بررسی دوربین گلکسی اس ۹ پلاس؛ الهام گرفته از چشم انسان

رسانه کلیک - از آنجایی که دوربین به عنوان یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت در گلکسی اس 9 پلاس به حساب می‌آید، تصمیم گرفتیم تا در مطلبی به صورت جداگانه به این بخش بپردازیم. بررسی دوربین گلکسی اس ۹ پلاس  را در ادامه دنبال کنید.

بررسی دوربین گلکسی اس ۹ پلاس؛ الهام گرفته از چشم انسان

سامسونگ پرچمداران جدیدش را با شعار "دوربین تجدید نظر شده" معرفی کرد و با بهره گیری از جدیدترین فناوری‌ها در این بخش، در تلاش است تا بهترین تجربه عکاسی را به کاربر هدیه کند. این دسته از قابلیت‌ها در نسخه پلاس پرچمدار سامسونگ به اوج خودشان رسیده‌اند و بدین ترتیب در این مدل شاهد بهترین عملکرد دوربین در میان سایر تلفن‌های هوشمند هستیم. ( بررسی گلکسی اس 9 پلاس؛ انقلابی در دوربین گوشی‌های هوشمند! )

برای این که با قدرت گلکسی اس 9 پلاس در بخش دوربین بیشتر آشنا شوید، بررسی دوربین این پرچمدار قدرتمند را در ادامه دنبال کنید.

دوربین اصلی

سامسونگ امسال تصمیم گرفت تا نسخه پلاس پرچمدارش در بخش دوربین، با نسخه معمولی آن بیشترین تفاوت را داشته باشد؛ به همین ترتیب هم گلکسی اس 9 پلاس را با دوربین دوگانه معرفی و به بازار عرضه کرده است. عملکرد این دو لنز با هم قابلیت ثبت عکس پرتره و زوم اپتیکال را به این گوشی آورده است. برای بهره گیری از این قابلیت، سامسونگ بخشی را با نام Live Focus در رابط کاربری قرار داده که توسط آن می‌توان به ثبت آن دسته از تصاویر خاص با افکت بوکه پرداخت.

رزولوشن در نظر گرفته شده برای هر دو سنسور دوربین گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ، 12 مگاپیکسل بوده که برای هر دو از لرزشگیر اپتیکال هم استفاده شده است. اینکه سامسونگ هر دو لنز را به لرزشگیر اپتیکال مجهز کرده، بسیار عالی بوده و یک نکته مثبت محسوب می‌شود.

دوربین گلکسی اس ۹ پلاس

اما همه قدرت گلکسی اس 9 پلاس در بهره گیری از دوربین دوگانه خلاصه نشده و شاهد تکنولوژی هیجان انگیزی در این بخش از دستگاه هستیم. سامسونگ در گلکسی اس 9 پلاس از تکنولوژی خاصی با نام گشودگی دیافراگم دوگانه بهره برده که توسط آن می‌توان بین دو دریچه دیافراگم f/1.5 و f/2.4 سوییچ کرد. به طور کل، مقدار گشودگی دیافراگم برای دوربین به این معنا است که دریچه آن لنز تا چه میزان برای جذب نور می‌تواند باز و یا بسته شود. در واقع در محیط‌های تاریک، دیافراگم بازتر کمک می‌کند تا بیشترین جذب نور صورت بگیرد و تصاویر با روشنایی بالا به ثبت برسند. این موضوع در دیافراگم بسته‌تر، برعکس بوده و از این که روشنایی بیش از حد را در عکس‌ها داشته باشیم، جلوگیری می‌شود.

این که دریچه دیافراگم لنز اصلی گلکسی اس 9 پلاس بین دو حالت f/1.5 و f/2.4 متغیر بوده، در عمل بدین معنا است که کاربر می‌تواند میزان جذب نور را به صورت دستی تغییر دهد و به بهترین نتیجه در تصاویر ثبتی برسد. گشودگی f/1.5 بازترین حالت ممکن از از دریچه دیافراگمی بوده که تا کنون بر روی یک تلفن هوشمند قرار گرفته است؛ به همین ترتیب تصاویری که در این حالت با S9 پلاس ثبت می‌کنید، از روشنایی بسیار بالاتری نسبت به دیگر مدل‌های موجود در بازار برخوردارند.

سامسونگ برای دوربین گلکسی اس ۹ پلاس از فناوری‌های تشخیص فاز برای فوکوس خودکار و پیکسل دوگانه استفاده کرده تا با بیشترین سرعت ممکن بر روی سوژه مورد نظر خود فوکوس کنید و به عکاسی بپردازید.

دوربین سلفی

اما در بخش دوربین سلفی، سامسونگ از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 استفاده کرده که فوکوس خودکار، اصلی‌ترین برگ برنده آن به حساب می‌آید. به لطف این قابلیت، چهره افراد به صورت کامل در حین فرآیند عکاسی شناخته شده و بدین ترتیب سوژه از پس زمینه جدا می‌شود. علاوه بر این‌ها، با توجه به این که کاربران برای ثبت عکس‌های سلفی به نور و شرایط محیطی توجه زیادی نمی‌کنند، این میزان از گشودگی دیافراگم برای لنز سلفی، می‌تواند در جذب بیشتر نور برای ثبت تصاویر روشن‌تر و با نویز کم، بسیار موثر واقع شود.

