گلکسی نوت ۶ از استاندارد ضد آب و اسکنر عنبیه چشم بهره‌مند می‌شود!

طبق تازه‌ترین گزارشات به دست آمده، ظاهرا کمپانی سامسونگ در تلاش است که فبلت گلکسی نوت ۶ خود را نیز مانند دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge از استاندارد ضد آب بهره‌مند سازد.

گلکسی نوت ۶ از استاندارد ضد آب و اسکنر عنبیه چشم بهره‌مند می‌شود!

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های طراحی دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge نسبت به نسخه‌های پیشین این محصولات مربوط به بهره‌مندی آن‌ها از استاندارد ضد آب IP68 می‌شود. استانداردی که به موجب آن دو پرچمدار جدید سامسونگ می‌توانند تا مدت زمان ۳۰ دقیقه بدون بروز هیچ مشکلی در عمق ۱٫۵ متری از آب دوام داشته باشند. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد که نسخه جدید سری فبلت‌های گلکسی نوت خود را نیز به این استاندارد مجهز سازد.

به گزارش کلیک، فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ از استاندارد IP68 بهره‌مند خواهد شد. همچنین پیش از این شنیده بودیم که سامسونگ قصد دارد این فبلت را به رمی ۶ گیگابایتی مجهز کند. صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی نوع Super AMOLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD، سنسور دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی نیز از دیگر مشخصات احتمالی فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ محسوب می‌شوند. همچنین برخی از منابع خبری از احتمال تجهیز نسخه‌ای از این محصول به حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز خبر داده‌اند.

اما علاوه بر موضوعات فوق، گفته شده که سامسونگ سرانجام قصد دارد اسکنر عنبیه چشم کاربر را در فبلت گلکسی نوت ۶ به کار ببرد و بدین صورت این محصول را تا حد زیادی نسبت به سایر محصولات موجود در بازار متمایز کند. طبق گزارشات به دست آمده، ظاهرا عملکرد اسکنر عنبیه چشم کاربر فبلت گلکسی نوت ۶ فوق‌العاده دقیق و جالب توجه خواهد بود و به هیچ وجه مشکل، باگ و اختلال خاصی را به همراه نخواهد داشت. در واقع به نظر می‌رسد که سامسونگ ابتدا این تکنولوژی را از نظر کیفیت به حد مورد نظر رسانده و حال قصد استفاده رسمی از آن را دارد.

۱

اطلاعات مربوط به اسکنر عنبیه چشم کاربری که توسط کمپانی سامسونگ توسعه داده شده، چندی پیش در سایت Zauba فاش شد. سایت Zauba یک سایت هندی است که اطلاعات مربوط به ابزارها و محصولات هوشمندی که به بازارهای داخلی این کشور وارد و یا از آن صادر می‌شوند را منتشر می‌کند. چندی پیش قطعه‌ای با نام IRIS CAM در لیست محصولات وارداتی این سایت مشاهده شد که در کنار آن عبارت "Parts For Samsung Mobile" نوشته شده بود. بنابراین کاملا مشخص است که سامسونگ قصد دارد بررسی‌های بیشتری بر روی اسکنر عنبیه چشم کاربر اختصاصی خود داشته و هم اکنون آن را به دپارتمان تحقیق و توسعه (R&D Department) خود منتقل کرده است.

در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری در این رابطه به دست نیامده، اما بدون تردید در آینده شاهد انتشار اخبار بیشتری در رابطه با فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ خواهیم بود. این احتمال وجود دارد که سامسونگ طی ماه ژوئن سال جاری این فبلت را رسما معرفی نماید. البته در این بین برخی از منابع خبری از احتمال معرفی این محصول طی ماه آگوست نیز خبر داده‌اند. به نظر شما احتمال تجهیز فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به اسکنر عنبیه چشم کاربر تا چه میزان وجود دارد؟

منبع: gsmarena

ارسال نظر