شبیه سازی بازی ماریو با استفاده از هوش مصنوعی

رسانه کلیک – محققان موسسه فناوری جورجیا یک سیستم هوش مصنوعی ساخته اند که می تواند تنها با نگاه کردن به عملکرد یک فرد هنگام بازی سوپرماریو، این بازی را به صورت کامل شبیه سازی کند.

شبیه سازی بازی ماریو با استفاده از هوش مصنوعی

معمولا انتظار می رود که سیستم های هوش مصنوعی بعد از نگاه کردن به یک بازی بتوانند آن را به صورت خودکار بازی کنند، اما در پروژه اخیر محققان موسسه فناوری جورجیا سیستم هوش مصنوعی ساخته اند که تنها با دیدن دو دقیقه از ویدیو یک بازی دو بعدی مثل Super Mario و بدون دسترسی به کدهای آن، بازی را به صورت کامل بازسازی می کند.

این شبیه سازی بازی ماریو با بررسی دقیق و آنالیز پیکسل های تشکیل دهنده هر فریم از تصاویر بازی و تشخیص موقعیت آیتم های موجود در آن انجام می شود.

Matthew Guzdial نویسنده اصلی مقاله علمی مرتبط با این پروژه می گوید: «با استفاده از دستاوردهای هوش مصنوعی در این زمینه می توان عملکرد شخصیت ها و محیط بازی های مختلف نظیر Mario و Goomba را به راحتی با یکدیگر ادغام کرد، به طوری که در هر فریم، گیمر با موارد مربوط به یک بازی مراحل را ادامه دهد. البته نتایج این پروژه در حال حاضر محدود به بازی های دو بعدی است و استفاده از آن در محیط های واقعی تر نیازمند بررسی های بیشتری است.

همچنین این سیستم در مدت زمان کوتاهی می تواند منطق و قوانین بازی را نیز به طور کامل درک و آن ها را در نسخه شبیه سازی شده اجرا کند؛ به همین دلیل پیش بینی می شود نتایج این پروژه شبیه سازی بازی ماریو در زبان های برنامه نویسی مختلف باعث به وجود آمدن موتورهای بازی سازی جدید و متفاوتی شود که می توانند صنعت بازی سازی را به طور کامل متحول کنند.

ارسال نظر