک آزمایش ماندگاری و پایداری بوده است.

به عبارت دیگر می توان گفت که گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس می توانند مظهر موفقیت سامسونگ نیز لقب گیرند، چرا که در صورت عدم بروز مشکل باتری در این مدل ها، سامسونگ خواهد توانست ادامه راه را در مسیر ارائه محصولات و وسایل دیگر با اعتماد به نفس و قاطعیت هرچه تمام تر طی کند. البته این شرکت دست بردار نیست و می خواهد شکست خود در پروژه نوت ۷ را کمرنگ کند؛ به همین بهانه، در صدد ارائه یک مدل تجدیدنظر شده از نوت ۷ به نام نوت FE و یا نوت ۷R است تا شاید بتواند کمی دل کاربران آشفته و ناراضی را به دست آورد. مدل مذکور بنابر اخبار قرار است ماه بعد به بازارعرضه شود. گفته شده که این مدل جدید قرار است با امکانات جدیدی از جمله پشتیبانی Samsung Bixby برای دستیار صدا باشد، اما نباید انتظار تغییر ظاهری چندانی نسبت به نسخه اصلی گلکسی نوت ۷ را داشته باشیم.

همچنین یک سایت کره ای گزارش داده که سامسونگ علاوه بر موارد مذکور در حال کار بر روی گلکسی نوت ۸ است که شایعات مبنی بر انتشار آن در اوایل ماه آگوست هستند. جالب است بدانید گلکسی نوت ۷ نیز سال گذشته تقریبا در همین بازه زمانی عرضه شده بود.

قبل از این گفته می شد که سامسونگ قطعا تاریخ عرضه گلکسی نوت ۸ را به تاخیر خواهد انداخت تا از بروز مشکلات احتمالی باتری جلوگیری کند، اما گویا ماجرا از این قرار است که سامسونگ بر روند عرضه گلکسی نوت ۸ سرعت بخشیده تا یک گام از اپل و عرضه آیفون ۸ جلوتر باشد!

البته شاید کمی اعتماد دوباره کاربران به سامسونگ با مشکل مواجه شود و آن ها با احتیاط و صبر بیشتری اقدام به خرید مدل جدید نوت ۷ و حتی شاید گلکسی اس ۸ و یا اس ۸ پلاس کنند، چرا که هنوز خاطرات تلخ سال گذشته از ذهن آن ها پاک نشده است. حتما یادتان هست که حتی شرکت های هواپیمایی نیز حمل گلکسی نوت ۷ را توسط مسافران ممنوع اعلام کردند و مشکل به جای بسیار باریکی کشیده شد. اما به هر حال باید کمی خوش بینی را نیز چاشنی کار کرد و به سامسونگ فرصت دوباره ای داد تا خود را اثبات کند.

ارسال نظر