تلاش اپل برای بهبود بخشیدن به وضعیت گیمرهای مک

زمانی که متیو پانزارینو از تک‌کرانچ، با تیم میلت، معاون معماری پلتفرم و فناوری‌های سخت‌افزار اپل، و باب بورچرز، معاون بازاریابی جهانی اپل، به گفتگو نشست، این سوال را مطرح کرد که اپل برای بهبود وضعیت گیمر‌های مک، چه می‌کند. پاسخ‌های آن‌ها، این مسئله را بسیار روشن کرد که اپل، آینده‌ی بازی کردن روی پلتفرم‌های خود را چگونه می‌بیند.

تلاش اپل برای بهبود بخشیدن به وضعیت گیمرهای مک

زمانی که متیو پانزارینو از تک‌کرانچ، با تیم میلت، معاون معماری پلتفرم و فناوری‌های سخت‌افزار اپل ، و ب اب بورچرز، معاون بازاریابی جهانی اپل ، به گفتگو نشست، این سوال را مطرح کرد که اپل برای بهبود وضعیت گیمر‌های مک، چه می‌کند. پاسخ‌های آن‌ها، این مسئله را بسیار روشن کرد که اپل، آینده‌ی بازی کردن روی پلتفرم‌های خود را چگونه می‌بیند.

در گزارش دیجیتال‌تردنز آمده که ابتدا این‌که میلت گفت اپل، چالش‌هایی را که برای متقاعد کردن گیمر‎‌ها برای بازی کردن با دستگاه‌های خود، رو‌به‌رو است، درک می‌کند: «گیمر‌ها یک گروه جدی هستند و ما قصد نداریم با گفتن این‌که یک شبه می‌خواهیم مک را به یک پلتفرم گیمینگ عالی تبدیل کنیم، کسی را فریب دهیم. ما در این مورد، چشم‌اندازی بلند خواهیم داشت.»

بدین منظور، میلت توضیح داد که اپل در تلاش است تا با بهبود API گرافیکی Metal خود، انتقال بازی‌ توسعه‌دهندگان به سیستم‌عامل مک را تا جای ممکن، آسان کند. اگر توسعه‌دهندگان، یک API آماده داشته باشند که از تمام نیاز‌ بازی‌های مدرن پشتیبانی کند، انتقال بازی‌ها به مک، جذاب‌تر به نظر خواهد رسید. به‌هر‌حال این امید است، اما بازی‌هایی با نام‌های بزرگ مثل رزیدنت اویل ویلیج، نشان می‌دهند که این امر شدنی است.

همان‌طور که میلت بیان کرد؛ «تیم من زمان زیادی را صرف می‌کند تا مطمئن شود API نیاز بازی‌سازها را برای ساخت بازی‌ها مدرن پوشش دهد. ما می‌دانیم که این کار زمان‌‌بر خواهد بود اما کاملا می‌دانیم به‌دنبال چه هستیم و دچار سردرگمی نشده‌ایم. ما تلاش می‌کنیم تا خود را نشان دهیم.»

شکستن چرخه

رونمایی از نسخه‌ی تحت مک از بازی رزیدنت اویل ویلیج در رویداد WWDC

اما علاوه بر نرم‌افزار، سخت‌افزار نیز باید مورد توجه قرار گیرد. تراشه‌های اپل سیلیکون امکاناتی را فراهم می‌کنند که پیش‌تر در مک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل وجود نداشته است:

«توسعه‌دهندگان بازی هرگز ۹۶ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی که در M2 Max وجود دارد را در اختیار نداشته‌اند. من فکر می‌کنم آن‌ها تلاش می‌کنند تا فرصت‌های غیرمعمول ایجاد شده را متوجه شوند.» این «فرصتی جذاب» برای توسعه‌دهندگان است تا از مرزها عبور کرده و به جلو حرکت کنند. البته همین موضوع، ممکن است دلیلی باشد که حتی با وجود موتور گرافیکی متال و پردازنده‌ی اپل سلیکون، بازی‌های AAA نیاز به زمان دارند تا به مک بیایند.

در حال حاضر بازی کردن با مک، از چرخه‌ی معیوبی رنج می‌برد که به نظر می‌رسد شکستن آن سخت باشد. گیمر‌ها تمایلی به جابجایی ندارند زیرا بسیاری از نام‌های بزرگ روی مک کار نمی‌کنند. توسعه‌دهندگان نیز به عقب رفته‌اند، چون تعداد گیمر‌های مک کم است. هر مشکلی، مشکل دیگری را جلو می‌برد.

اگر میلت و بورچرز درست بگویند و اپل به‌تواند توسعه‌دهندگان بیشتری را متقاعد کند تا محصولات خود را به سمت مک بیاورند، احتمالا بازی‌های جدیدی از کمپانی‌های بزرگ به مک خواهند آمد. گیمر‌های مک امیدوارند این خوشبینی نابجا نباشد.

منبع: زومیت

ارسال نظر