مقایسه‌ی تصویری آیپد ایر 2 اپل با گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که تمایل به خرید یک تبلت دارند. در این صورت چگونه تصمیم می گیرید؟

مقایسه‌ی تصویری آیپد ایر 2 اپل با گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ

کلیک - در این بین مطمئنا گزینه‎‌های خرید بسیار متنوعی پیش روی شما قرار خواهد داشت، اما دو نمونه از بهترین مواردی که شاید بتوانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید، تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ و آیپد ایر 2 اپل هستند. این دو تبلت از نظر کیفیت ساخت محصولاتی فوق‌العاده بوده و طرفداران بسیار زیادی را هم دارد. ما در این مقاله قصد داریم که به مقایسه دقیق‌تر و تصویری این دو محصول بپردازیم، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که با کلیک همراه باشید.

ابعاد

1

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، آیپد ایر 2 اپل ضخامت کمتری نسبت به تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ دارد. ضخامت بدنه‌ی آپید ایر اپل تنها معادل با 6.1 میلیمتر است، این موضوع در حالیست که گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ از بدنه‌ای با ضخامت 6.6 میلیمتر بهره می‌برد. از نظر طول و عرض هم تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ نسبت به آیپد ایر 2 اپل بزرگ‌تر بوده و در مجموع محصولی با ابعاد بزرگ‌تر نسبت به آیپد ایر 2 محسوب می‌شود.

وزن

2

آیپد ایر 2 اپل از نظر وزن هم نسبت به تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ سبک‌تر است. این تبلت وزنی برابر با 437 گرم دارد، اما وزن تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ برابر با 465 گرم است.

جنس بدنه

3

بدنه‌ی آیپد ایر 2 اپل از مواد آلومینیومی ساخته شده، اما تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ از بدنه‌ای پلاستیکی بهره می‌برد.

تنوع رنگی

4

اپل از نظر تنوع رنگی آیپد ایر 2 خود را در سه نسخه‌ی سفید، بژ خاکستری عرضه کرده است، اما تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ تنها شاما دو نسخه‌ی سفید و نقره‌ای می‌شود.

اندازه‌ی صفحه نمایش

5

صفحه نمایش تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ نسبت به صفحه نمایش آیپد ایر 2 اپل بزرگ‌تر بوده و فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ همانطور که از نامش مشخص است به نمایشگری 10.5 اینچی مجهز شده، اما آیپدی ایر 2 اپل از نمایشگری 9.7 اینچی بهره می‌برد.

وضوح تصویر صفحه نمایش

6

وضوح تصویر صفحه نمایش تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ برابر با 1600 در 2560 پیکسل در نظر گرفته شده که تراکمی در حدود 288 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. در سمت مقابل صفحه نمایش آیپد ایر 2 اپل از وضوح تصویر 1536 در 2048 پیکسلی بهره می‌برد و تراکم پیکسل آن به 264 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

نوع صفحه نمایش

7

پنل صفحه نمایش به کار گرفته شده در تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ از نوع AMOLED است. این موضوع در حالیست که نمایشگر آیپد ایر 2 اپل از تکنولوژی IPS بهره می‌برد.

صفحه نمایش ضد انعکاس نور

8

صفحه نمایش تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ از پوشش ضد انعکاس نور یا اصطلاحا Anti-Glare بهره‌مند نیست، اما آیپد ایر 2 اپل به این پوشش مجهز شده است.

اسکنر اثر انشگت

9

هر دو محصول مد نظر به اسکنر اثر انگشت کاربر مجهز هستن، اما اسکنر اثر انگشت به کار گرفته شده در آیپد ایر 2 اپل بسیار سریع‌تر و باکیفیت‌تر از اسکنر اثر انشگت استفاده شده در تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ عمل می‌کند. عملکرد اسکنر اثر انگشت کاربر آیپد ایر 2 اپل به گونه‌ایست که با یک لحظه لمس آن فرآیند آنالیز اطلاعات اثر انشگت کاربر انجام می‌شود، اما به منظور عمل کردن اسکنر اثر انشگت به کار گرفته شده در تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ می‌بایست انشگت دست کاربر برای چند ثاینه آن را لمس نماید.

حاظفه‌ی داخلی

10

آیپد ایر 2 اپل از نظر حافظه‌ی داخلی شامل سه نسخه‌ی متنوع با ظرفیت‌های 16، 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. در سمت مقابل تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ از این نظر شامل دو نسخه‌ی 16 و 32 گیگابایتی است.

پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی (رم میکرو اس‌دی)

11

همانطور که در تصویر نشان داده شده، تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی را ارائه می‌کند اما آیپد ایر 2 اپل از این قابلیت بی‌بهره است.

باتری

12

باتری به کار گرفته شده در آیپد ایر 2 اپل توان و ظرفیتی معادل با 7340 میلی آمپر ساعت را به همراه دارد. این موضوع در حالیست که ظرفیت باتری تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ 7900 میلی آمپر ساعت است. در هر صورت طبق بررسی‌های انجام شده باتری هر دو محصول عملکرد مطلوبی داشته و به راحتی تا یک روز دوام را ارائه می‌کند.

وضعیت ذخیره‌سازی انرژی باتری یا Ultra Power Saving Mode

13

تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ از وضعیت اختصاصی مربوط به ذخیره‌سازی انرژی باتری یا همان Ultra Power Saving Mode بهره می‌برد، اما آیپد ایر 2 اپل از این قابلیت بی‌بهره است.

دوربین

14

دوربین اصلی و سلفی آیپد ایر 2 اپل به ترتیب از سنسورهایی 8 و 1.2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. در سمت مقال تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ از سنسور دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و سنسور دوربین سلفی 2.1 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

سیستم روی چیپ (SoC) و پردازنده

15

آپید ایر 2 اپل به سیستم روی یک چیپ اختصاصی A8X اپل مجهز است که پردازنده‎‌ی مرکزی آن سه هسته‌ای و با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز در نظر گرفته شده است. همچنین این پردازنده از ساختار 64 بیتی بهره می‌برد.

اما در سمت مقابل تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ از سیستم روی چیپ اگزینوس 5 اکتا سامسونگ بهره‌مند است که ساختاری 32 بیتی داشته و پردازنده‌ی مرکزی آن هشت هسته‌ای است. هسته‌های پردازشگر این تراشه هم در دو خوشه و با فرکانس‌های کاری 1.9 گیگاهرتز و 1.3 گیگاهرتز دسته بندی شده‌اند.

شاید با نگاه کردن به اعداد و ارقام فوق تصور کنید که عملکرد و قابلیت‌های پردازشی تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ از آیپد ایر 2 اپل بهتر است، اما به واقع در عمل این موضوع صحت ندارد. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که عملکرد تراشه‌ی A8X آیپد ایر 2 اپل در شرایط چند هسته‌ای بنچمارک GeekBench 66 درصد بهتر از عملکرد تراشه‌ی اگزینوس 5 تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ بوده و این برتری در وضعیت تک هسته‌ای بنچمارک GeekBench تا 104 درصد هم افزایش پیدا می‌کند.

رم

16

رم آیپد ایر 2 اپل ظرفیت 2 گیگابایتی دارد، اما رم تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ 3 گیگابایتی است.

قابلیت تفکیک نمایشگر و اجرای همزمان دو اپلیکیشن (Split-Screen Multitasking)

17

شما با استفاده از تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ می‌توانید به طور همزمان دو اپلیکیشن را بر روی صفحه نمایش دستگاه اجرا کنید. اما آیپد ایر 2 اپل از این قابلیت بهره‌مند نیست.

قابلیت دریافت تماس و ارسال پیامک

18

هر دو تبلت مد نظر به قابلیتی مجهز هستند که با استفاده از آن می‌توانند یه یک گوشی هوشمند متصل شده و نهایتا به ارسال مستقیم پیام و دریافت تماس ورودی بپردازند. در این بین تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ تنها با گوشی گلکسی اس 5 همگام‌سازی می‌شود، اما آیپد ایر 2 اپل با تمامی آیفون‌های بهره‌مند از سیستم عامل آی او اس 8 و بالاتر همگام‌سازی خواهد شد.

سیستم عامل

19

سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی آیپد ایر 2 اپل سیستم عامل آی او اس 8 است. در سمت مقابل سیستم عامل پیش فرض تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ اندروید 4.4 کیت‌کت در کنار رابطه کاربری اختصاصی TouchWiz سامسونگ خواهد بود.

زمان عرضه

20

تبلت گلکسی تب اس 10.5 سامسونگ در ماه جولای سال 2014 معرفی شد، اما آیپد ایر 2 اپل در ماه اکتبر همین سال معرفی و عرضه گردید.

قیمت پایه

21

قیمت پایه‌ای هر دو تبلت نامبرده شده با یکدیگر برابر بوده و در حدود 500 دلار است، بنابراین از این نظر تفاوتی مابین این دو محصول وجود ندارد.

منبع: gizmag

ارسال نظر