معرفی باحال‌ترین بازی های شب یلدا (سنتی و امروزی)

شب یلدا فرصت مناسبی برای دورهمی‌های خانوادگی است. گرفتن فال حافظ، خوردن انار و هندوانه از کارهای مرسوم این شب طولانی است. اما بازی های شب یلدا محفلمان را گرم‌تر و اهالی خانه را سرحال‌تر می‌کند.

معرفی باحال‌ترین بازی های شب یلدا (سنتی و امروزی)

معرفی بازی های شب یلدا

یکی از مراسم‌ شیرین ایرانیان، جشن گرفتن طولانی‌ترین شب سال است. در شب یلدا، اعضای خانواده دورهم جمع می‌شوند و این شب را کنار یکدیگر می‌گذرانند. شبی طولانی، دلگرم‌کننده و دوست‌داشتنی که فرصت همنشینی با عزیزانمان را فراهم می‌کند.

با انجام بازی‌های شب نشینی، خانواده‌ها می‌توانند شبی خاطره‌انگیز را تجربه کنند. انجام بازی‌‌های دورهمی تفریح مناسبی برای همه افراد است. اگر می‌خواهید شبی دلنشین را تجربه کنید، بازی کردن می‌تواند این حس را برای شما به ارمغان آورد. در ادامه به معرفی جذاب‌ترین بازی های شب یلدا می‌پردازیم.

بازی های شب یلدا بازی ادابازی

بازی پانتومیم

پانتومیم یکی از محبوب‌ترین بازی های شب یلدا است. در این بازی، افراد به دو گروه تقسیم می‌شوند. یک نفر از تیم حریف فراخوانده و کلمه‌ای برای اجرا در گوش او گفته می‌شود. آن فرد باید در زمان مشخصی، کلمه مورد نظر را بدون اینکه حرفی بزند، با ادابازی و شکلک اجرا کند تا اعضای تیمش کلمه را تشخیص دهند.

بازی پانتومیم هیجان بسیار بالایی دارد. برای سهولت در انتخاب کلمات و ثبت امتیازات دو تیم، شما می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوص این بازی استفاده کنید. این برنامه‌ها در کافه‌بازار و گوگل‌پلی در دسترس هستند. اپلیکیشن‌های ادابازی و فانتومیم از جمله برنامه‌های مناسب برای بازی پانتومیم هستند.

بازی شهروند و مافیا بازی شهروند و مافیا

بازی مافیا

این روزها تب و تاب بازی مافیا در بین جوانان بسیار بالا گرفته است. یک بازی دورهمی جذاب و مهیج که می‌تواند در شب چله، محفل خانه را گرم کند. بازی شهروند و مافیا اعضای خانواده را به دو گروه مافیا و پلیس تقسیم می‌کند که هرکدام نقش خاصی دارند.

این دو گروه در یک شهر هستند که باید گروه مقابل را از بین ببرند. بازی شهروند و مافیا یک بازی استدلالی و گفتگو محور است. به طوری که اعضای خانواده ساعت‌ها سرگرم بحث و تبادل درباره این بازی هستند. اگر اعضای خانواده زیادی دارید، انجام این بازی را به شما توصیه می‌کنیم.

بازی های کارتی بازی‌های کارتی

بازی های کارتی

یکی از بهترین بازی های شب یلدا، بازی‌های کارتی هستند. این بازی‌ها برای تمام سنین مناسبند و در زمان مناسبی نیز تمام می‌شوند. بنابراین، برای اینکه شب یلدای مفرح و جذابی داشته باشید، از انجام بازی‌های کارتی غافل نشوید.

بازی UNO یکی از بهترین بازی‌های کارتی است. این بازی قوانین ساده‌ای دارد که می‌تواند خنده را به لب خانواده بیاورد. بازی‌های زیرخاکی، کاستل، فوتبال بزنیم؟ و Monopoly Deal از جمله بازی‌های مناسب برای دورهمی شب یلدا هستند.

بازی های شب یلدا بازی Heads Up

بازی سربالا

بازی سربالا یا Heads Up! ترکیبی از بازی‌های بیست سؤالی و پانتومیم است. در این بازی، افراد خانواده به دو تیم تقسیم می‌شوند. یک نفر از تیم، وسط می‌نشیند، سپس کاغذهایی حاوی کلمات مختلف را یکی یکی روی پیشانی خود قرار می‌دهد.

اعضای تیم باید کلمه روی پیشانی را با ادابازی و پانتومیم اجرا کنند تا فرد مورد نظر بتواند کلمه را حدس بزند. با حدس درست، آن فرد کلمه بعدی را روی پیشانی می‌گذارد تا اعضای تیم آن را اجرا کنند. همچنین، این بازی را می‌توان به صورت زمانبندی شده انجام داد.

برای اینکه اعضای خانواده راحت‌تر این بازی را انجام دهند، اپلیکیشن‌های مناسبی برای بازی سربالا منتشر شده است. اپلیکیشن‌های Heads Up!، بالاسر و زوباگو از جمله برنامه‌های مخصوص این بازی هستند.

بازی های بردگیم بازی‌های بردگیم

بازی‌های رومیزی

بازی‌های بُردگیم یا رومیزی از آن دست بازی‌هایی است که حسابی افراد خانواده را سرگرم می‌کند. بردگیم‌ها تنوع بسیار بالایی دارند که هرکدام داستان مخصوص به خود را روایت می‌کند. بازی‌هایی که ما را در نقش تاجرین کهربا، خواب‌گذار و راننده اتوبوس بین شهری قرار می‌دهد تا بتوانیم با دیگر بازیکنان رقابت کنیم.

بازی‌های رومیزی پی‌شوم، شیر مرغ، شاهراه، جالیز، استوژیت، Monopoly و کهربا جزو بهترین بازی‌هایی هستند که خانواده‌ها می‌توانند دورهم انجامش دهند. این بردگیم‌ها فضایی جذاب و خاصی دارند که توصیه می‌کنیم در شب یلدا یکی از آنها را تجربه کنید.

نظر شما درباره بازی های شب یلدا چیست؟ آیا در این شب با خانواده خود بازی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر