مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای: گیم ایران مسئله اصلی وزارت ارشاد نیست

رسانه کلیک – مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‎‌ای، حسن کریمی قدوسی عنوان کرد: بازی‌های رایانه‌ای و گیم ایران مسئله اصلی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی نیستند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای: گیم ایران مسئله اصلی وزارت ارشاد نیست

به گزارش خبرنگار کلیک ؛ مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‎‌ای، حسن کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار کلیک و در رابطه با حوزه گیم در ایران گفت: گیم در ایران یک حوزه فرا بخشی است که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش درگیر حوزه بازی هستند که مربعی از انتظارت، واکنش‌ها و غیره را تشکیل داده است که باید توسط نهادی سازماندهی شود اما هیچ نهادی برای سازماندهی وجود ندارد.

کریمی قدوسی ادامه داد: یکی از نکات مهم در رابطه با بازی‌های رایانه‌سای در ایران این است که هنوز گیم ایران مسئله اصلی وزارت ارشاد نیست و مسائل اصلی وزارت ارشاد مربوط به حوزه‌های دیگری است در صورتی که از نظر مصرف، مسئله اصلی وزارت ارشاد باید گیم باشد، چرا که سایر حوزه‌های وزارت ارشاد مصرف زیادی ندارند.

مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به این مسئله که وزارت ارشاد یکی از بندهای اصلی برنامه خود را به بازی‌های رایانه‌ای در میان ۶ بند برنامه وزارت ارشاد اختصاص داده است، تصریح کرد: یکی از اقدامات دکتر صالحی مطالعه بخش‌های مختلف و از جمله مطالعه بخش بازی‌های رایانه‌ای است. من اطمینان دارم آقای دکتر صالحی تا چند هفته آینده در مورد گیم ایران صحبت‌هایی خواهند داشت.

ارسال نظر