بررسی گلکسی ویو سامسونگ از شرکت

ابتدا فکر کردم که گلکسی ویو یک وسیله مسخره است ولی وقتی برای مدتی  از دسترسی به انواع رسانه ها با این تبلت لذت بردم نظرم تغییر کرد. افرادی که از رسانه های کابلی استفاده نمی کنند از این تبلت لذت خواهند برد و قیمت آن هم 100 دلار کاهش یافته است.

بررسی گلکسی ویو سامسونگ از شرکت

کلیک - وقتی برای اولین بار در مورد مدل گلکسی ویو سامسونگ مطلبی خواندم، از این ایده‌ی مسخره که چنان تبلت بزرگی وجود داشته باشد که برای حرکت دادن آن نیاز به تعبیه یک دستگیره داشته باشیم؛ تقریباً از خنده روده بر شدم، بعد از آنکه یک هفته بعد از این مدل که توسط شرکت AT&T عرضه شده استفاده کردم، به این نتیجه رسیدم که این مدل احتمالاً برای افرادی که خواهان چنین دستگاهی هستند بهترین مورد باشد.

من یک تبلت هشت اینچی دارم که در ابتدا برای تماشای لیگ برتر فوتبال انگلستان از طریق اپلیکیشن جانبی شبکه ورزشی NBC بطور زنده، نتفلیکس (رسانه پخش اینترنتی ویدیو بنا به درخواست مشتری در آمریکا و استرالیا)، فیلم از ساﻳﺖهای آمازون و گوگل پلی استفاده کردم؛ خیلی خوب است که می‌توانم این برنامهﻫﺎ را در هواپیما یا در سفرهای روزانهﺍم با مترو تماشا کنم، ولی یک وسیله بزرگﺗﺮ مانند گلکسی ویو حتی در خانه هم ﻣﻰتواند مفید باشد.

برخی افراد هستند که در خانهﻫﺎی خود هیچ تلویزیونی ندارند، کسانی که از خدمات پخش تلویزیونی شبکهﻫﺎ در منازل خود برخوردار نیستند و نیازمند وسیلهﺍی هستند که به صورت شخصی از این شبکهﻫﺎ بهره ببرند؛ تبلتﻫﺎی گلکسی ویو سامسونگ نهایت رویای این گونه افراد است و به راحتی ﻣﻰتواند به عنوان تنها وسیله پخش رسانه برای افراد زیادی ایفای نقش کند.

مشخصات سخت افزاری

تبلتﻫﺎی گلکسی ویو سامسونگ با تکنولوژی وایﻓﺎی (اینترنت پرسرعت ﺑﻰسیم) را ﻣﻰتوان به قیمت 499 دلار از فروشگاهﻫﺎی سامسونگ خریداری کرد که اخیراً 100 دلار افت قیمت داﺷﺗﻪاست. شرکت AT&T با تکنولوژی LTE (long term evolution) (سیم کارتﻫﺎی دارای اینترنت پرسرعت) این دستگاه را با قیمت 30 دلار در ماه با اقساط 20 ماه و یا 499 دلار در یک قرارداد دو ساله، عرضه ﻣﻰکند.

مشخصات فنی مدل گالکسی ویو سامسونگ به شرح زیر است :

پردازشگر : سامسونگ اگزینوس 7580، 1.6 گیگاهرتز هشت هستهﺍی 64 بیتی

نمایشگر : ابعاد نمایشگر 18.4 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل TFT نوعی از نمایشگر

سیستم عامل : لالی‌پاپ اندروید 5.1

رم : 2 گیگابایت

حافظه داخلی : 64 گیگابایت با قابلیت نصب کارت حافظه

دوربین : دوربین جلوی 2.1 مگاپیکسلی

تکنولوژی بیﺳﻴﻢ : بلوتوث 4.1، وایﻓﺎﻯ، LTE

باتری : 5700 میلی آمپر ساعت

ابعاد : 451.8 در 275.8 در11.9 میلیمتر و وزن 2.65 کیلوگرم

برای باتری5700 میلی آمپر ساعتی، ماندگاری و پخش رسانه حدود 8 ساعت گزارش شدهﺍست، مدت زمانی که ﻣﻰتواند چند روز تماشای طولانی را برای شما همراه بیاورد.

انتظار ﻣﻰرفت که کمی رم بیشتری داشته باشد ولی باز هم ﻣﻰگویم اکثر افراد این مدل را برای تنها یک سرویس در حال پخش در آن واحد استفاده ﻣﻰکنند و رم دو گیگا بایتی هیچ گاه در این مورد مشکلی نداشتهﺍست. به هر حال این دستگاه به قدری بزرگ است که ﻧﻣﻰتواند برای بازیﻫﺎی دقیق و حساس استفاده شود و در مورد عملکردی که برای آن طراحی شده، خوب کار ﻣﻰکند.

این وسیله به واسطه صفحه نمایش 18.4 اینچی آن نسبت به سایر مدلﻫﺎ برتری خوبی دارد. دوربین جلویی معمولی برای ویدیو کنفرانسﻫﺎ و بدون دوربین عقب، که اصولاً تبلتﻫﺎ نباید دوربین پشت داشتهﺑﺎشند و باید خدا را شکر کنیم که هیچﻛﺲ این تبلت را برای فیلم گرفتن از مسابقات بسکتبال بالا ﻧﻣﻰگیرد .