دوربین گلکسی اس ۹ پلاس

قابلیت عکاسی پرتره به صورت نرم افزاری برای دوربین سلفی گلکسی اس 9 پلاس هم موجود بوده که در رابط کاربری دوربین با نام Selfie Focus قرار دارد.

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین گلکسی اس ۹ پلاس

سمت راست f/1.5 - سمت چپ f/2.4 جذب نور بیشتر و جزییات بالا در حالت f/1.5 سمت راست f/2.4 - سمت چپ f/1.5 (ثبت جزییات بیشتر در حالت f/1.5) عکاسی پرتره در حالت Live Focus زوم اپتیکال دو برابر عکاسی در شب با f/1.5 و جذب نور بالا عکاسی در حالت Full View عکاسی در شب عکاسی سلفی (بدون مود زیبایی) عکاسی Auto در نور روز عکاسی HDR

فیلمبرداری

در بخش فیلمبرداری، سامسونگ یک حرکت بزرگ به سمت جلو داشته و به فیلمبرداری صحنه آهسته، معنای تازه‌ای داده است. توسط فیلمبرداری فوق آهسته در گلکسی اس 9 پلاس که با نام Super SlowMotion شناخته می‌شود، می‌توان با نرخ 960 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو پرداخت. بدین ترتیب 0.2 ثانیه از فایل ویدیویی به 6 ثانیه تبدیل شده و به صورت مجزا قابل ذخیره سازی و اجرا خواهد بود. قابلیت ضبط فیلم‌های UHD با نرخ 60 فریم بر ثانیه هم در این پرچمدار موجود است.

AR Emoji

‌AR Emoji یک ویژگی جالب و جذاب بوده که بخشی از رابط کاربری دوربین گلکسی اس ۹ پلاس به آن اختصاص داده شده است. توسط AR Emoji این امکان به کاربر داده می‌شود تا ایموجی متحرک خودش را به شکل انیمیشنی بسازد و آن را به صورت عکس، فایل ویدیویی و یا GIF ذخیره نماید. با اتمام ساخت AR Emoji خود، تعدادی فایل متحرک GIF با حالت‌های مختلف ذخیره شده و شما می‌توانید از این طریق آن‌ها را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید. این قابلیت برای هر دو بخش دوربین اصلی و سلفی موجود است.

دوربین گلکسی اس ۹ پلاس

علاوخ بر شکلک‌های متحرک خودتان، تعدادی استیکر و شکلک‌های فانتزی هم وجود داشته که از طریق این بخش قابل دسترس هستند.

بیکسبی ویژن

یکی از توانایی‌های دستیار اختصاصی سامسونگ به بخش دوربین مربوط می‌شود که کاربر توسط آن می‌تواند از اجزای موجود در فضای اطراف، اطلاعات به دست آورد. برای مثال با فعال بودن این ویژگی و قرار دادن دوربین مقابل یک ساختمان و یا برج معروف، اطلاعات موجود درباره آن به شما نمایش داده می‌شود. قابلیت استخراج متن از تصاویر گرفته شده، اسکن QR Code و حتی ترجمه آنلاین از نوشته‌هایی که شما از آن‌ها عکس گرفته‌اید، توسط بیکسبی ویژن ارایه می‌شود.

ویژگی‌های رابط کاربری دوربین گلکسی اس ۹ پلاس

در رابط کاربری دوربین گلکسی اس ۹ پلاس همه چیز به آسانی در دسترس کاربر بوده و خبری از دشواری در یافتن اجزای مختلف در آن نیست. مودهای مختلفی چون حالت‌ اتوماتیک، فیلمبرداری فوق آهسته، AR Emoji، هایپرلپس، Live Focus ، پانوراما، Pro و حالت غذا، با سوایپ به چپ و راست، از این بخش قابل دسترس هستند.

در بخش عکاسی Pro این امکان به کاربر داده می‌شود تا به ایجاد تغییرات در سرعت شاتر، ایزو، نحوه نور دهی و تعدادی دیگر از این دسته فاکتورهای حرفه‌ای بپردازد و بدین ترتیب بهترین تصاویر را به ثبت برساند. امکان تغییر گشودگی دیافراگم هم از این بخش امکان پذیر است.

دوربین گلکسی اس ۹ پلاس

از دیگر قابلیت‌های موجود در بخش دوربین گلکسی اس ۹ پلاس می‌توان به عکاسی HDR، استفاده از دستورات صوتی و حرکتی برای ثبت تصویر، حالت Motion Photo، دنبال کننده سوژه برای فوکوس، دکمه شاتر مجازی و عکاسی با نسبت تصویری 18.5:9 اشاره کرد.

نظر شما در رابطه با دوربین گلکسی S9 پلاس و قابلیت‌های آن چیست؟

ارسال نظر