توییچ در ایران رفع فیلتر شد

چندی پیش خبر فیلتر توییچ در فضای مجازی منتشر شد اما ظاهرا این سرویس مجدد در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته است.

توییچ در ایران رفع فیلتر شد

اگر گیمر هستید و از دیدن یا به اشتراک گذاشتن بازی‌های خود به‌صورت لحظه‌ای لذت می‌برید، به طور قطع با وب‌سایت Twitch آشنایی دارید.

توییچ یک پلتفرم استریم آنلاین بازی‌های ویدیویی است که هر گیمری از تمام نقاط دنیا می‌تواند ویدیوی بازی خود را به صورت آنلاین با سایر کاربران به اشتراک بگذارد. سرویس توییچ متعلق به آمازون است و به هیچ شرکت خاصی تعلق ندارد. گیمرها با هر کنسولی می‌توانند ویدیوی بازی خود را به صورت آنلاین در آن قرار دهند.

رابط کاربری این شبکه بسیار ساده است و استفاده از آن برای کاربران تجربه جذابی می‌باشد، به همین دلیل فرقی نمی‌کند شما گیمر باشید یا خیر، گشت‌وگذار در این وب‌سایت می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

با توجه به این نکته که امکان درآمدزایی برای کاربران توییچ مانند یوتیوب مهیاست، بسیاری از کاربران یوتیوب به این سرویس مهاجرت کرده و ویدیوی بازی‌های خود را به طور اختصاصی در این وب‌سایت به نمایش می‌گذارند.

استقبال از این وب‌سایت در آن حدی است که می‌توان توییچ را شبکه‌اجتماعی گیمرها نامید. در توییچ امکاناتی نطیر فالو کردن دیگر گیمرها، چت کردن به صورت عمومی یا خصوصی و سایر امکانات دیگر شبکه‌های‌اجتماعی وجود دارد.

اما روز گذشته این وب‌سایت در ایران برای مدتی فیلتر شده بود. کاربران این سرویس محبوب با هجوم به صفحه اینستاگرام وزیر ارتباطات از وی درخواست رفع فیلتر توییچ را داشتند.

با وجود اینکه وزیر ارتباطات و هیچ مسئول دیگری تا این لحظه در خصوص فیلتر شدن توییچ هیچ اظهار نظری نکرده است، به نظر می‌رسد که گیمرهای ایرانی به خواسته خود رسیده‌اند و توییچ رفع فیلتر شده است.

در آینده باید دید که آیا این فیلترینگ بنا به دلایلی به‌صورت موقت اعمال شده است و یا برنامه‌ای برای فیلترشدن دائمی این وب‌سایت وجود دارد.

منبع: سخت‌افزار مگ

ارسال نظر