دکمهﻫﺎی خاموش و روشن و تنظیم صدا در بالای تبلت هستند درحالیﻛﻪ ورودی هدفون و خروجی شارژر در ستون سمت راست پایین قراردارند؛ شکافﻫﺎی مخصوص سیم کارت و کارت حافظه زیر یک درپوش محافظ در قسمت پایینی ستون سمت چپ هستند.

دو بلندگوی پخش استریو در قسمت پشتی زیر نگهدارنده لولایی دستگاه پنهان شده اند؛ بلندگوها صدای نسبتاً خوبی دارند با توجه به اینکه صدای آنها از زیر نگهدارنده بیرون ﻣﻰآید، ولی برای بهترین نتیجه باید از بلندگوهای خارجی و یا هدفون استفاده کرد.

نگهدارنده کار مورد نظر را ﺑﻪخوبی انجام ﻣﻰدهد و مانند یک جک تبلت را در امنیت کامل بالا نگه ﻣﻰدارد . هیچ راهی برای تغییر زاویه لولای نگهدارنده وجود ندارد ولی ﻣﻰتوانید گلکسی ویوی خود را روی قسمت پشتی آن خوابانده تا دید پایینتری داشتهﺑﺎشید؛ این مدل را ﺑﻪدلیل وجود بلندگوهای پشتی ﻧﻣﻰتوان بطور کاملاً افقی خواباند .

مشخصات نرم افزاری

مدل گلکسی ویو از یک نسخه ساده نرم افزار TouchWIZ سامسونگ استفاده ﻣﻰکند که حتی از نسخهﻫﺎی مربوط به گوشیﻫﺎی هوشمند گلکسی هم سادهﺗﺮ است. هدف اولیه این نسخه پخش رسانه بوده و بنابراین فقط یک رابط رسانهﺍی دارد که وقتی کلید خانه را ﻣﻰفشاریم مربعﻫﺎی بزرگی برای سرویسﻫﺎی مختلف عرضه ﻣﻰکند.

تعداد کمی از برنامهﻫﺎی از قبل نصب شده روی این دستگاه وجود دارد ولی از آنجایی که من مدل عرضه شده توسط AT&T را امتحان کردم چندین برنامه از این شرکت روی تبلت وجود داشت که از آن جمله Ready2go برنامهﺍی برای پیکربندی تنظیمات دستگاه AllAccess برنامهﺍی برای کنترل تبادل داده و برنامه ریزی دریافت خدمات مورد نیاز Locker برنامهﺍی برای مدیریت ذخیره، به روزرسانی و اشتراک گذاری داده های شخصی MyAt&T (برنامهﺍی برای مدیریت حسابﻫﺎی کاربری روی موبایل) و مانند آن .

از آنجایی که پخش تلویزیون مستقیم امروزه بخشی از خدمات AT&T است، این یکپارچگی در این دستگاه هم دیده ﻣﻰشود، مشترکین تلوزیون مستقیم مزایای اضافه‌تری دریافت ﻣﻰکنند که از طریق گلکسی ویو هم به آن دسترسی دارند ولی من نتوانستم این عملکردها را امتحان کنم.

تجربیات هر روزه

در حالیﻛﻪ شبکه NBC مسابقات لیگ برتر انگلستان را دارد، اما تعداد کمی از آنها آخرها هفته از تلویزیون پخش ﻣﻰشود؛ بنابراین پخش مسابقات زنده تیم «اورتون» را از طریق اپلیکیشن جانبی این شبکه ورزشی دنبال ﻣﻰکنم، این تجربه همراه با صفحه نمایش بزرگ تبلت گالکی ویو شگفتﺍنگیز بود، ﻣﻰتوانستم مسابقه را تماشا کنم، مسابقات دیگر را دنبال کنم و در عینﺣﺎﻝ آمار سایر مسابقات زنده را مشاهده کنم .

همچنین سریالﻫﺎی تلوزیونی و فیلمﻫﺎی مورد علاقهﺍم را از طریق سایت آمازون، ایکس‌فینیتی و گوگل پلی تماشا ﻣﻰکردم که یک تجربه عالی از گالکسی ویو بود .

تجربه این دستگاه ﺑﻪعنوان یک تبلت اندرویدی نسبتاً بد نیست ولی برنامهﻫﺎیی وجود دارند که برای چنین صفحه نمایش بزرگی مناسب نیستند و عجیب بنظر ﻣﻰرسند، این مدل ﺑﻪقدری بزرگ است که برای وارد کردن متن از طریق صفحه کلید کارایی نداشته و روی همﺭفته سودمندی و کارآمدی از اهداف ساخت گلکسی ویو نبودهﺍست .

با یک تبلت گلکسی ویو سامسونگ با سیم کارت LTE به طور مثال تماشاگران فوتبال ﻣﻰتوانند در گردهمایی قبل از شروع بازی مسابقات دیگر یا اخبار را تماشا کنند، درحالیﻛﻪ منتظر شروع بازی هستند. هرچند مطمئن نیستم که افراد زیادی حاضر به حمل چنین تبلت بزرگی همراه خود باشند.

منبع : Zdnet

ارسال نظر